Genel

Avrasya Tüneli'nin üst katı Asya'ya, alt katı Avrupa'ya!

Yapımına 2012de başlanacak olan Avrasya Tünelinin iki katlı olması planlanıyor. Bir milyar dolara malolacak 14 kilometrelik tünel Avrupa yakasında Cankurtarandan başlayıp Asya yakasında Göztepede bitecek

-Avrupa ile Asya kıtalarını raylı sistemle birbirine bağlayacak Marmaray projesinin inşaatı kazı çalışmaları yüzünden gecikmeli olarak devam ediyor. Öte yandan iki kıtayı birbirine bağlayacak dördüncü proje Avrasya Tünelinde hazırlıklar için son çalışmalar yapıldı. 2012nin ilk çeyreğinde başlanacak projede denizin altındaki tünelde otomobil ve minibüs ulaşımı yapılacak. Otobüs ve kamyon geçişi ise kapalı olacak. Toplam 14.6 kilometrelik güzergahı olan projede 5.4 kilometrelik bölüm boğazın altından gidiyor. Projenin maliyet ise bir milyar dolar. 13 metrelik çapıyla dünyanın en geniş kesitine sahip olan altıncı tüneli olacak Avrasya Tüneli iki katlı olacak. Üst kat Avrupadan Asyaya, alt kat ise Asyadan Avrupaya yönlenecek.

Karbon emisyonu azalacak

-Hazırlanan projede özellikle çevre ve ve hava temizliği ön planda tutuldu. Otomobil ve minibüslerden çıkan egzos gazının tünelden atılması için iki adet baca kullanılacak. Bu bacaların yüksekliği İstanbulun silüeti bozulmaması için en fazla 5 metre yüksekliğinde olacak. Avrasya Tüneli, iki kıta arasında geçişlerde kullanılan mesafeyi kısaltacağı için karbondioksit gaz çıkışında da azalmaya sebep olacak. Tünel bittiğinde İstanbulda trafik kaynaklı hava kirletici emisyonunun yüzde 1 oranında azalacağı hesaplanıyor.

Tarihi eser beklenmiyor

-Avrasya Tüneli ile ilgili hazırlanan Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirme raporuna göre tünel kazı alanında tarihi eser beklenmiyor. Yol ise daha önceden deniz doldurularak yapıldığı için bu bölgede de tarihi eser olmadığı belirtiliyor.
Vatan