Avrupa 'da markalaşmak isteyenler önce İstanbul 'a geliyor
Türkiye, ABD, Uzakdoğu ve Ortadoğulu zincirlerin Avrupa 'ya açılan kapısı oldu. 10 'dan fazla otel pazara girmek için fırsat kollarken, Avrupa 'da markalaşmak isteyenler önce İstanbul 'a geliyor...
Türkİye 'ye, özellikle de doluluklarda ve oda fiyatlarındaki artışlarla dikkat çeken İstanbul 'a uluslararası otel zincirlerinin ilgisi katlanarak sürüyor. Dünya genelinde son yılların yükselen trendi ' İstanbul, otel zincirlerinin büyümek için seçtiği başlıca şehirler arasında yer almaya başladı. Turist girişinde bu yıl yeniden çift haneli artışlar yakalayan İstanbul 'a uluslararası zincirler adeta akın ediyor. Hemen her ay yeni bir otel hizmete girerken, uluslarası zincirlerin Avrupa 'da markalaşmak ' için İstanbul 'a verdikleri önem özellikle dikkat çekiyor. Hatta bazı lüks markalar Avrupa genelinde markalaşmak için ilk adımı İstanbul 'dan atıyor. Sözgelimi dünya genelinde 70 ülkede 3 bin 500 'ün üzerinde oteli bulunan Marriott International, Levent 'teki eski HSBC Genel Müdürlük binasında faaliyete geçen The İstanbul Edition ile Avrupa 'daki ilk otelini açtı. Bu ay içinde resmen ' hizmete giren The İstanbul Edition Hotel, butik otel konseptini meydana getiren Ian Schrager ile Marriott International zincirinin birlikte oluşturduğu Edition markasının Avrupa 'daki ilk, dünyadaki ikinci oteli olma unvanını taşıyor. Otelin yatırımı ise Palmali ve ISR Group 'a ait bulunuyor.
Türkiye projelerine özel önem
Yine Marriott Grubu 'nun lüks otel markası JW Marriott Avrupa 'daki üçüncü, Türkiye 'deki ilk otelini haziran ayı sonunda Ankara 'da açmaya hazırlanıyor. JW markasının Türkiye 'deki ilk yatırımı olan JW Marriott Ankara, Marriott International 'ın Türkiye 'deki sekizinci oteli olacak. Bu arada Marriott, dokuzuncu anlaşmasını da imzalarken, 2012 yılının başında İstanbul 'da Polat Holding yatırımcılığında ikinci bir Renaissance Hotel açmaya hazırlanıyor. Avrupa 'da markalaşmak için İstanbul 'a özel önem veren şirketlerden biri de Singapur merkezli lüks otel zinciri Raffles oldu. Zorlu Grubu 'nun 2.5 milyar dolar tutarında bir yatırımla inşa edeceği Zorlu Center 'da 2012 yılında hizmete girecek olan bu otel, Raffles 'ın Avrupa 'da, Paris 'ten sonraki ikinci oteli olacak.
Dev şirketler İstanbul için sırada
İSTANBUL 'A hedef seçen uluslararası zincirler uzunca bir liste oluşturuyor. Listede Uzakdoğu ve Ortadoğu kökenli şirketlerin ağırlığı dikkat çekiyor.
- Uzakdoğulu zincirler Shangri-La Hotels ve Mandarin Oriental Group, Dubai 'de bulunan Burj El Arab 'ın işletmecisi Jumeriah, Dubaili Emaar Grubu 'nun otel markası The Address İstanbul The Address gibi birçok lüks otel zinciri Türkiye pazarına girmek için fırsat kolluyor.
- ABD kökenli Nikki Beach Hotels, MGM kumarhaneleri olmadan Türkiye 'ye gelme planları yapıyor. Boğaz 'da yer bulması halinde ise diğer markası Bellagio 'yu açacak. Wyndham Hotel Group da 5 yıldızlı Wyndham markasıyla Kalamış ve Güneşli 'de, Ramada markasıyla Üsküdar 'da bir tane, Gebze 'de iki tane, İzmir, Adana ve Malatya 'da birer otel açmaya hazırlanıyor. Grup, 3 yıldızlı Days Inn ve 4 yıldızlı TRYP markalarına yönelik olarak yer arayışlarını da sürdürüyor.
- Dünyaca ünlü Le Meridien, Makyol İnşaat işbirliğiyle Türkiye 'deki ilk otelini açıyor. Maslak 'taki Mövenpick Hotel 'in de mal sahibi olan Makyol 'un 150 milyon dolar yatırımla Etiler 'de inşa ettiği beş yıldızlı oteli, Le Meridien işletecek. Taraflar 32 yıl süreli sözleşme imzaladı.
- İstanbul 'da havalimanı ve Boğaz 'da iki oteli olan Radisson zinciri, Ant Yapı 'yla beraber Ataşehir 'de yapılacak üçüncü oteli gelecek yılın ortasında açmayı hedefliyor. Dördüncü otel için anlaşmada son aşamaya gelindiği ifade ediliyor.
Belma Toprak/Star