Avrupa’daki en yeni Le Meridien İstanbul’da açıldı!
Starwoods Group, Avrupa’daki en yeni Le Meridien otelini İstanbul’da açtı. Starwoods Group, dünyanın en büyük otel zincirlerinden biri olma özelliğine sahip
1100 otelleri ve toplamda 322 bin 300 oda kapasitesine sahip olan Starwoods Group, dünya genelinde 100’ün üzerinde Le Meridien otelini işletiyor.
Starwood Hotels&Resorts’un Batı ve Orta Avrupa Bölge Direktörü ve Başkan Yardımcısı Thomas Willms, yeni otelleri hakkında şöyle konuştu; “Avrupa üzerinden Asya’ya tek çıkış yolu Türkiye’den geçiyor. Asya lüks tüketimde büyüyen bir pazar olduğu için biz de doğduğumuz topraklardan o yöne doğru ilerliyoruz. 2014 yılına kadar Türkiye’de 3 yeni otel açarak toplam otel sayımızı 10’a çıkaracağız. Şu anda İstanbul’da 4, Ankara’da 2, 1 tane Çeşme’de otelimiz bulunuyor. Önümüzdeki yıl, Ankara, Adana ve Bursa’da yeni otellerimizin açılışını gerçekleştirerek Anadolu’ya yayılacağız. Böylece Türkiye’deki W Hotels, Sheraton ve Le Meridien’in yanına diğer bir markamız olan Aloft’u da ekleyeceğiz. Hedefimiz, grubumuz çatısı altındaki Element, Four Points, Westin, The Luxury Collection ve St. Regis markalarından da en az bir tanesinin Türkiye’de açılması.”
Willms, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Kuzey Amerika merkezli bir şirket olmamıza rağmen, yönümüzü artık Asya’ya çevirdik. Büyümemizin yüzde 70’i ABD dışındaki Türkiye, Rusya, Doğu Avrupa ve Orta Doğu gibi ülkelerde gerçekleşiyor. Bu noktada İstanbul, hem iş hem de turizm anlamında her yaş grubundan potansiyel taşımasıyla öne çıkıyor. Burası pek çok doygunluğa ulaşmış bir şehir olmasına rağmen, çevresinde de pek çok iş şehrini barındırıyor. Buralarda ciddi potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca direkt uçuşun olduğu Anadolu şehirleri bizim için öncelikli yer teşkil ediyor. Antalya Sheraton ile yaşadığımız bazı sorunlar nedeniyle yollarımızı ayırdık. Biz yine de, özellikle Rus turist bakımından oldukça zengin olan Antalya’da yeni bir yatırım için kapsamlı araştırmamızı sürdürüyoruz. Antalya önceliğimiz olmasa da yeni yatırımlarımız yolda. Bu pazarlar patlayan bir hızla büyüyor. Konaklamanın altın çağını yaşıyoruz. Yeni dönem şimdi başlıyor. Çünkü Çin’e baktığımızda, o ülkedeki orta gelir düzeyine sahip insanlar artık seyahat etmeye başlıyor. Bu diğer gelişmekte olan ülkeler için de geçerli. Sadece Çin’de 100 milyon kişi bu yıl ilk defa seyahat edecek. Bu da bizim dünya genelindeki otellerimiz için yeni bir müşteri portföyünü temsil ediyor. Şu anda sadece Çin’de 100 tane otel inşaatımız sürüyor. Bu potansiyel Türkiye için de geçerli. Doğu ve batı kültürünün karışımını yansıtan İstanbul, bu noktada çok önemli bir şehir olduğu için biz de yatırımımızı burada gerçekleştirdik. Le Meridien’i, tasarımı önde tutan bir lifestyle markası olarak tanımlayabiliriz. Dolayısıyla İstanbul bizim için gerçek bir cazibe merkezi. O nedenle 5 yıl önce gerçekleştirdiğimiz satın almadan sonra Avrupa’daki ilk Le Meridien’i İstanbul’da açtık.”
Kaynak: Hürriyet