26 / 11 / 2024

Axis İstanbul 2016'nın ilk çeyreğince açılacak!

Axis İstanbul 2016'nın ilk çeyreğince açılacak!

Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığında karma bir proje olarak tasarlanan Axis İstanbul Ofis ve Alışveriş Merkezi, 550 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilecek.




Sur Yapı ve Hayat Holding ortaklığında karma bir proje olarak tasarlanan Axis İstanbul Ofis ve Alışveriş Merkezi, 550 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilecek.  ECE Türkiye, alışveriş merkezinin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi.  Axis İstanbul, şehrin yeni çekim merkezi olmaya hazırlanıyor.  


Sur Yapı ve Hayat Holding işbirliği ile yatırımı gerçekleştirilen ve ECE Türkiye'nin alışveriş merkezinin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendiği projenin 2016 yılının ilk çeyreğinde açılması planlanıyor. 



ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, yatırım ile ilgili Mail Report'a bilgiler verdi. ECE Türkiye ve Sur Yapı, Axis istanbul Ofis & Alışveriş Merkezi ile Sur Yapı Marka Rezidans & Alışveriş Merkezi projelerinde önemli ve yeni bir işbirliğine imza attı. Yapılan anlaşma gereğince, toplam yatırım hacmi yaklaşık 1,1 milyar Dolar olan bu iki karma projede, ECE Türkiye, alışveriş merkezlerinin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi. Axis İstanbul Ofis ve Alışveriş Merkezi projesi hakkında bilgiler veren ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, proje detaylarını şu şekilde açıkladı: " Toplam inşaat alanı 125 bin metrekare olan ve 27 bin metrekare ofis alanına sahip olan projenin alışveriş merkezi kısmı, ilk fazda 40 bin metrekare, ikinci fazda ise buna eklenecek 20 bin metrekare kiralanabilir alandan oluşacak. Ulusal ve uluslararası markalar yer verilecek olan projede ayrıca 195 adet A+ ofis bulunuyor. Dinamik iş hayatının kalbinde konumlanacak olan Axis İstanbul, ticaret ve iş hayatının çekim merkezi olacak.



" AXİS İSTANBUL İLE BÖLGENİN ÇEHRESİ DEĞİŞECEK 

Axis İstanbul'un bulunduğu bölgenin çehresini değiştirecek bir yatırım olduğunu dile getiren Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, bu konuda şu bilgilere yer verdi:" Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, bulunduğu konum ile farklılaşacak bir proje, istanbul'un tarihi semtlerinden biri olan Eyüp'te geniş çaplı bir kentsel dönüşüm süreci yaşanıyor.  Geçmişten gelen küçük ölçekli sanayi işletmelerinin bulunduğu, daha ziyade orta gelirli bir nüfusu barındıran bu semtte, birçok yeni ofis ve konut yatırımı hayata geçiriliyor. Bu dönüşüm sürecinde Eyüp'ün çehresi değişirken burada yaşayan nüfusun ve müşteri profilinin de değişeceğini biliyoruz. Gerçekleştirilen altyapı, konut ve ofis yatırımları ve ulaşım projeleri ile birlikte Eyüp, yaklaşık olarak 5,8 milyonluk bir çekim alanında, önemli bir nüfusun yaşadığı ve istihdam edildiği bir bölge haline geliyor. Eyüp'ün demografik yapısındaki dönüşüm, yeni ihtiyaçlara yol açarak yüksek nitelikli, modern perakende alanlarına talep oluşmasına sebep oluyor. Yaklaşık 2 bin kişinin çalışacağı A+ofisler ve alışveriş merkezinden oluşacak bir karma proje olan Axis istanbul, tam olarak Eyüp'te hayat bulan dönüşüme cevap vermek üzere kurgulanıyor. Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, Vatan Cadde'sinde yer alan Anıt Mezarın tam karşısındaki paha biçilmez konumu, önemli toplu taşıma duraklarına olan yakınlığı ve özel araçla bağlantı yollarından direkt ulaşılabilir olması sayesinde konforlu bir alışveriş deneyimini kolayca erişilebilir ve bilindik kılıyor. 



Alışveriş Merkezi, modern ve fonksiyonel mimarisi, güçlü marka karması ile her türlü ihtiyaca kolayca cevap verecek. Spor merkezi, çocuk oyun alanları, sineması, restoran ve kafeleri, elektronik ve gıda marketi ile yediden yetmişe tüm ziyaretçilerine konforlu bir alışveriş deneyimi sunacak." Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, kentsel dönüşüm kapsamında, yeni konut alanları ve ticaret merkezlerinin geliştiği, geçmişin gelecekle birleştiği Eyüp'te yer alıyor.  Son yıllarda iş hayatının da kalbinin attığı önemli bir ticaret merkezi haline gelen Eyüp'ün yeni siluetinde yükselen proje, bölgedeki kentsel dönüşüme katkı sağlayarak geleceğin kapılarını açacak." 


YAKLAŞIK 5,8 MİLYON KİŞİYE HİTAP EDECEK 

Alışveriş merkezinin bulunduğu bölge itibariyle yaklaşık 5,8 milyon kişiye hitap edeceğini dile getiren Hacaoğlu, "Alışveriş Merkezi, her zevke hitap eden marka karması, yeme-içme ve eğlence alanları ile hem yakın çevresindeki ofis çalışanlarına, hem de ailelere ve her yaştan ziyaretçiye konforlu bir alışveriş deneyimi sunacak.  Bölgede bu anlamda önemli bir ziyaretçi potansiyeli mevcut. Alışveriş Merkezi, İstanbul'un önemli tüm noktalarından hem özel araçlarla hem de toplu taşıma araçları ile kolaylıkla ulaşılabilir konumda.  Projeye, 30 dakika ve üzeri sürüş mesafesinde yaklaşık 5,8 milyon kişi yaşıyor. Bu rakama ofis çalışanlarını da eklediğimizde daha büyük bir hacme ulaşıyoruz. Bu rakamsal hacimden de daha önemlisi, yukarıda da bahsetmiş olduğum sosyoekonomik yapıdaki dönüşüm. 

Hem yeni yapılan konut alanlarında yaşayan nüfus, hem de A sınıfı modern ve konforlu ofislerde çalışan nüfus, perakende anlamında da farklı ihtiyaç ve beklentilere sahip. Axis İstanbul, tüm bu ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde, bu dönüşümü öngörerek hayata geçirilen bir proje. Bu anlamda da başarılı olacağına inancımız sonsuz." sözlerine yer verdi. 



AİLECE KEYİFLİ VE KALİTELİ ZAMAN GEÇİRİLECEK BİR YAŞAM 

KOMPLEKSİ Axis İstanbul Alışveriş Merkezi'nin, çocuklu aile oranının yüksek olduğu bir bölgede konumlandığını dile getiren Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, "Çocuklar ve aileler bu projede bizim için büyük önem taşıyor.  Gerçekleştireceğimiz benzersiz aktivitelerle, onları hem eğlendirip güzel vakit geçirmelerini sağlamak bunun yanı sıra da eğlenirken onlara bir şeyler katmak ve öğrenmelerini de sağlamak hedefindeyiz. 

Aileler çocukları ile birlikte Axis İstanbul Alışveriş Merkezi'ne geldiklerinde, hem tüm ihtiyaçlarını aynı çatı altında karşılayabilecekler, hem de ailece keyifli ve kaliteli zaman geçirecekler."dedi. 



YERLİ VE YABANCI 170 MARKA İSTANBULLULAR İLE BULUŞACAK

Alışveriş merkezinde yer alan marka karması ile de konforlu bir alışveriş deneyimi sunacaklarını ifade eden Hacaoğlu, "Axis İstanbul Alışveriş Merkezi, toplam 60 bin metre kare kiralanabilir alanda, büyük metrekareli moda markalarını, katlı mağaza, gıda market ve elektronik mağazaları barındıran 170 markasıyla tüm ihtiyaçların karşılanmasına ve bünyesinde yer alan sinema, spor merkezi, restoran& kafelerle keyifli vakit geçirilmesine olanak sağlayacak bir alışveriş ortamı sunacak" dedi.  Karma bir proje olarak Axis İstanbul Ofis ve Alışveriş Merkezi, şehrin en önemli ticaret bölgesinin kalbinde ana arterler ve bağlantı yollarının kesişiminde son derece görünür bir konumda yer alıyor. Bulunduğu bölgede farklılık yaratacak bir proje olan Axis İstanbul, ulusal ve uluslararası birçok markayı da bünyesinde barındıracak. Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, alışveriş merkezinde yer alacak mağazalar hakkında "Axis İstanbul, kentsel dönüşümün hızla devam ettiği bölgede, bünyesinde barındıracağı 170 mağaza, 10 sinema salonu, bin 700 metrekare spor merkezi, 2 bin metrekare süpermarket ile tüm ihtiyaçlara ve eğlenceye yönelik bir çekim merkezi olarak konumlanacak. Karma projede yer alan 195 A+ ofis ile hem yakın çevredeki ofis çalışanlarına hem de her noktadan görünür ve kolay ulaşılabilir konumuyla ailelere ve her yaştan ziyaretçiye tüm ihtiyaçlarını karşılayacakları ve  eğlenceli vakit geçirecekleri bir eğlence ve alışveriş deneyimi sunacak. Bu kapsamda projede modern ve fonksiyonel bir mimari kullanılıyor. Alışveriş merkezinde, her zevke ve bütçeye hitap edecek zengin marka karması, ziyaretçilerin günün stresini atıp sağlıklı yaşama adım atabilecekleri spor merkezi, çocuklar için oyun alanları, sinema salonları, kat bahçeleri, çok çeşitli lezzetler sunan restoran ve kafeler, elektronik ve gıda marketi bulunacak. Axis İstanbul, bu özellikleri ile bir yaşam kompleksi olarak tasarlandı. Proje, çekim alanındaki nüfus için kolay ulaşılabilir, pratik, modern, fonksiyonel ve vazgeçilmez bir alışveriş destinasyonu ve hitap ettiği kitlenin alışverişte ilk tercihleri olacak." ifadelerine yer verdi. 



AXİS İSTANBUL ULAŞIM KOLAYLIĞI İLE FARK YARATACAK 

Axis İstanbul'un ulaşım imkanları ile çekim unsuru oluşturacağına dikkat çeken Hacaoğlu, "Axis İstanbul, İstanbul'un merkezinde, geçmişi gelecekle buluşturan paha biçilmez bir lokasyonda, İstanbul'un tüm önemli semtlerinden kolaylıkla ulaşılabilir bir konumda bulunuyor. Proje, bu özelliği ile büyük şehir yaşantısının en önemli handikaplarından biri olan trafik ve zaman sorununun önüne geçiyor. Doğru konumlandırma ve marka karması ile Axis İstanbul'un, hedef kitlesi için önemli bir çekim unsuru olacağından kuşkumuz yok." dedi. 



550 MİLYON DOLARLIK YATIRIM 

Axis İstanbul, Sur Yapı ve Hayat Holding işbirliği ile 550 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek. "1992 yılında gayrimenkul sektöründe faaliyete başlayan Sur Yapı, kuruluşundan itibaren birçok prestijli projeyi başarı ile tamamlamış ve sektörde öncü kimlik kazanmış bir firma.  2013 yılı Haziran ayında Axis Kağıthane AVM'yi açan Sur Yapı, 2014 Eylül ayında ise Metrogarden AVM'yi hayata geçirdi.  Sur Yapı, Axis İstanbul projesinin yanı sıra, Exen AVM, Sur Yapı MARKA Rezidans ve AVM ve  İzmir  Kompleksi projelerini de sürdürüyor. Hayat Holding ise Türkiye'nin en köklü grupları arasında yer alıyor. Firma, Türkiye'nin yanı sıra, Cezayir, Mısır, İran ve Bosna Hersek'te üretim tesisleri, 28 şirketi ve 100'ü aşkın ülkedeki ihracat ağı ile faaliyet gösteriyor." diyen Hacaoğlu, "Biz, ECE Türkiye olarak, gerçekleştirdikleri projelerle başarılarını kanıtlamış, güçlü, güvenilir ve vizyon sahibi bu iki grupla, aynı proje içerisinde yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz." ifadelerine yer verdi. 



YOĞUN REKABETTE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ DOĞRU KONUMLANDIRMAK VE FARKLILAŞTIRMAK ÖNEM TAŞIYOR İstanbul AVM rekabetinin en yoğun yaşandığı bölgelerden biri. Bu yoğun rekabet ortamında Axis İstanbul'un stratejisi konusunda sorular yönelttiğimiz ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu," Rekabet İstanbul'un bazı bölgelerinde çok yoğun yaşanıyor. Bu anlamda alışveriş merkezleri için var olan fırsatların yanında olumsuzluklar da söz konusu olabiliyor. Yoğun rekabet ortamında bir alışveriş merkezini benzerlerinden farklılaştırmak için daha yoğun çaba ve kaynak gerekiyor. İstanbul, çok büyük ve yüksek nüfuslu bir şehir. Gelir seviyesinde ve harcama gücündeki farklılıklar, alışveriş merkezinin bulunduğu lokasyona ve hedef kitlesine göre farklı konseptler yaratılmasını gerektiriyor. Her perakende markası, her AVM'de konumlandırmak için uygun olamıyor. Yoğun rekabet ortamında, sürdürülebilir alışveriş merkezleri geliştirebilmek için finansal kaynakları güçlü ve bilgi birikimine sahip yatırımcılara ihtiyaç duyuluyor. Yatırımların erken aşamalarından itibaren de profesyonel yönetim ve kiralama firmalarının projelerin içerisinde yer alması ve yatırımcıyı doğru yönlendirmeleri büyük önem taşıyor. Bir alışveriş merkezi yatırımının İstanbul'da gerçekleştirilmesinin birçok artısı da var elbette. Öncelikle istanbul, Türkiye'nin en kalabalık şehri. Nüfus yoğunluğu, bir alışveriş merkezinin beslenmesinde en önemli faktör. Şehirde gerçekleştirilen altyapı yatırımları ve kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte yeni konut ve iş yeri alanları oluşturuluyor. Yerleşim alanlarının genişlemesi ve gelişmesi ile modern perakende alanlarına olan ihtiyaç da artırıyor. Bu, yeni markaların pazara girmesi ve perakendenin gelişmesi sürecine olumlu katkı sağlıyor. Öte yandan İstanbul, ülke ekonomisinin de merkezi.  Rekabetin yoğun olduğu bölgeler olmakla birlikte, yeni gelişen ve dönüşen alanlarda alışveriş merkezlerine hala ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Ekonomik yapı içerisinde, nüfus, alışveriş merkezlerini beslerken, alışveriş merkezleri de istihdama, markalaşmaya, ekonominin kayıt altına alınmasına önemli katkı sağlıyor" açıklamasına yer verdi. 



Mallreport Dergisi


Geri Dön