Aydınlı Grup'tan, Pierre Cardin'e 100 konsept mağaza!
Pierre Cardin 'in 7 ülkede 18 yıldır ana lisansörlüğünü yürüten Aydınlı Grup, markanın global lisans temsilciliği hakkına sahip oldu. Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı A. Said Kavurmacı, 2-3 yıl içinde markayı alabilecek bir konsorsiyum oluşturabiliri
Pierre Cardin 'in global temsilcisi oldu, markayı almak için plan yaptı
Pierre Cardin 'in marka değerinin 1 milyar Euro 'ya ulaştığını hatırlatan Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı A. Said Kavurmacı, 2-3 yıl içinde markayı alabilecek bir konsorsiyum oluşturabiliriz dedi.
GEçTİÄİMİZ yıl Cacharel markasının 9 ülkedeki marka ve üretim haklarını satın alan Aydınlı Grup, ünlü Fransız markası Pierre Cardin 'le de bir anlaşma imzalayarak markanın global lisans temsilciliğini yürütme hakkına sahip oldu. Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, Mösyö Pierre Cardin 'in onayına sunmak üzere her coğrafyada lisansörlük görüşmesi yapabileceğiz. Aydınlı dışında Pierre Cardin lisansı verme yetkisine sahip başka bir grup yok. Mösyö Cardin 5 yıl önce marka değerinin 1 milyar dolar olduğunu ve satmak istediğini belirtmişti. Bugün marka değerinin 1 milyar Euro olduğunu söylüyor. Bu değerin 5 yılda yüzde 45 arttığını gösterir. şu anda böyle bir satın alamaya finansal gücümüz yetmez ama 2-3 yıl içinde markayı alabilecek bir konsorsiyum oluşturabilmeyi umut ediyoruz dedi.
Yarı yarıya paylaşacak
Bu anlaşma için hiçbir bedel ödemediklerini belirten Kavurmacı, Bugüne kadar yaptığımız çalışmalar referansımız oldu. Bu anlaşma süreli değil, lisans anlaşmaları devam ettikçe, sürecek. Artık markanın yönetimi Fransa ve İtalya 'dan sonra Türkiye 'nin de eline geçti. Ucu açık, sınırsız bir anlaşma. Bundan sonra diğer ülkelerde lisans anlaşmalarından gelen kazancı Pierre Cardin 'le yarı yarıya bölüşeceğiz. Dolayısıyla markanın yarısına sahip olmuş oluyoruz diye konuştu.
İlk hedef Hindistan
Kavurmacı, önümüzdeki 10 yılda yapılacak lisans anlaşmaları sayesinde markaya 1 milyar dolar kazandırma hedefiyle yola çıktıklarını belirtti ve devam etti: Pierre Cardin yönetimiyle bir yıl önce görüşmeye başladık ve geçtiğimiz ay neticelendirdik. Bugüne kadar markayla hiçbir lisansörlük anlaşması yapmamış olan büyük pazarlara yöneldik. Hindistan 'da görüşmelerimiz sürüyor. Yurt dışında kendi sektörlerindeki ilk üç firmayla görüşmeler yapacağız. Türkiye 'den büyük ölçekli ihracat yapan Türk firmalarıyla görüşmek önceliğimiz olacak. Türk ihracatçılarına pozitif ayrımcılık yapacağız. Hindistan 'a önemli ihracat yapan bir Türk firmasıyla lisans anlaşması yapmayı tercih ederiz.
25 milyon dolarlık yatırımla 100 konsept mağaza açacak
PIERRE Cardin markasını kırtasiyeden mobilyaya, halıdan ev tekstiline, ayakkabıdan eşarba 18 yıldır 30 'a yakın iş kolunda tüketicilerle buluşturduklarını söyleyen Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, şöyle konuştu: Her biri konusunda Türkiye 'de ilk ya da ilk 3 içine girmiş 20 firmayla lisansörlük evliliğimiz var. Lisansörlerimiz 2010 'da 300 milyon TL ciro gerçekleştirdi, şimdiden 19 mağaza açtık bile. 2020 yılına kadar 100 konsept mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Mağaza başına 250 bin dolarla toplam 25 milyon dolarlık yatırım olacak.
400 milyon TL ciro hedefliyor
Geçtiğimiz yıl 318 milyon TL ciro elde etti. 2011 ciro hedefi yüzde 26 'lık artışla 400 milyon TL.
Ciroda Pierre Cardin 'in payı 93 milyon TL ile yüzde 32.
23.3 milyon dolar olan 2010 ihracatını bu yıl 33 milyon dolara çıkartmayı hedefliyor.
Pierre Cardin 'in ihracattaki payı 5.5 milyon dolar ile yüzde 24.
Yurt içinde 180, yurtdışında 76 olmak üzere 256 mağazası var.
2011 'de yurtiçinde 41 yeni mağazayla sayıyı 221 'e çıkaracak.
2011 'de yurtdışında 25 yeni mağazayla 101 mağazaya ulaşacak
şu an Pierre Cardin 'e ait yurtdışı mağaza sayısı 19. Bu sayı yurt içinde 48.
2011 sonunda Pierre Cardin 'e ait yurtiçindeki mağaza sayısı 58 'e, yurtdışı mağaza sayısı ise 24 'e çıkarak toplamda 82 'ye ulaşacak.
Hürriyet