22 / 12 / 2024

Bakan Abdulkadir Uraloğlu Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi için tarih verdi! 8.5 saatlik yol 3.5 saate düşecek!

Bakan Abdulkadir Uraloğlu Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi için tarih verdi! 8.5 saatlik yol 3.5 saate düşecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Halkalı-Ispartakule–Çerkezköy–Kapıkule Hızlı Tren Hattı projesinin Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı etabının genelinde yüzde 69 ilerleme sağlandığını dile getirerek, dev projenin tamamlanacağı tarihi açıkladı.



Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı'nda incelemeler yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, , 2002’den bu yana ulaşım alanında yaptıkları yatırımlarla ülke içinde çok modlu bağlantıyı sağlamanın dışında kıtalar arasında kesintisiz ulaşım sağlayacak uluslararası projeleri de hayata geçirdiklerini söyledi.

Konu ile ilgili olarak paylaşılan detaylara göre Bakan Uraloğlu, Asya ile Avrupa kıtaları arasında en kısa, en güvenli, en ekonomik ve iklimi en elverişli demir yolu koridoru şeklinde değerlendirilen İpek Demiryolu projesinin hayata geçmesinin, bu hatta taşımacılık faaliyetlerinin en etkin biçimde gerçekleştirilmesi kapsamında büyük titizlikle ele alınan uluslararası projelerin başında geldiğini söyledi.

Açıklamasında Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın 30 Ekim 2017 tarihinde hizmete alınmasıyla bu hedefe ulaşmak için çok büyük bir adım attıklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: "Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı özellikle Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yeni bir güzergahta hayata geçirilerek, hem saatte 200 kilometre hız kapasitesi sağlayarak hem de hattın yük taşıma kapasitesini artırarak, ülkemizin yüksek standartlı bir demir yolu hattıyla Avrupa Birliği’ne bağlanmasını sağlayacak olan bir proje. Ayrıca söz konusu bu hattımız Uzak Asya’dan gelen trenlerin Avrupa’ya geçişindeki ilk noktayı oluşturmasıyla İpek Demiryolu projesinin en önemli halkasını oluşturuyor."

Bakan Uraloğlu, Halkalı–Ispartakule–Çerkezköy–Kapıkule Hızlı Tren Hattı şeklinde bilinen projenin toplam uzunluğunun yaklaşık olarak 229 kilometre olduğunu dile getirdi.

Yaptığı açıklamada söz konusu bu projenin 3 etaptan oluştuğuna değinen Bakan Uraloğlu, "153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule- Halkalı etabı olacak şekilde 3 etaptan oluşuyor.

Tüm etapların tamamlanmasıyla birlikte mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin de toplamda 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşmesini planlıyoruz."dedi.



"KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABINI 2025 YILININ SONUNDA TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ"



Bakan Uraloğlu, merakla beklenen projenin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğa sahip Kapıkule-Çerkezköy hattının finansmanında kısmen İPA yani Avrupa Birliği fonu kullandıklarını belirtti.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi için tarih verdi! 8.5 saatlik yol 3.5 saate düşecek!


Bu etapla ilgili önemli açıklamalar yapan Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu:  “Projede toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasındayız. Toplam  bin 83 metre uzunluğundaki 2 viyadüğün inşasını da tamamladık. 8 aç-kapa tünelinin 6 tanesiniı bitirdik, 2’ tanesinin çalışmaları sürüyor. 32 demiryolu köprünün 25 tanesini 52 alt geçidin 49 tanesini, 62 üstgeçitten 48 tanesini ve 181 menfezden 162 tanesini tamamlayarak, proje kapsamındaki sanat yapılarının büyük çoğunluğunu da bitirdik. Yine söz konusu bu proje kapsamında; Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran, Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binasını da inşa ediyoruz. Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık olarak yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık ve bu etaptaki çalışmalarımızı 2025 yılının sonunda tamamlamayı planlıyoruz.

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule etabında tünel açma çalışmalarının geçen sene Temmuz’da başladığını hatırlattı.

Uraloğlu ayrıca Halkalı-Ispartakule etabında 6,4 kilometre çift tüp olarak TBM tüneli, 634 metre uzunluğa sahip 2 aç-kapa tünel ve 1,38 kilometre açık hat olmak üzere zemin iyileştirmeleri dahil 8,4 kilometre uzunluğa sahip yeni demir yolu hattının tamamının altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatlarının yapıldığını dile getiren Bakan Uraloğlu, proje kapsamında TBM giriş noktası olan Halkalı kesiminde TBM portal imalatlarını tamamladıklarını kaydetti.

TBM kazılarının devam ettiği hat-1 tünelinde yüzde 96, hat-2 tünelinde deyüzde 76 oranında ilerleme kaydettiklerini dile getiren Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu:


"Segment üretimlerini tamamladık. Söz konusu bu hattımız tamamlandığı zaman Ispartakule’den devam edecek 67 kilometrelik hatla, mega kent İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan Çerkezköy ilçesine bağlayacak yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak ve Çerkezköy-Kapıkule hattına entegre edecek. Böylelikle ülkemizin Avrupa sınırına bağlanan Trans-Avrupa Ulaşım Ağının bir parçası olacak. Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı etabımız genelinde yüzde 69’luk bir ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını aynı Kapıkule-Çerkezköy etabımızın çalışmaları gibi 2025 senesinin sonunda bitirmeyi planlıyoruz. 67 kilometre uzunluğa sahip Ispartakule-Çerkezköy etabımızdaki çalışmalarımıza da hattın en batı kesimindeki Çerkezköy tarafından başladık."


"DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN KİLOMETRENİN ÜSTÜNE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ"

Bakan Uraloğlu ayrıca yaptığı açıklamada  Ankara  merkezli YHT ağının oluşturulması hedefi kapsamında ise Halkalı Kapıkule Hızlı Tren hattıyla beraber; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatlarının yapım çalışmalarının da sürdüğünü kaydetti.

Bakan Uraloğlu, "Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesinin ihalelerini de gerçekleştirdik ve yapım çalışmalarına en kısa zamanda başlayacağız. Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nı da içinde olduğumuz Ekim ayı içerisinde ihale etmeyi planlıyoruz. Karadeniz Sahil Yolu Demiryolu, Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı Hattı, Eskişehir-Afyonkarahisar-Antalya Hızlı Tren Hattı, Kayseri-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Hattı, Sivas-Çetinkaya, Çetinkaya-Malatya Hızlı Tren Hattı gibi inşa etmeyi planladığımız daha bir çok projemiz de mevcut. 2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin kilometrenin üstüne yükseltmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.

 

Limak, Barcelona'nın stadı Nou Camp'ın açılışını geciktirdiği her gün için 1 milyon Euro ceza ödeyecek! 

Milli Emlak’tan iki şehirde 13 bin TL ve 20 bin TL’ye arsa müjdesi! 

Beykoz’a metro müjdesi! Altunizade-Kavacık metro hattının imalat çalışmaları başlıyor!


Geri Dön