Bakan Uraloğlu açıkladı! Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı yeniden hizmete açıldı...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın Zengezur Koridoru'nun etkinliğini yükselticeğini ifade ederek, Mayıs 2023'te bakım çalışmaları nedeni ile kapatılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın yeniden hizmete açıldığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Ekim 2017 tarihinde Türkiye-Gürcistan ve Azerbaycan işbirliği ile açılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nda bugüne kadar konvansiyonel taşımalar da dahil olmak üzere toplam 1 milyon 470 bin ton yük taşındığını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Ekim 2017 tarihinde Türkiye-Gürcistan ve Azerbaycan işbirliği ile açılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nda bugüne kadar konvansiyonel taşımalar da dahil olmak üzere toplam 1 milyon 470 bin ton yük taşındığını kaydederek "Bu rakamlar dahi bu hattın bölge için ne kadar önemli bir demiryolu hattı olduğunu gösteriyor. Buna göre, toplamda 757 kilometre uzunluğunda olan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın 429 kilometresi Azerbaycan, 220 kilometresi ile Gürcistan ve 79 kilometresi Türkiye sınırlarında bulunuyor. Ayrıca, bu süreçte ilk ticari taşıma 30 Ekim 2017 tarihinde Kazakistan-Türkiye arasında 4 bin 700 kilometrelik mesafede başladı. Öte yandan ise Rusya gibi, Gürcistan gibi, Azerbaycan ve Türkmenistan gibi, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Çin'e yük taşımacılığı yapılıyor." diye konuştu.
ORTA KORİDOR VE BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU HATTI YENİDEN AÇILIYOR
sabah.com.tr'de yer alan habere göre; Öte yandan, Orta Koridor ve Bakü- Tiflis – Kars Demiryolu Hattı'nın etkinliğini artıracak olan Zengezur Koridoru'nun önemine de dikkati çeken Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Zengezur Koridoru, Azerbaycan'ın batı kısımları ile birlikte Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti Ermenistan üzerinden Zengezur Bölgesi'nden geçecek kara ve demiryolu hatlarını birleştireceği ve Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanması ile birlikte, Orta Koridor'un demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi yükselecek, bu da Pekin'den Londra'ya uzanan Doğu-Batı ticaretinin artışına olumlu katkı sağlayacaktır. Buna göre, Orta Koridor'un etkinliğinin artmasıyla hem Azerbaycan ile Hazar Denizi üzerinde geliştirilebilecek projeler hem de Nahçıvan ve Rusya ile ulaşım ve enerji alanında sağlanabilecek iş birlikleri ile ülkemizin bölgedeki stratejik konumunun önemi yükselecek."