Bakanlık duyurdu! Ücretsiz verilecek!
Ticaret Bakanlığı, Coca-Cola Türkiye ile iş birliğiyle salgın döneminde bakkalların dijital dönüşümde daha etkin şekilde bulunabilmeleri ve rekabet güçlerini artırabilmeleri amacıyla yeni bir proje hayata geçirdi.
Ticaret Bakanlığı, Coca-Cola Türkiye ile iş birliğiyle salgın döneminde bakkalların dijital dönüşümde daha etkin şekilde bulunabilmeleri ve rekabet güçlerini artırabilmeleri amacıyla yeni bir proje hayata geçirdi. Bakkal esnafının hayatını kolaylaştıracak çözümlerin eğlenceli videolarla kullanıcılara aktarıldığı eğitimleri tamamlayan başarılı bakkallar "En Dijital Bakkal" sertifikası alacak. Eğitimlere "akademi.ticaret" adresinden ulaşarak, tüm aşamaları tamamlayan bakkallar arasında yapılacak çekilişte de çeşitli hediyeler veriilecek. Diğer yandan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan imzasıyla 81 ilde faaliyet gösteren tüm bakkal esnafını söz konusu ücretsiz eğitime ve dijital dönüşüme davet eden mektup yollandı.
Ticaret Bakanlığının Coca-Cola Türkiye ile iş birliğiyle hayata geçirdiği "Bakkalımla El Ele" projesiyle 81 şehirdeki bakkal esnafına e-ticaretten müşteri ilişkilerine, dijital pazarlamadan sosyal medya kullanımına çeşitli eğitimler ücretsiz şekilde verilecek. Takvim'de yer alan habere göre; Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Bakkalımla El Ele" projesi ile 81 ildeki bakkal esnafına e-ticaretten müşteri ilişkilerine, dijital pazarlamadan reklamlar ve sosyal medya kullanımına kadar çeşitli konularında eğitim sunulacağı belirtildi. Söz konusu eğitimlere Bakanlığın dijital eğitim portalı Sanal Ticaret Akademisi'nden ücretsiz erişim sağlanabilecek. Diğer taraftan belirlenmiş şehirlerde gezici tırlarla proje tanıtımı yapılacak.
Daha fazla müşteri ve gelir
Pekcan, projeyle ilgili açıklamasında; Türkiye'nin dört bir yanında faaliyette bulunan ve sayıları 2 milyona ulaşan esnaf ve sanatkarın üretimleri ve istihdama sundukları katkılarla ülke ekonomisinin en önemli yapı taşlarından olduğunu dile getirdi.
Geleneksel yöntemle yapılan ticaretin yerini elektronik ticaret anlayışına bıraktığını belirten Pekcan, esnaf ve sanatkarların varlıklarını daha güçlü bir şekilde sürdürebilmeleri ve değişen ticaret ortamına ayak uydurabilmeleri amacıyla yenilikleri takip ederek gerekli dönüşümü sağlamalarının oldukça önemli olduğuna dikkat çekti.
Tüm dünyayı olumsuz etkileyen koronavirüs salgını sonrasında dijital dönüşümün ve elektronik ticaretin daha da önemli hale geldiğine vurgu yapan Pekcan, şöyle konuştu:
"Bu dönemde dünya genelinde çeşitli kısıtlamalar uygulanırken, insanlar evlerinden çıkmadan internet üzerinden alışverişe daha çok yönelmeye başladı. Bunun bir sonucu olarak Türkiye'de geçen yılın ilk altı ayında 55,9 milyar lira olan e-ticaret hacmi bu yılın ilk altı ayında yüzde 64 artışla 91,7 milyar lira seviyesine yükselmiştir.
Bu artışa paralel olarak salgın döneminde gıda-market alışverişleri önceki yıla göre 4 kattan daha fazla bir artış göstermiştir. Elektronik ticaretteki bu artışı sayısı 200 bine yaklaşan bakkal esnafımız dijital dönüşüm uyum sağlayarak fırsata çevirebilir.
Biz de Bakanlık olarak hayata geçirdiğimiz Bakkalımla El Ele Projesiyle bakkal esnafımızı elektronik ticarette ve artan rekabet ortamında güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Eğitimlerimizle bakkallarımızın dijital dönüşümlerini sağlayarak, bulunduğu sokağın dışında, internet üzerinden de satış yapmalarını, farklı yöntemlerle satışlarını artırmalarını, böylelikle hem daha fazla müşteriye ulaşmalarını hem de gelirlerini yükseltmelerini sağlamayı amaçlıyoruz. Öte yandan esnaflarımıza yönelik global firmalarla ortak çalışmalarımız devam edecek."
Dijitalleşme ile ticari faaliyetler verimli hale gelecek
Salgın döneminde işleri olumsuz yönde etkilenen esnafın yanında olduklarına dikkat çeken Coca-Cola İçecek Üst Yöneticisi (CEO) Burak Başarır da şunları kaydetti:
"Coca-Cola Türkiye olarak pandemi döneminden en çok etkilenen iş kollarından yeme-içme sektörüne destek olmayı sorumluluğumuz kabul ediyoruz. İşletmelerin yeniden müşterileriyle buluşmasında köprü olmak, pandeminin olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için tanıtım ve çeşitli kampanyalarla iş ortaklarımızın yanında olduk. Şimdi de Ticaret Bakanlığımız ile beraber bakkal esnafımıza pandemi sonrası değişen pazar koşullarında rekabet gücünü artırmak ve ticari faaliyetlerini güçlendirmek amacıyla eğitim desteğinde bulunacağız."
Bakkalların perakende sektöründe önemli bir yere sahip olduğunun altını çizen Başarır, "Bakkallarımıza, dijital dünyaya uyum sağlamaları ve müşteri yönetimi konusunda eğitimler hazırladık. Bu eğitimlerle birlikte, bakkalların yeni iş modellerine daha hızlı adapte olarak, ticari faaliyetlerini daha verimli hale getirebileceklerine inanıyoruz" şeklinde konuştu.