24 / 11 / 2024

Bakü-Tiflis-Kars hattı Güney Koridor’a bağlanacak!

Bakü-Tiflis-Kars hattı Güney Koridor’a bağlanacak!

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü- Tiflis- Kars (BTK) demiryolu hattını Nahcıvan üzerinden Güney Koridor’a bağlayacak yeni bir hattın çalışmalarına başlandığını bildirdi.




Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü – Tiflis – Kars (BTK) hattına Kazakistan’ın yıllık 10 milyon ton yük sözü verdiğini söyledi.


Orta vadede 35 milyon ton yük taşıması hedeflenen hattın depo – dağıtım – lojistik ihtiyaçları için 350 bin metrekare büyüklüğünde dev bir lojistik merkez için 26 Ekim’de ihaleye çıkılacağını açıklayan Bakan Arslan, yeni bir bağlantı hattı için de çalışmaların başladığını söyledi. Arslan, “Kars – Iğdır – Nahcıvan – İran üzerinden bir hat daha olacak. Etütleri tamamlandı. Bu hat BTK’ı Güney Koridor’a bağlayacak” dedi.


CLK Enerji’nin kurduğu call center açılışı için memleketi Kars’ta gazetecilere açıklamalarda bulunan Bakan Ahmet Arslan, mahkeme süreçleri yüzünden gecikmeler yaşayan Bakü – Tifl is – Kars hattındaki son durumu anlattı, hatla bağlantılı yeni projeleri açıkladı. En önemlisi lojistik merkez ihalesi. 10 gün sonra çıkılıyor. 100 milyon liralık bir lojistik merkez kurulacak.


Komşu ülkelerde büyük ilgi ve heyecan uyandıran hattı bu yıl içinde tamamlamak için 24 saat çalıştıklarını belirten Bakan Arslan, “Demiryollarında, Türkiye’de 28 milyon ton yük elleçleniyor. Sadece Kazakistan bu hatta 10 milyon ton yük sözü verdi. Kazakistan başta olmak üzere Azerbaycan, Türkmenistan ve Çinli şirketler bu hattı çok istiyor. Türkmenistan çok önemsiyor. Bu hatta bağlanmak isteyen güzergah ülkeleri feri hatlar kuruyorlar. Çin bu hattı bekliyor. Şu anda Avrupa’ya 45 ila 62 günde ulaşıyorlar. Bu hat 12 – 15 günde ulaştıracak. Çin’in 240 milyon tonluk ihracat yükünün yüzde 10’unu alsak 24 milyon ton ediyor. Hat açıldığında hemen alacağı yük 6.5 milyon ton. Orta vadede 35 milyon tona çıkacak. Çin yükü aldıkça bu rakam daha da artacak. Kars’ta büyük bir lojistik merkez kuruyoruz. İhalesine çıkıyoruz. Etrafında rezerv alanlar da olacak. Şirketler bu coğrafyada üretilecek malları demiryoluyla Avrupa veya Asya’ya gönderebilecekler” dedi.


Bakan Arslan’ın ikinci önemli açıklaması yeni bir hatla ilgili. BTK, Hazar’ın kuzeyinden geçen Kuzey Koridoru ile Hazar’ın güneyinden geçen Güney Koridor’una bağlamak için yeni bir hat geliyor. Kars – Iğdır – Nahcıvan – İran üzerinden bir hat daha olacak. Bakan Arslan, “Etütleri tamamlandı. Bu hat BTK’ı Güney Koridor’a bağlayacak. Kars-Iğdır-Nahcivan üzerinden İran’a ve İslamabad’a gidecek bir hatla BTK Orta Koridor olacak” dedi.


Çanakkale Köprüsü’ne ilgi çok, Kanal için model çalışıyoruz Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın diğer açıklamaları şöyle:


- Çanakkale Köprüsü’ne ilgi büyük. Çin, Kore ve Japonya kökenli firmalar ilgileniyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yüklenicilerinden Astaldi de ilgileniyor.


- FSM Köprüsü’nden 1.5 ayda 10 bin 500 kamyon ve ağır vasıta kaçak geçişi olmuş. 6001 sayılı kanuna dayanarak 500 lira ceza kesilecek. Polisin kestiği 92 lira ile birlikte kaçak TIR 592 lira cezası ödeyecek.


- Yabancı plakalı araçlar ücret ödemeden kaçıyorlar. Yasal düzenleme yaptık. Cezaları gümrük kapılarında kesilecek. Bugüne kadar 427 bin yabancı araç kaçak geçmiş. Bundan sonra cezasını ödemeden gümrük kapısından çıkamayacaklar.


- Köprü ve otoyol geçiş ücretleri ‘pahalı’ denilerek eleştiriliyor. Her iki köprü ve otoyollarda fiyatlar yurtdışı emsallerine göre çok düşük.


- Mahmutbey trafiği Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantı yolları tamamlandığında rahatlayacak. OGS ve HGS ayrımını kaldırıyoruz.


- 3’üncü havalimanındaki işlerimizi devam ettirirken AHL’de bir aksama olmamasın diye yatırım yapıyoruz. AHL aşama aşama 3’üncü havalimanına taşınacak.


- Gidişat telekom şirketleri arasında ortak fiber optik altyapıyı gerekli kılıyor. Ortak bir altyapıda buluşsunlar, birbirini tamamlayıcısı kısmında olanlar ortak hepsine hizmet etsin. Biz de çok daha fazla insana hizmet götürebilelim. Türk Telekom haklı olarak, ‘Bunun cefasını çektim, şimdi niye sefasını başkası sürsün’ diyor. Bence Türk Telekom ve diğer operatörler yaklaşacaktır. Fakat biz Türk Telekom’a ille de buraya katılacaksınız diyemiyoruz.


- Kanal İstanbul ihalesi için hazırlıklarımız devam ediyor. Yeni bir finansman modeli çalışıyoruz. Geçmişte yap-işlet-devret’i nasıl farklı bir finansman modeli olarak uygulamışsak burada da karma ve yeni bir modeli hayata geçirmek istiyoruz.


CLK Enerji Grubu, 4.1 milyar lira yatırım yapacak CLK Enerji Grubu bünyesinde bulunan Uludağ ve Akdeniz EDAŞ’ın, 308 kişiye istihdam yaratan yeni çağrı merkezi, 3 milyon TL yatırımla Kars’ta devreye girdi. Şirket Boğaziçi ve Çamlıbel EDAŞ için Tekirdağ’da yeni bir çağrı merkezi açacak. Toplam 616 kişiye de istihdam sağlanacak. Cengiz-Limak-Kolin Grubu’nun elektrik dağıtımında çatı şirketi olan ve 11 ilde, 10 milyon aboneye hizmet veren CLK Enerji’nin çağrı merkezi açılışını Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz ile CLK Enerji ortakları ve yöneticileri yaptı. CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de açılışta yaptığı konuşmada, “Türkiye’nin enerjide son 15 yılda büyük bir dönüşüme imza attı. 21 dağıtım bölgesi özelleşmişti. Devletimiz 13,5 milyar dolar gelir elde etti. 2020 yılına kadar 21 elektrik dağıtım bölgesinde 18 milyar TL’lik yatırım yapılacak. Biz de 2011-2015 arasında 2,8 milyar liralık yatırım yaptık. Bu yılı da 864 milyon liralık yatırımla tamamlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık yeni tarife döneminde ise toplam yatırım hedefimiz 4,1 milyar liradır. Doğu’daki bir şehrimizden Batı’daki bölgelerimize hizmet vermenin bölgelerarası bütünleşme ve kaynaşmaya önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Rakamlara baktığımda buradaki çağrı merkezimizde istihdam edilen 308 kişinin 223’ünün kadınlardan oluştuğunu görüyorum. Bu kadınların işgücüne katılımı açısında oldukça sevindirici bir durum” diye konuştu.


Vatan 


Geri Dön