Bandırma sanayi ve lojistik üssü olacak!
Bandırma Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı, Bandırma'nın sanayi, ticaret, lojistik üssü ve yüksek öğretim şehri olma yoluyla hızla ilerlediğini ve Bandırma'nın marka şehir olabileceğini ifade etti.
Bandırma Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı, " Şehrimiz sanayi, ticaret, lojistik üssü ve yüksek öğretim şehri olma yoluyla hızla ilerliyor. Turizm ve kültür potansiyelini de göz önüne aldığımız zaman şehrimiz cazibe merkezi olacak potansiyele sahip" dedi.
Bandırma Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı, "Bandırmamız sadece günümüzde değil tarih boyunca önemli bir ticaret ve kültür merkezi olmuştur. Değişimin ve gelişimin dünyada en fazla yaşandığı ve hissedildiği yerlerin şehirler olduğu göz önüne alındığında Bandırma'nın nüfusundaki artışı, sanayisinin süratle gelişimi ve stratejik pozisyonundan ötürü, çevresine olan olumlu etkisini rahatça görebilmekteyiz. Kentimizdeki ulaşım kolaylığı, ticari ve sosyal yönden Bandırmalıların ortaya koydukları yenilikçi vizyon, şehrimizi marka şehir olma konusunda öne çıkartmaktadır" dedi.
Ortak hareket etmeli
Bandırma'nın sadece sosyal özellikleriyle marka olabilmesinin söz konusu olamayacağına dikkat çeken Mehmet Kılışlı " Şehri taşıyacak öne çıkan ticari markalarının da olması gerekmektedir. Şehrin ekonomisine katkısı olan ürünlere ait markalar, şehrin sosyal hayatında öenm taşıyan spor kulüpleri, turizm merkezleri gibi şehre artıları olan değerlerin de olması gerekmekte. Marka şehir olmak için bu konuda başta milletvekillerimiz, kaymakamlık, belediye, üniversite, oda/borca, meslek örgütleri ve tüm Sivil Toplum Örgütlerinin bu amaç doğrultusunda ortak hareket ermesi gerekmektedir" şeklinde konuştu.
İyi analiz etmeliyiz
Her hangi bir kentin markalaşması için gidilen yolda, süreçlerin iyi analiz edilerek yönetilmesi gerektiğini ifade eden Kılkışlı, " Bu sebeple organize olmuş, inançlı ve vizyon sahibi yöneticilere ve kendi markalarını yaratarak Bandırma!yı marka haline getirecek özel teşebbüslere önemli görevler düşmektedir.
Bilimsellikten uzak ve pazar gerçekleriyle bağdaşmayan her yatırım para, insan gücü ve zaman kaybından öte bir anlam ifade etmeyecektir. Markalaşma olgusunun bir kentin gelişmişlik düzeyi ile doğru orantılı olduğu düşünülürse, bu gelişimi sağlayacak planlı yaklaşımlar olmadığı sürece kentin markalaşmasından bahsetmek de kendimizi kandırmaktan, dahası hayalcilikten öteye geçmeyecektir" ifadelerini kullandı.
Marka şehir olabiliriz
Marka şehir olunmasının, tek bir kişinin veya bir kuruluşun yaratabileceği bir süreç olmadığına değinen Kılkışlı, "Marka olmak, bir kentte yaşayan herkesi ilgilendiren bir olgudur. Marka olmak için kenti oluşturan insan güçlerinin aynı doğrultu ve yönde bir bileşke kuvvet oluşturmaları gerekir. Özetle; bir kenti marka yapma süreci, kentte var olan paydaşların katılması ve güç birleştirmesi demektir. Markalaşma süreci, kentin tamamını örten kimlik yaratma sürecidir" şeklinde konuştu.
Hürriyet Gazetesi