24 / 11 / 2024

Bayraktar, Vialife Fashion Outlet Merkezi'ni açıyor

Bayraktar, Vialife Fashion Outlet Merkezi'ni açıyor

İstanbul'da Viaport'u açan Bayraktar Kardeşler, Ankara'da da 50 milyon euroya malolacak yeni bir outlet alışveriş merkezi yapıyor




Bayraktar Kardeşler İnşaat, geçen yıl İstanbul'da açtığı Viaport Outlet Alışveriş Merkezi'nin ardından ikinci alışveriş merkezi yatırımını Ankara'da hayata geçiriyor.
Yaklaşık 50 milyon euroya malolacak  Ankara  Vialife Fashion Outlet Merkezi'nin önümüzdeki aylarda açılması bekleniyor. Merkezde bin kişiye istihdam sağlanacak.
Ankara Söğütözü'nde Bayraktar İnşaat'ın iş kuleleri Via Towers'ın altında yer alacak merkezin konseptinin Ankara'da tek olacağını belirten Viaport Genel Koordinatörü Muzaffer Gülöz, "İnsanların 'bir alışveriş merkezi daha mı' demeyecekleri bir konsept için çalışıyoruz. Şu anda kiralamaların yüzde 80'i bitmiş durumda" dedi.
Viaport'un ardından herkesin kendilerinden İstanbul'da bir yatırım daha beklediğini ancak Ankara'ya öncelik verdiklerini anlatan Güloz, Viaport'u bir zincir haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi. Güloz, "Yeni bir yatırım için 2009'u herkes gibi gözlemliyoruz. Elimizdeki yatırımları tamamlamaya çalışıyoruz. Perakende sektöründen Viaport'un devamı için ciddi bir talep var. Özellikle İstanbul Avrupa yakasında kesinlikle olmak istiyoruz. Şu anda belirlenen bir yer yok ancak fırsat çıkarsa mutlaka değerlendireceğiz. Ayrıca  İzmir  ve Antalya'da da alışveriş merkezi yatırımı hedefliyoruz" diye konuştu.
 
Outlete dönenlere uyarı
Güloz, artık alışveriş merkezi yatırımlarının hep çok fazla olduğundan şikayet edildiğini, ancak lokasyon ve planlama yanlışı dışında sektörde bir sorun olmadığını vurguladı. Türkiye'nin outlet merkezi olmaya oynadıklarını kaydeden Güloz, birçok alışveriş merkezinin de başarısız olunca outlet'e döndüğünü, ama bunun da başarıyı getirmesinin mümkün olmayacağını söyledi.
İstanbul Kurtköy'de bulunan Viaport'un gerek ziyaretçi sayısı gerekse mağazaların yaptığı ciro olarak rekorlar kırdığını dile getiren Güloz, şunları söyledi: "Merkezdeki eczane bile cirosuyla rekor kırdı. Kiracılarımızın yüzde 60'ı ciroda kendi mağazaları içinde ilk 5'in içinde. Elbette ki global krizin de tüketiciyi hesaplı ürüne yönlendirdiği bir gerçek. Outletler kriz döneminde daha da büyüyor. Ancak bu bir etken olabilir ama tek neden değil. Biz tamamen outlet konsepti yapıyoruz. Tarzımız çok farklı. Hedefe kitlenerek yola çıktık. Başarının altında da bu var."
Şehir içinde arazi bedellerinin astronomik bir düzeyde olduğunu kaydeden Güloz, "Ancak bizim lokasyonumuz çok iyi. Geniş bir açık alan sağlıyoruz. İnsanlar burada ferahlık hissediyor. Marka karması da çok tuttu. İnsanların alışverişin yanısıra vakit geçirmesini sağlayacak, eğlenceyi öne çıkaran bir mekan yarattık. Şu anda yüzde 100 doluyuz. Sırada bekleyen birçok marka var. Türkiye'ye gelmeyi planlayan yeni markalar da bulunuyor. Birçok markayla görüşüyoruz" dedi.
Viaport'un yanında 5 yıldızlı otel ve fuar merkezi inşaatının da devam ettiğini anlatan Güloz, toplam 130 milyon euroya mal olacak tüm yatırımın yıl sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini söyledi.

Referans


Geri Dön