Perakende

Bernardo Suudi Arabistan ve Tunus’ta da mağaza açacak!

İLK mağazayı 2000 yılında açan sofra tasarım markası Bernardo, 26 vilayette 84 mağazalık bir zincir haline geldi ve bu yılı 160 milyon lira ciroyla kapatacak.

Bernardo Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Sözen, yakında Suudi Arabistan ve Tunus’ta da mağaza açacaklarını söylüyor


NURETTİN ve Ömer Sözen’in 1999’da ‘toptan ticaret’ ile başlayıp 2000 yılında açtıkları ilk mağazayla perakendeye dönüşen ‘sofra tasarım ürünleri’ işi bugün 94 mağazalık bir zincir haline gelmiş durumda. Biri makine biri de Endüstri mühendisi olan Nurettin ve Ömer Sözen’in önünü açan ise ilk mağazanın açılmasını sağlayan babaları olmuş. Baba, Bağdat Caddesi’ndeki dükkanını bir bankaya kiraya vermek üzereyken oğullarının önerisi ile onlara ‘mağaza açmaları’ için şans tanımış. Böylece 26 vilayette 84 Bernardo ve 10 tane de Biev markasıyla olmak üzere  94 mağaza ile bu yıl 160 milyon TL ciroya ulaşan perakende zinciri doğdu.  650 kişilik doğrudan istihdama ulaşan Bernardo’nun patronu Nurettin Sözen şöyle konuşuyor:


AVM’LER SAYESİNDE MARKALAŞTIK

“2014’te geçen yıla göre yüzde 25 civarında büyüme yaşıyoruz. 2000 yılında ilk mağazamızla 200 bin TL civarında bir corumuz vardı, bu yılı 160 milyon TL ile kapatıyoruz. Formülümüz; Türkiye büyüyordu ve insanımız daha iyi daha kaliteli, tasarım ürünleri istiyordu. İthalatla başladık, kardeşimle dünyadan ürün toparladık toptan satarak yürüdük. Sonra babamız, Bağdat Caddesi’ndeki beyaz eşya mağzasını kapatırken ‘kiraya verme biz mağaza açalım’ dedik ve ilk mağazayı 2000 yılında böyle açtık. Ardından ülkemizde alışveriş merkezlerinin sayısı hızla artınca bize de kolay mağazalaşma ve marka olma imkânı doğdu. Biz bugünkü halimizi büyük ölçüde AVM’lerin çoğalmasına borçluyuz.


YÜZDE 30 YERLİ TEDARİK

Üretim tarafında kendi bünyemizde sadece tasarım yapıyoruz. Sonra ürettirip mağazaya getiriyoruz. Ürünlerimizin yüzde 30’unu Türkiye’de yaptırıyoruz. Bunlar; porselen, pişirme grupları, cam ürünleri ki Türkiye bu konularda çok iyi gerisini diğer ülkelerde ürettirip ithal ediyoruz. Şimdi ihracata da başladık. Gördük ki çevre ülkelerde de bir Türkiye kadar pazar imkânımız var. Onu değerlendireceğiz. İlk önce Suudi Arabistan’da mağaza açtık.  Tunus’ta da yakında açıyoruz. Hedef, ciromuzun yarısını ihracattan sağlayan bir güce ulaşmak. Çünkü çevremizdeki ülkeler de bizim gibi. Yurt içinde mağaza sayımızı 150’ye çıkaracağız, olmadığımız bazı illerde de açacağız. Yurt dışında ise önce çevre ülkelerde yayılacağız. Şimdilik ortaklık düşünmüyoruz. Kendi vizyonumuzla ve kazandığımızı işe yatırarak büyüyoruz.” 


Hürriyet