Nurettin Sözen; 5 yılda 150 mağaza açmayı hedefliyoruz!
Hediyelik eşya ithal ederek başladığı patronluk macerasını kısa süre sonra kurduğu sofra ve dekoratif eşya satışı yapan Bernardo mağazalarıyla farklı bir boyuta taşıyan Sözen, şimdi de rotayı yurtdışına çevirdi.
Türkiye melaminden Bone China'ya geçti Robert Kolej ve Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü mezunu olan Nurettin Sözen, 29 yaşın parlak bankacılık kariyerine son vererek girdiği ticaret hayatında gösterdiği başarıyla dikkat çekiyor.
Türkiye'de artan ekonomik refahla birlikte insanların alışveriş alışkanlıklarının da değiştiğini söyleyen Nurettin Sözen, "Türkiye, melamin tabaklardan, takımı 4 bin liradan satılan ve kemik tozundan yapılan Bone China'lara geçti" dedi. Sözen'le sektörde yaşanan büyük değişimi konuştuk...
Türkiye'nin sofra kültüründe bir değişim var mı?
Halkın refah seviyesinin yükselmesi satışlarımıza olumlu yansıyor. Türkiye'de 10 küsur yılda hızla artan milli gelir insanların tüketim alışkanlıklarını da hızla değiştirdi. Öyle ki insanlar melamin tabaktan kemik tozundan yapılan Bone China porselene geçti.
¦
Bu durum satışlarınıza nasıl yansıdı?
Bu yıl yaklaşık yüzde 25 büyüme oldu.
Türkiye ekonomisindeki büyümeye paralel biz de büyüyoruz. AVM'lerin hızla artması da büyümemizde çok etkili oldu. Bu yıl 175 milyon lira ciro hedefliyoruz. 27 şehirde 84 mağazamız var. Her bölgede varız.
ANADOLU TÜKETİMİN MOTORU
Bölgelere göre talep farklılaşıyor mu?
Anadolu, tüketimin motoru olarak öne çıktı. Çünkü orada geleneksel hayat daha etkili. Sofra, misafir ağırlama ve sunum çok önemli. Büyükşehirlerde genellikle aileler az çocuklu ya da çocuksuz. Küçük evlerde yaşanıyor ve dışarıda yeme alışkanlığı var.
Yemek takımı almıyor mu?
Bir aile kurulurken mutlaka insanlar yemek takımı da çatal bıçak takımı da alıyor. Bu sosyo-ekonomik durumdan bağımsız. Çeyiz hâlâ önemli bir gelenek. Çok fazla 12 kişilik takım satıyoruz. Evlerde 12 kişilik masa olmasa bile kimse 8 kişilik istemiyor.
Altın yaldızlı ürünlere ilgi nasıl?
Aslında çoğunlukla gelir seviyesi arttıkça daha sade, düştükçe daha gösterişli ürünler isteniyor. Doğuda insanlar altın varaklı, yaldızlı ürünlere meraklı. Ama yine de en modern insan bile biraz gösterişli olsun istiyor. Çünkü bu bir anlamda zenginlik alameti. Hedef kitlemiz bu nedenle çok geniş. Eskiden A, B+ diyorduk ama şimdi yelpaze giderek açılıyor.
Herkes her ürünü almak istiyor.
Sofra ürünleri ve dekorasyon markası Bernardo, 5 yılda 150 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Türkiye'de artan refahla birlikte alışkanlıkların da hızla değiştiğini anlatan patron Nurettin Sözen, "Melamin tabaktan Bone China'lara geçtik" diyor Yemek takımı fiyatlarının bin 500 lira dan başlayıp bine kadar çıktığını söyli leyen 'Söze Bone China 'dan yılda en az 40 bin adet satış yapıyoruz' dedi Sözen, "Bu çok uygulanabilir değil. Organize perakende büyük bir değişim ve gelişim gösterdi. AVM'lerin uzun süre açık olması maliyetlerimizi artırıyor. Burada düzenlemeyi destekliyoruz" dedi.
Yurtdışında da mağaza açacak mısınız?
Yurtdışı yatırım bizim için çok önemli. Kültürel ve toplumsal anlamda bize benzeyen Müslüman ülkeleri hedefliyoruz. Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika'yı bu anlamda yakın takibe aldık, ilk adımı Suudi Arabistan'da attık. Bir sonraki adımı Tunus'ta atacağız. Fas ve Cezayir için görüşmelerimiz arttı.
Gidip insanların evde yemek yemediği Avrupa ülkelerinde pazarı zorlamanın anlamı yok. 5 yılda 10 ülkede mağaza açmış oluruz.
NURETTİN Sözen, endüstri mühendisi kardeşiyle birlikte aynı anda profesyonel yaşamdan ayrılıp kendi işlerini kurmaya karar verdiklerini anlatıyor, iki yıl kadar babalarının beyaz eşya dükkânında yoğun bir şekilde çalıştıktan sonra 1999'da Tophane Boğazkesen Yokuşu'nda hediyelik eşya toptancılığıyla sektöre adım attıklarını söyleyen Sözen, şunları anlattı: "ilk başta zücaciyelere toptan satış yapıyorduk. 2001 de ilk mağazamızı 'Gift HomeHediye Evi' adıyla Selamiçeşme'de açtık.
Daha sonra AVM'lere girerek hızlı bir büyüme sürecine girdik. Hediyelik eşyanın yanı sıra çeyiz ve dekoratif ürünler satarak ciromuzu ikiye katladık, italyan ve tasarımı çağrıştırsın diye 2004'te 15 mağazamızın adını Bernardo olarak değiştirdik. Halen toptancı kanalından da satış yapıyoruz. Biev markasıyla ev dekorasyonu ürünleri satıyoruz. Orada mağaza sayımız 10'a çıktı. Bu yola iki kardeş çıktık. Bugün her iki mağazada toplam 700 çalışanımız var."
Sabah