Bernardo Suudi Arabistan ve Tunus’ta mağaza açacak!
Bernardo, sofra gelenekleri Türkler’e benzeyen ülkelere gidecek. Körfez, Türk cumhuriyetleri ve de Kuzey Afrika ile temaslar sürüyor. İlk mağazalar ise Suudi Arabistan ve Tunus’ta açılacak.
Sofra ve mutfak ürünleriyle 24 ilde 84 mağazada tüketiciye ulaşan Bernardo, bir yandan yurt içinde büyümesine devam ederken bir yandan da yurtdışına yayılma planları yapıyor. Toptancılıkla başlayıp perakende zincirine dönüşen, 600 civarında kişiye istihdam sağlayan Bernardo, yurtdışında sofra gelenekleri Türkler’e uyan Müslüman ülkelere öncelik verecek. Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika ve Türk cumhuriyetlerinde temaslar sürüyor. İlk yurt dışı mağazalar bu yıl Suudi Arabistan ve Tunus’ta açılacak.
Çalışmalar başladı
Bernardo’nun Başkanı Nurettin Sözen, “Geçen yıl ihracat çalışmalarına başladık. Bizimle benzer tüketim alışkanlıkları olan, yemek pişirilen ülkeler var ve biz o ülkelere gitmek istiyoruz. Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika, Türki cumhuriyetler ve komşularımız olan ülkelerle temaslara başladık. Tunus ve Suudi Arabistan’da bu yıl ilk yurt dışı mağazalarımızı açacağız. Libya, Türkmenistan, Azerbaycan, Kazakistan, İran, Mısır, Cezayir, Fas ve Avrupa’da da Almanya planımız var. Suriye ve Irak’ta müşteri hazır ama siyasi gerginlikler yüzünden durdu. Mağaza açmadığımız yerlere shop in shoplarla gireceğiz. İlk etapta 6 tane mağaza mı açtık bir sonraki yıl mutlaka ikiye katlayarak gideceğiz” diye konuştu.
Üretim planı yok
Hedeflerinin ürünü fiyat-kalite dengesi en uygun yerden almak ve kendilerini farklı kılan tasarımı koymak olduğuna da değinen Sözen, üretime girmek gibi bir planları bulunmadığını vurguladı. Sözen, “Üretim yapıp o üretimi satmaya çalışmak yerine bizim kendi perakende anlayışımıza uygun, doğru imalatçıları isteğimize göre yönlendirme esnekliğine sahibiz. Eğer bir tesisimiz olsaydı sürekli onun yaptığı malı nasıl daha çok satarız diye uğraşacaktık, şimdi tüm tesisler bizim” dedi.
Franchise vermeye başlıyor
24 ilde tüketiciye ulaştıklarını belirten Nurettin Sözen, bu yıl franchise vermeye başlayacakların da aktardı. Sözen, şöyle devam etti: “Bu yıl yurt içinde 11-12 tane kendimiz mağaza açacağız, 15 civarında da franchise vereceğiz. Şimdiye kadar nüfusu 500 bin-
1 milyon üzerinde olan yerlerde mağaza açtık. 100-500 bin aralığında nüfusu olan yerlede her zaman kendi mağazanızı açmak verimli olmuyor. Bu yerlerde yerel yatırımcılarla büyüyeceğiz.”
Hedef 150 mağaza
NURETTİN Sözen, uzun vadeli planları hakkında şunları söyledi: “Son 3 yıldır büyüme oranımız yüzde 25’in altına düşmedi. Bu büyümemizi sürdürmek istiyoruz. Yurtiçinde mağaza sayımızı 2018 sonu 140-150’ye çıkartmak hedefimiz. Bir taraftan da 5 sene içinde, ihracatın payının total ciromuzda yüzde 15-20’lerini bulması. Dış pazarda da en aşağı 10 ülkede ciddi bir mevcudiyet, sağlam bir ticari ilişki kurmak...”
Yemek takımına 5 yıl garanti var
12 kişilik yemek takımlarına 5 sene kırık parça temin garantisi, 5 sene değişim garantisi veren tek marka olduklarını söyleyen Nurettin Sözen, şöyle devam etti: “Teslimat sırasında kırılan ya da hatalı çıkan parçaları ücretsiz olarak değiştiriyoruz. Bu uygulamalar sadece müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için yapılan çalışmaların ürünü. Bernardo bu garantiyle tüketicileri, ‘Porselen takımımdan bir parça kırılırsa tüm takımım bozulur’ tedirginliğinden kurtarıyor. Bernardo’dan hangi takımı alırsanız alın, yedek parçalarının tümü sizin için 5 yıl boyunca saklanıyor. Ayrıca markamızın hiçbir ürününde insan sağlığını tehdit eden madde kullanılmıyor.
Vatan