05 / 05 / 2024

Best Buy, İzmir Balçova'da kapılarını bugün açıyor

Best Buy, İzmir Balçova'da kapılarını bugün açıyor

Dünyanın en büyük teknoloji ürünleri alışveriş firmalarından olan Best Buy, Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açıyor



Balçova ilçesinde bulunan mağazanın açılışı nedeniyle basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan Best Buy Türkiye Başkanı Ruşen Kopmaz, mağaza olarak stratejilerinin temelini "müşteri odaklı hizmet" oluşturduğunu, bunun için yeni teknolojileri kolay ve anlaşılır bir biçimde sunmak için yeni yöntemler geliştirdiklerini söyledi.

Bir hizmet firması olduklarını, tek amaçlarının ürün satmak olmadığını, müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeyi de hedeflediklerini Kopmaz, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz bir hizmet markasıyız. Dinamik, güler yüzlü, teknolojiye meraklı, teknolojiyi hayatının bir parçası haline getirmiş Mavi Tişörtlü birimimizde çalışan elemanlarımız müşterilerimize kişiye özel çözümler sunarak, ihtiyaçlarını baştan sona giderecekler. Fiyatlarımız piyasadan daha pahalı olmayacak, müşterilerimize en hesaplı fiyatlarla en karlı alışverişi sunacağız. Bu konuda iddialıyız."

Mağazada 300'ü aşkın markanın 1500 ürünü bulunduğunu belirten Kopmaz, şunları kaydetti:

"Müşterilerimiz için Garanti Paketleri konsepti geliştirdik. Bu paket kapsamında 200 liranın altındaki bütün ürünleri, 3 yıl içinde bozulduğu takdirde yenisiyle değiştiriyoruz. Ayrıca 'Ekstra Garanti Paketi' ile 200 liranın üstündeki her ürün için üretici garantisine ek olarak, müşterinin isteğine göre 3, 4 veya 5 yıl kesintisiz garanti süresi veriyoruz."

Firmanın Avrupa'da ilk mağaza olarak İzmir'i seçmesinin nedeniyle ilgili soruya Kopmaz, "İzmir yüksek alım gücü olan bir şehir. Teknolojiye meraklı, iletişim ve eğlenceyi seven, tüketici teknolojisine para harcayan genç bir nüfus kitlesine sahip. Ayrıca, trafik, park sorunu ve çeşitli kriterleri göz önünde bulunduruyoruz" dedi.

Kopmaz, daha sonra basın mensuplarına mağazayı gezdirdi.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Best Buy siftahı yaptı, yerli rakiplere meydan okudu

Best Buy Türkiye Başkanı Kopmaz, "Biz farklıyız deyih ilk mağazanın açılışında kehanette bulundu: "2 yıl içinde küresel bazda iş yapanlar dışındaki yerliler konsolide olacak"
Elektronik perakende zincirinin Amerikalı devi Best Buy, Türkiye pazarına İzmir'den giriş yaptı. 4 bin 200 metrekare büyüklüğe sahip mağaza  İzmir  Balçova'da kapılarını bugün açıyor. Açılış öncesi açıklamada bulunan Best Buy Türkiye Başkanı Ruşen Kopmaz, kendi kültürlerine uygun iş modeli bulamadıkları için Türkiye'de sıfırdan başladıklarını söyledi. Hizmet firması olduklarını, tek amaçlarının ürün satmak olmadığını, müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeyi de hedeflediklerini Kopmaz, "Türkiye'ye gireceğimizi söyleyince, yerli-yabancı markalar satın alma teklifleri sundu. Ancak biz tüketicinin ucuz ürün bulacağı mağazadan çok, müşterinin ne ihtiyacı olduğunu anlayıp en uygun çözümü öneren 'Mavi Tişört' kültürünü Türkiye'ye taşımayı tercih ettik. Yoksa fiyat indirimi yapmak en kolay iş" dedi.

'YANLIŞI DÜZELTMEK ZOR'
Yapılan yanlışı düzeltmenin çok zor olduğunu belirten Kopmaz "Diğer perakende zincirlerini inceledik. Türkiye'nin elektronikteki lider zincirinin karlı bir model olduğunu düşünmüyoruz. Model, arkasındaki grubun desteği ile yürüyor. 4 bin metrekareye ulaşan kârlı iş modelini kurabileceğimiz bir model karşımıza çıkmadı. Bildiğimiz bir modeli uyguluyoruz. Türkiye'de elektronik perakende sektörü hâlâ büyüme potansiyeline sahip. Pazardan daha fazla pay alabiliriz" dedi.

'YERLİLER BİRLEŞİR'
Kârlı bir iş modeliyle götürebilmek için iyi bir satın alma gücüne sahip olmak gerektiğinin altını çizen Kopmaz, piyasadaki yerlilerin 2 yıl içinde konsolide olacağı tahmininde bulundu. Kopmaz şunları söyledi: "Ölçeğinizi ne kadar büyütürseniz, yeni ürünleri uygun fiyatla tüketiciye sunma şansınızı artırıyor. 2 yıl içinde küresel bazda bu işi yapan firmalar dışındaki yerli firmaların konsolide olacağını düşünüyorum. Biz marka bağımsız yapıyla müşteriye yöneleceğiz." Kopmaz 15 bin kişinin iş başvurusu yaptığını belirterek "1969 kişiyle görüştük. Perakende bilmemesi değil, insan ilişkileri yaklaşımı önemli. Bizde parmakla göstermek yok. Müşteri birşey sorduğunda o noktaya kadar giderek sorunu çözüyoruz" dedi.

"İkinci mağazayı Ankara'da açacağız"
KENDİLERİNİ öncelikle hizmet firması olarak konumladıklarını söyleyen Ruşen Kopmaz, "Müşterileri dinleyerek onlara çözüm üretecek bir mağaza olmaya çalışacağız. Mağazada mavi tişörtlüler ve teknoloji uzman 300 markanın 15 ürünü satılacak. Ürünleri yaşam tarzlarına uygun sunduk. Rahat, ferah ve Geek Squad teknoloji uzmanı var. Türk tüketicisine uygun mağaza olmaya çalışıyoruz. Bu modeli geliştirdikten sonra mağaza açacağız" dedi. Kopmaz bir sonraki mağazalarını Ankara'da açacaklarını kaydetti.

İzmir modeli Avrupa'da uygulanabilir

AVRUPA'YA ilk adımını İzmir'den atan Best Buy'ın Balçova mağazasında diğer perakendecilerden farklı olarak ürünlerin nasıl ve niçin kullanıldığı anlatan interaktif demolar bulunuyor. Bu demolar Mavi Tişörtlü satış elemanları ve teknoloji uzmanlarının anlatımlarına katkı sağlıyor. Mağazanın hemen girişinde tam karşıda bu teknoloji uzmanları (Geek Squad) yer alıyor. Mağaza bu yönüyle ABD'deki mağazalardan ayrılıyor. Bu konsepte yönelik ilk mağaza Avrupa'da ilk olarak İzmir'de deneniyor. Başarılı olursa Avrupa'da uygulanacak.
Timur Sırt/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Best Buy Avrupa'ya İzmir'den adım attı

ABD'li teknoloji market zinciri Best Buy, İzmir Balçova mağazasını açtı

Best Buy Türkiye Başkanı Ruşen Kopmaz, ABD, Kanada, Çin, Meksika ve Avrupa'daki operasyonlarından sonra, firmanın Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açtığını belirtti.
Best Buy'ın 43 yıllık bir geçmişi olduğuna dikkat çeken Kopmaz, firmanın 9 farklı markasıyla 13 ülkede 155 bin çalışanı ile hizmet vererek 45 milyar dolarlık ciro elde ettiğini dile getirdi. Garanti paketi
Balçova mağazasında 300'ü aşkın markanın 1500 çeşit ürünü bulunduğunu belirterten Kopmaz, yeni geliştirdikleri ‘Garanti Paketleri' kapsamında 200 liranın altındaki bütün ürünleri, 3 yıl içinde bozulduğu takdirde yenisiyle değiştireceklerini açıkladı. Kopmaz ‘Ekstra Garanti Paketi' ile de 200 liranın üstündeki her ürün için üretici garantisine ek olarak, 3, 4 veya 5 yıl garanti süresi vereceklerini belirtti.

Kıran kırana rekabet
Balçova'da elektronik perakende devlerinin rekabeti iyice kızıştı. İzmir'deki ilk mağazasını ekim sonunda Balçova'da açan Media Markt'ın yanı sıra Teknosa İzmir'deki on beşinci mağazası için Balçova'yı seçti. Böylece İzmir, teknolojik ürün pazarının liderleri olan Best Buy ile Media Markt'ın ilk kez karşılaştığı yer oldu. Bu durum, Balçova'nın üç zincir arasındaki kıran kırana rekabete sahne olacağı yönünde yorumlanıyor.
Milliyet

Best Buy, ‘Avrupa için doğru yer' gördü Türkiye'ye İzmir'den girdi

Amerikalı tüketici elektroniği perakende zinciri Best Buy, ABD, Kanada, Çin ve Meksika'dan sonra Avrupa'daki ilk mağazasını Türkiye'de, İzmir'de açtı.

Bu açılışla Türkiye, dünyanın üç büyük tüketici elektroniği perakende markası olan Media Markt, Best Buy ve Electro World'ün aynı anda yer aldığı tek ülke oldu. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, rakiplerinden farklı bir satış stratejisi belirleyeceklerini belirterek, “Türkiye'ye bizden önce gelen uluslararası perakende zincirleri sadece fiyat ekseninde dönen bir rekabet ortamı yarattı. Biz rekabetin yönünü ürün satın alırken doğru karar verme, satış sonrası hizmet, müşterinin elektronikte ufkunun açılmasına çevireceğiz” dedi.
İkinci mağaza Ankara'ya
İzmir'de referans noktası olmayı amaçladıklarını belirten Kopmaz, şöyle konuştu: “Türkiye'nin genç ve dinamik nüfusuna, coğrafyasına güveniyoruz. Avrupa'ya açılmak için doğru bir lokasyonda olduğumuza inanıyoruz. Best Buy Türkiye'den sonra 2010 Eylül ayında İngiltere'de de ilk mağzasını açacak. 2010'un ilk yarısında ikinci mağazayı Ankara'da açacağız. Mağaza açma konusunda ilk birkaç yıl acelemiz yok. Türkiye'de olmayan iki yeni ürünle geldik. Bunlar, TV'deki dizi film ve maçları cep telefonu ve notebook üzerinden uzaktan da seyredebilmeyi sağlayan Slingbox ile oyun konsollarının Rolls Royce olarak bilinen Alienware. Bu ürünler bir yıl süreyle sadece Best Buy'da olacak.”
İstanbul'da uygun yer yok
İzmir'deki mağazayla 200 kişiye istihdam sağladıklarını ifade eden Ruşen Kopmaz, şunları dile getirdi: “İlk etapta İstanbul'u tercih etmememizin nedeni uygun lokasyon bulamamak. Türkiye'de mağaza açma planı ortaya çıkınca haritayı alıp bölgede ne kadar potansiyel olduğunu araştırdık. Hangi fırsat önce geldiyse oradan başladık. İzmir genç nüfusun olduğu ve ortalama gelir düzeyinin Türkiye'nin üstünde bulunduğu bir il. Bu şehri görmezden gelemezdik. 20 bine yakın iş başvurusu aldık. 2 bine yakın kişiyle birebir görüştük. Araştırmalar çerçevesinde karşımıza çıkacak fırsatlara göre mağaza açacağız.”

Rakiplerden daha pahalı olmayacağız

RUŞEN Kopmaz, düşük fiyatı ana politika görmediklerini ancak rakiplerinden de daha pahalı olmayacaklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “Düzenli araştırmalarla fiyat eşitlemesi yapacağız. Araştırmalarımızda en büyük eksikliğin tüketicilerin mağaza içinde yeterli bilgi alamaması olduğunu gördük.”

155 bin çalışanı var, 45 milyar dolar ciro yapıyor

KIRK üç yıllık geçmişi, 9 farklı markasıyla 13 ülkede 155 bin çalışanı ile hizmet vererek 45 milyar dolarlık ciro elde eden Best Buy ‘ın dünya çapında 4 bin mağazası bulunuyor. ABD'li teknoloji perakende zinciri Avrupa'ya Eylül 2010'da İngiltere'den girecek.

Türkiye'yi anlayıp her yere  yöneleceğiz

RUŞEN Kopmaz, 2010'un sonuna doğru internetten de satış yapacaklarını anlatarak, şu bilgileri verdi: “Biz Türkiye'ye iki yıl önce gelmemize karşın mağazamızı yeni açtık. Buraya ABD'deki şablonumuzu aynen getirseydik, mağazanın açılışı çok önce gerçekleşirdi. Ancak ilk hedefimiz yerel ihtiyaçlara cevap vermek. Türkiye'yi öğrenmeye çalışıyoruz. Türk müşterisinin güvenini kazanıp uygun bir model olduktan sonra hızlı mağaza açarak Türkiye'nin her yerinde olacağız.”
Mehtap ÖZCAN/Hürriyet

Best Buy Avrupa'ya İzmir'den girdi 

Teknoloji perakendeciliğinde dünya devlerinin gözdesi olan Türkiye pazarına büyük bir oyuncu daha girdi. ABD'nin bir numaralı teknoloji marketi Best Buy'ın Avrupa'daki ilk mağazası İzmir'de açıldı

Dünyanın en büyük teknoloji ürünleri alışveriş firmalarından olan Best Buy, Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açtı. Balçova ilçesinde bulunan mağazanın açılışı nedeniyle basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan Best Buy Türkiye Başkanı Ruşen Kopmaz, mağazada 300'ü aşkın markanın bin 500 ürünü bulunduğunu söyledi. Firmanın Avrupa'da ilk mağaza olarak İzmir'i seçmesi nedeniyle ilgili Kopmaz “İzmir yüksek alım gücü olan bir şehir. Teknolojiye meraklı, iletişim ve eğlenceyi seven, tüketici teknolojisine para harcayan genç bir nüfus kitlesine sahip. Ayrıca, trafik, park sorunu ve çeşitli kriterleri göz önünde  bulunduruyoruz” dedi.

GARANTİ PAKETİ

Bir hizmet firması olduklarını, tek amaçlarının ürün satmak olmadığını kaydeden Kopmaz, müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler üretmeyi de hedeflediklerini söyledi. Kopmaz “Biz bir hizmet markasıyız. Fiyatlarımız piyasadan daha pahalı olmayacak” diye konuştu. Müşteriler için ‘Garanti Paketleri' konsepti geliştirdiklerine işaret eden Kopmaz, şunları söyledi: Bu paket kapsamında 200 liranın altındaki bütün ürünleri, 3 yıl içinde bozulduğu takdirde yenisiyle değiştiriyoruz. Ayrıca ‘Ekstra Garanti Paketi' ile 200 liranın üstündeki her ürün için üretici garantisine ek olarak, müşterinin isteğine göre 3, 4 veya 5 yıl kesintisiz garanti süresi veriyoruz. “
Star

Fiyatı indirmek yerine müşteriyi ikna edeceğiz 
 
ABD'nin 45 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy, Amerika, Kanada, Çin ve Meksika'dan sonra Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir'de açtı.
 
13 ülkede 4 bin mağazası bulunan Best Buy, 155 bin çalışanı ile hizmet veriyor. Balçova İzmir Ege Park Alışveriş Merkezi'ndeki mağazanın bugünkü resmi açılışı öncesi düzenlenen basın toplantısında konuşan Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, rakiplerinden farklı bir satış stratejisi belirleyeceklerini söyledi. Türkiye'deki rakiplerinin rekabeti sadece fiyat ekseninde gördüklerini belirten Kopmaz, "Türkiye'de teknoloji alışverişinin yüzünü değiştireceğiz. Rakiplerimizden hiçbirinin olmadığı kadar müşterilere yakın olacağız. Diğerlerinden farkımız, müşteri odaklılığımız. Fiyatlarımız da hiç kimseden daha pahalı olmayacak." dedi. Yaptıkları araştırmalarda en büyük eksikliğin tüketicilerin mağaza içinde yeterli bilgi alamaması olduğunu gördüklerini aktaran Kopmaz, "Müşterilerimize en yeni teknolojileri kolay ve anlaşılır bir biçimde anlatmak için mağazamızda interaktif deneyim alanları oluşturduk. En büyük farkımız ve gücümüz olan mavi tişörtlü çalışanlarımız, herkesin deneyebileceği ürünlerin bulunduğu interaktif deneyim alanlarında müşterilerimize vaat ettiğimiz alışveriş deneyimini yaşatacak. Yüzlerce saatlik eğitim alan çalışanlarımız, müşterilerimize kişiye özel çözümler sunarak ihtiyaçlarını baştan sona giderecekler. Aynı şekilde teknoloji uzmanlarımız müşteriye pahalı olanı değil, ihtiyacı olan ürünü satmak prensibimiz. Müşterimizde 'bize gelin, bize güvenin, en iyisini yapacağız' kanaati oluşturacağız." diye konuştu. Kopmaz, 2010 yılının ilk yarısında ikinci mağazayı Ankara'da açacaklarını duyurdu. ABD'li Best Buy, 2010'un sonuna doğru internetten de satışa başlayacak.
Zaman


Geri Dön