Betofiber, pazar alanını genişletiyor
Betofiber, yılsonu itibariyle bu üretim kapasitesini 100 bin metrekareye, üç yıl içinde de 300 bin metrekareye yükseltmeyi planlıyor.
Tuzla-Orhanlı'da kurduğu tesiste bu yılın başında Glassfibre Reinforced Concrete-Elyaf Katkılı Beton'un(GRC) üretime başlayan Betofiber, yılsonu itibariyle bu üretim kapasitesini 100 bin metrekareye, üç yıl içinde de 300 bin metrekareye yükseltmeyi planlıyor. Betofiber'in Yönetim Kurulu Başkanı Umut Durbakayım, genç bir firma olmalarına karşın yurtdışından işbirliği teklifleri aldıklarını söylüyor.
Teknik Yapı, Teknik Holding bünyesinde yer alan `Betofiber', geleceğin cephe kaplaması olacak olan Glassfibre Reinforced Concrete-Elyaf Katkılı Beton'un(GRC) üretimine yaklaşık 11 ay önce başladı. Kamu ve özel inşaat firmalarına hizmet verecek olan Betofiber, ilk ürünlerini Teknik Yapı'nın projelerinde kullandı.
Betofiber fabrikasının faaliyete başlamasının üzerinden henüz 12 ay gibi kısa geçmesine karşın, yurtdışından işbirliği teklifi aldığını söyleyen Betofiber Yönetim Kurulu Başkanı Umut Durbakayım, birkaç firmanın Betofiber markası altında ve Betofiber denetiminde üretim yapma için işbirliği teklifi getirdiğini açıkladı.
İç pazardaki başarının arkasında Teknik Yapı işbirliğinin büyük rol oynadığını ifade eden Umut Durbakayım "Teknik Yapı projeleri, Betofiber malzemelerinin sergilenmesi açısından çok önemlidir. Bu sinerjiyi aynı kültürden gelen iki firmanın, yüksek standartlarının birleştirilmesi olarak da değerlendirebiliriz. İstanbul ve Marmara bölgesindeki başarımızı Akdeniz'e de yaymak istiyoruz. Bu kapsamda Antalya'yı üs olarak seçmeyi planlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
Pazar payı hedefi yüzde 30
Betofiber markasında gelinen noktayı ve hedefleri hakkında da bilgi veren Umut Durbakayım, Betofiber'in Ocak 2008'de Tuzla Orhanlı'daki 15 bin metrekarelik fabrikasında üretime başladığını hatırlatarak, fabrikanın toplam yatırım maliyetinin 10 milyon Euro civarında olduğunu belirtti.
Tesisin yıllık 60 bin metrekarelik üretim seviyesine ulaştığını ve kuruluş aşamasında 350 kişilik istihdam yarattığına vurgu yapan Durbakayım, önümüzdeki üç yıllık istihdam hedefinin 700 kişi olduğunu açıkladı.
Yılsonu itibariyle bu üretim kapasitesini 100 bin metrekareye, üç yıl içinde de 300 bin metrekareye yükseltmeyi planlıkları yönde açıklamada bulunan Durbakayım, "Şu an Teknik Yapı'nın yedi şantiyesi dışında, 16 farklı projelerdeki şantiyelere üretim yapan Betofiber'in 2009 yılının ortalarında tam kapasite çalışması için hazırlıklar aralıksız devam ediyor. Betofiber fabrikasının üretime başladığı dönemde belirlediğimiz 2008 sonu itibariyle 15 milyon Euro ciro hedefine de hızla ilerliyoruz. Yaklaşık beş ay içinde pazarda elde ettiğimiz yüzde 20'lik payı da yılsonunda yüzde 30'a kadar çıkaracağız" sözleriyle noktaladı.
Rusya pazarı oldukça cazip
Betofiber'in iç pazardaki hedeflerine adım adım giderken, dış pazarlardaki fırsatları da göz ardı etmediğini kaydeden Umut Durbakayım başta Rusya olmak üzere Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerindeki pazarları yakından inceledikleri ve araştırdıkları bilgisini aktardı. Rusya'nın güneyde gelişen bölgesi Krasnodar'daki (Rusya) Olympexpo Fuarı'nın yurtdışı Pazar araştırmaları için iyi bir örnek teşkil ettiğine vurgu yapan Umut Durbakayım Rusya pazarı hakkında da şu bilgileri verdi;
"Başta Moskova olmak üzere diğer bölgelerde konut ve işyeri ihtiyacı artıyor. Mesela sadece 2014 Kış olimpiyatları için yaklaşık 40 milyar dolarlık yatırım söz konusu. Dolayısıyla bizdeki know-how ile Rusya'daki sermaye ve potansiyelin buluşması için çok uygun bir zemin var. Yaptığımız ön incelemelerde gelişen Rus inşaat sektöründe elyaf katkılı beton prekast cephe üretimi ve montajı yapan her hangi bir firma bulunmuyor. Amacımız, Rusya'daki bu boşluğu doldurmak ve kendimize yeni bir pazar açmak"
Okhan Şentürk/Ekonomist
Teknik Yapı, Teknik Holding bünyesinde yer alan `Betofiber', geleceğin cephe kaplaması olacak olan Glassfibre Reinforced Concrete-Elyaf Katkılı Beton'un(GRC) üretimine yaklaşık 11 ay önce başladı. Kamu ve özel inşaat firmalarına hizmet verecek olan Betofiber, ilk ürünlerini Teknik Yapı'nın projelerinde kullandı.
Betofiber fabrikasının faaliyete başlamasının üzerinden henüz 12 ay gibi kısa geçmesine karşın, yurtdışından işbirliği teklifi aldığını söyleyen Betofiber Yönetim Kurulu Başkanı Umut Durbakayım, birkaç firmanın Betofiber markası altında ve Betofiber denetiminde üretim yapma için işbirliği teklifi getirdiğini açıkladı.
İç pazardaki başarının arkasında Teknik Yapı işbirliğinin büyük rol oynadığını ifade eden Umut Durbakayım "Teknik Yapı projeleri, Betofiber malzemelerinin sergilenmesi açısından çok önemlidir. Bu sinerjiyi aynı kültürden gelen iki firmanın, yüksek standartlarının birleştirilmesi olarak da değerlendirebiliriz. İstanbul ve Marmara bölgesindeki başarımızı Akdeniz'e de yaymak istiyoruz. Bu kapsamda Antalya'yı üs olarak seçmeyi planlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
Pazar payı hedefi yüzde 30
Betofiber markasında gelinen noktayı ve hedefleri hakkında da bilgi veren Umut Durbakayım, Betofiber'in Ocak 2008'de Tuzla Orhanlı'daki 15 bin metrekarelik fabrikasında üretime başladığını hatırlatarak, fabrikanın toplam yatırım maliyetinin 10 milyon Euro civarında olduğunu belirtti.
Tesisin yıllık 60 bin metrekarelik üretim seviyesine ulaştığını ve kuruluş aşamasında 350 kişilik istihdam yarattığına vurgu yapan Durbakayım, önümüzdeki üç yıllık istihdam hedefinin 700 kişi olduğunu açıkladı.
Yılsonu itibariyle bu üretim kapasitesini 100 bin metrekareye, üç yıl içinde de 300 bin metrekareye yükseltmeyi planlıkları yönde açıklamada bulunan Durbakayım, "Şu an Teknik Yapı'nın yedi şantiyesi dışında, 16 farklı projelerdeki şantiyelere üretim yapan Betofiber'in 2009 yılının ortalarında tam kapasite çalışması için hazırlıklar aralıksız devam ediyor. Betofiber fabrikasının üretime başladığı dönemde belirlediğimiz 2008 sonu itibariyle 15 milyon Euro ciro hedefine de hızla ilerliyoruz. Yaklaşık beş ay içinde pazarda elde ettiğimiz yüzde 20'lik payı da yılsonunda yüzde 30'a kadar çıkaracağız" sözleriyle noktaladı.
Rusya pazarı oldukça cazip
Betofiber'in iç pazardaki hedeflerine adım adım giderken, dış pazarlardaki fırsatları da göz ardı etmediğini kaydeden Umut Durbakayım başta Rusya olmak üzere Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerindeki pazarları yakından inceledikleri ve araştırdıkları bilgisini aktardı. Rusya'nın güneyde gelişen bölgesi Krasnodar'daki (Rusya) Olympexpo Fuarı'nın yurtdışı Pazar araştırmaları için iyi bir örnek teşkil ettiğine vurgu yapan Umut Durbakayım Rusya pazarı hakkında da şu bilgileri verdi;
"Başta Moskova olmak üzere diğer bölgelerde konut ve işyeri ihtiyacı artıyor. Mesela sadece 2014 Kış olimpiyatları için yaklaşık 40 milyar dolarlık yatırım söz konusu. Dolayısıyla bizdeki know-how ile Rusya'daki sermaye ve potansiyelin buluşması için çok uygun bir zemin var. Yaptığımız ön incelemelerde gelişen Rus inşaat sektöründe elyaf katkılı beton prekast cephe üretimi ve montajı yapan her hangi bir firma bulunmuyor. Amacımız, Rusya'daki bu boşluğu doldurmak ve kendimize yeni bir pazar açmak"
Okhan Şentürk/Ekonomist