04 / 11 / 2024

Beyaz eşyada, kırmızı buzdolabı, yeşil fırın devri!

Beyaz eşyada, kırmızı buzdolabı, yeşil fırın devri!

Biz beyaz eşyayı 'beyaz' diye bilirdik... O yüzden değil midir ki adı 'beyaz eşya'... Ama artık devir değişti. Beyaz hâlâ tahtında oturuyor ama pembe bir çamaşır makinesi, mavi bir buzdolabı ya da yeşil bir fırına kim hayır diyebilir




Beyaz eşya pazarına adını da veren 'beyaz' rengi, sürekli değişen trendlerin kurbanı olmuşa benziyor. Öyle ki hazırgiyimin moda renkleri pembe, mavi, yeşil gibi renkleri beyazın tahtını sallayacağa benziyor. Özellikle son dönemde tasarımın ön plana çıktığı modüler mutfak pazarında, tasarımı destekleyen renkli ürünlerin mutfak ile birlikte yaratmış olduğu görsel zenginlik, küçük detaylardaki uyum, mutfağın ilk bakıştaki algılamasını olumlu yönde etkiliyor. Türkiye'ye yeni giren SMEG markalı renkli 'beyaz eşya' ürünleri şu sıralar tüketicilerin gözdesi. SMEG'i Türkiye'ye getiren Boğaziçi İthalat Genel Müdürü Adnan Kamış, "Kıyafetinizi tamamlayıcı aksesuarların rengi, çizgisi ne kadar önemli ise mutfakta yer alan cihazların da rengi ve çizgisi de o kadar önem taşıyor. SMEG tam bir İtalyan ve estetik tasarımları ile hem görsel, hem de işlevsel bir tatmin yaratıyor" diyor. Markanın 1950'lerin çizgilerini taşıyan RETRO serisi kırmızı, sarı, lacivert, turuncu ve limon yeşili gibi ürünleri Avrupa pazarında hızla yayılıyor. Örneğin Mini Cooper spor otomobiller ile aynı renklerde özel bir buzdolabı serisi sunmuş, SMEG'in belli bir yaşam tarzının vazgeçilmez parçası olarak hissedilmesine katkı sağlamış. Artık evde kullanılan beyaz eşya kavramı yerini daha özgür seçimlerin yapılabileceği renkli eşya kavramına bırakıyor gibi.

HEDEF 2 BİN SATIŞ

Firma Türkiye'de buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi olmak üzere yıllık iki bin adetlik bir satış hedefliyor. Hedef kitlesini 'Orta ve ortanın üstünde yer alan kesimler' diye tanımlayan Kamış, "Renk ve detaylara önem veren, aynı zamanda teknolojik üstünlükleri birarada isteyen, farklılık ve uyum arayan tüketici grubu olarak tanımlıyor ve yorumluyoruz. Üniversite öğrencilerinden, yeni evlilere, çekirdek ailelerden, kentte yalnız yaşayan genç profesyonellere kadar oldukça geniş, ne istediğini ve ne aradığını bilen, tarz sahibi, trendleri izleyen, seçiçi bir müşteri kitlemiz bulunuyor" diye konuşuyor.

MONOTONLUKTAN KURTARIYOR

Bu ürünlerin diğer markaların ürünlerinden fiyat anlamında neredeyse farkı yok. Kamış, özellikle açık mutfakların renkli ürünler pazarının önünü açtığını söylüyor. "Çünkü mutfağın artık yaşam alanı içerisine dahil olması anlamına gelen açık mutfak uygulaması ile dekorasyon bütünlüğü, yaşam alanında var olan diğer renklerle uyumluluğu ve görselliği ön plana çıkmış oluyor" diyor Kamış ve ekliyor: "Mutfakları beyaz ve gri monotonluğundan kurtarıp, açık ara fark yaratıyor." Türkiye'de de, tüketicinin hiç de tutucu olmadığını ve tarz sahibi renkler seçtiğini dile getiren Kamış, "Beyaz eşyadan renkli eşyaya geçiş, bu grupta bütün hızıyla sürüyor" dedi.
Sabah/Pınar Çelik


Geri Dön