22 / 12 / 2024

Beylikdüzü'nde metrobüs konut fiyatlarını etkiledi!

Beylikdüzü'nde metrobüs konut fiyatlarını etkiledi!

İstanbul’un hızlı gelişen semtleri arasında başı çeken Beylikdüzü’nde metrobüs ile konut fiyatları ikiye katlandı. Yeni yatırımlarla fiyatların daha da artması öngörülüyor…



İstanbul’un hızlı gelişen semtleri arasında başı çeken Beylikdüzü’nde metrobüs ile konut fiyatları ikiye katlandı. Yeni yatırımlarla fiyatların daha da artması öngörülüyor…


Emlak İstasyonu Özgün Ofis Broker’ı Erkan Bayrak Beylikdüzü’nü mercek altına aldı.


Türkiye’nin ilk toplu konut bölgesi olma özelliği taşıyan Beylikdüzü’nün hızlı gelişimi ile dikkat çektiğini belirten Bayrak, gelişen altyapısı, ulaşım olanakları ve prim potansiyeli ile yatırıncıların yoğun ilgi gösterdiğini söyledi.


Metrobüs ile mesafeler kısaldı

Beylikdüzü’nde 50’ye yakın konut projesi bulunduğunu söyleyen Bayrak, merkeze oldukça uzak olan Beylikdüzü’nde metrobüs ile mesafelerin kısıldığını belirtti.


Metro da yolda

Beylikdüzü’ne metrobüsten sonra metro hattının da geleceğini hatırlatan Bayrak, “İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, geçtiğimiz sene İstanbul’a hizmet veren 141.5 km uzunluğundaki metro sistemine, 25 kilometre uzunluğunda, 18 istasyonlu, Bakırköy-Avcılar-Esenyurt-Beylikdüzü-Büyükçekmece (TÜYAP) metro hattının ilave edileceğini açıklamıştı.M8 Hattı olarak bilinen yer altı demiryolu hattının 2017 yılında tamamlanması hedefleniyor. Toplam uzunluğu 25 km olan 18 istasyonlu hattın batıdaki son durağı TÜYAP, doğudaki son durağı ise İncirli olarak belirlendi. Metronun planlanan istasyonları; Bakırköy-İncirli (M1, M2 ve M3 hatlarına bağlantı), Bahçelievler-Haznedar, Kocasinan, Çobançeşme, Sefaköy, Cennet Mahallesi, Küçükçekmece (Marmaraya bağlantı), Avcılar Parkı, Reşitpaşa, Avcılar, Cihangir, Ambarlı ve Haramidere şeklinde sıralanıyor” dedi.


Esenyurt imar sorunu Beylikdüzü’nü de etkiledi

Esenyurt’ta yaşanan imar problemlerinin Beylikdüzü’nü de etkilediğine dikkat çeken Bayrak, “Esenyurt bölgesinde yaşanan imar problemlerinden dolayı bazı firmalar proje lokasyonlarını Beylikdüzü olarak lanse ettiler. Firmaların geliştirdikleri bu pazarlama stratejisi de Beylikdüzü-Esenyurt karmaşasını ortaya çıkardı. Aslında sınırları keskin bir şekilde belli olan iki büyük bölgenin ayrımını kısaca E-5 Karayolu’nun sağ tarafında kalan bölge Esenyurt, sol tarafında kalan kısım ise Beylikdüzü olarak yapabiliriz”şeklinde konuştu.


Metrobüsle konut fiyatları uçtu

2012’te hizmete giren Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattı ile Beylikdüzü’nde fiyatların 2 katına çıktığını ifade eden Bayrak, ” AVM ve çevre mahalleler konut yatırımcılarının tercih ettiği bölgeler. Bu bölgelerde 3+1 konut fiyatları ortalama 300 bin TL ile 700 bin TL arasında değişiyor” diye konuştu.


Fiyatlar buralarda yüksek

Adnan Kahveci, Cumhuriyet ve Barış mahalleleri konut fiyatlarının en yüksek olduğu yerler arasında başı çektiğini söyleyen Bayrak, “Beylikdüzü bölgesindeki daire birim fiyatlarının E-5 Karayolu cephesine doğru artan bir ivme ile ortalama bin 800 TL ile 3 bin 500 TL aralığında değiştiği görülmektedir. Site içindeki markalı konutlarda ise metrekare satış değerleri ortalama 3 bin TL ile 3 bin 500 TL arasındadır. Konutun alanı küçüldükçe metrekare satış değerinin 3 bin 500 TL ile 3 bin 800 TL aralığına yükseldiği dikkat çekmektedir” ifadesinde bulundu.

Beylikdüzü’nde yeni binalarda 3+1 dairelerin fiyatının ortalama 550 bin TL ile 700 bin TL arasında değiştiğini belirten Bayrak, “Migros AVM’nin arkası; yani gerçek Beylikdüzü diye tabir edilen bölgede yeni binalarda 3+1 daire fiyatları ortalama 550 bin lira ile 700 bin lira. Depremden önce yapılan binalarda 3+1’ler 300 bin lira ile 350 bin lira arasında, 4+1 dubleks daireler ise 550 bin lira ile 600 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.Deprem öncesi binalardaki 3+1 dairelerin kira bedelleri ortalama 800 lira ile 1000 lira, yeni binalar 1200 ile 1400 lira arasında değişiyor”dedi.


Bayrak, “Ağırlıklı olarak 1+1 ve 2+1 daire tiplerinin rağbet gördüğü bölgede 1+1 daireler yatırım, 2+1 dairler ise oturum için satın alınırken, inşa edilen ilk konutların 3+1 olması yeni projelerde de 3+1 geleneğinin sürdürülmesine neden oluyor.”



Geri Dön