BİM’den çok konuşulacak açıklama! Ekonomik krizi gözler önüne serdi!
BİM 2022 yılı kapsamında mali sonuçlarını açıkladı. Firmanın faaliyet raporunda, pazar payını artırırken her kesimden yeni müşteriler kazanmıştır" ifadeleri yer aldı. Raporda alım gücünün düştüğü bir kez daha görüldü.
Türkiye’nin en büyük zincir marketleri arasında yer alan BİM, 2022 yılı kapsamında mali sonuçlarını açıkladı. Buna göre 2022 senesinde firmanın net satışları bir önceki yıla oranla yüzde 109 oranında artarak 147 milyar 716 milyon TL’ye ulaştı.
2022 senesinde BİM'in net kârı ise 2021'e göre yüzde 178'lik artışla 8 milyar 157 milyon TL oldu. Firma 2022 senesinde mağaza sayısını 10 bin 489'dan 11 bin 510 adede çıkarırken, ortalama günlük müşteri ziyaret sayısı da 5 milyondan 5.8 milyon kişiye çıktı. Firmanın kendi markalı ürünlerinin satışlardaki payı yüzde 65 oranına ulaştı.
Ziyaret başına ortalama harcama 2022 yılında bir önceki yıla göre yüzde 78 oranında artarak 69.6 TL’ye yükseldi.
2022 yılı içerisinde BİM'in toplam çalışan sayısı ise yüzde 13.7 artarak 80 bin çalışana ulaştı.
İşte BİM’in faaliyet raporuna ilişkin tüm merak edilen detaylar...