Bina ısı yalıtımı konut stoku için yaşamsal öneme sahip
BTM Genel Müdürü Cem Baki Sinal, binada ısı yalıtımında ucuz ürünlerin uzun vadede daha pahalıya geldiğini söyledi
Temelden çatıya binanın her noktasında kullanılan yalıtım ürünlerini üreten ve bu alanda pek çok 'ilk'lere imza atan Bütümlü Tecrit Malzemeleri Genel Müdürü Cem Baki Sinal, merdiven altı üretimin ve bunun doğurduğu haksız rekabetin sektörü çok olumsuz etkilediğini belirtirken tüketiciyi de uyardı.
Bütümlü Tecrit Malzemeleri (BTM) Genel Müdürü Cem Baki Sinal, binada ısı, ses, su yalıtımında ucuz ürünlerin uzun vadede daha pahalıya geldiğini anımsatan Sinal, toplu konut projelerinde buna yeterince özen gösterilmediğinden yakındı. Cem Baki Sinal, yalıtım ile ilgili olarak geçen yılın sonunda çıkarılan yasanın boşluklar nedeniyle uygulamada henüz sonuç vermeye başlamadığım da kaydederek şu değerlendirmeyi yaptı:
"Yaptırım yok. Yalıtım, özellikle ısı ve su yalıtımı sadece yeni projeler açısından değil, mevcut konut stoku için de yaşamsal öneme sahip. Milyarlarca doları, ısıtma ve soğutmaya harcayan bir ülkeyiz. Yalıtım faturayı yüzde 50 azaltır, sözü boş değil. Aslında son yıllarda hem bu alandaki şirketlerin hem de derneğimiz İZODER'in çalışmalarıyla bir bilinç oluştu, yahtımsız binaların sağlıklı olmadığı, deprem riskine açık olduğu da biliniyor. Ancak sigara yasağı gibi, yaptırımı olmadığı için uygulamada belirsizlikler var. Yetki karmaşası var hâlâ, çünkü çok hızlı gidiyor... Piyasada fiyat uçurumu var, merdiven altı üretim ülkenin kanseri. Bizim sektörün de öyle. Benim 3.20'ye ürettiğimi biri 2.90'a satıyor. Ucuz ürün başta cazip gibi görünebilir, ancak bu para çöpe atılıyor. Ucuz ürün istenen sonucu veremeyeceği gibi, uzun ömürlü olmuyor."
Kriz zorladı, nihai tüketiciye yöneldi
Cem Baki Sinal, krizin piyasaya etkisi ve BTM'nin faaliyetleri konusunda şu bilgileri verdi:
BTM, 35 yıllık, İzmir'de kurulu 5, Kazakistan'da bir fabrika ile üretim yapıyor. İzmirli Ürkmez ve Katmanlı Oran ailelerinin ortaklığından oluşan BTM'nin onlarca ürünü bulunduğu gibi, en büyük kapasitesi membranda.
Ürünleri arasında yanmaz, uygulaması kolay renkli çatı yalıtım levhaları var. XPS levhayı ilk üreten şirket olduğu belirtiliyor.
Daha önce taahhüt ağırlıklı çalışan BTM, 2008 kriziyle birlikte nihai tüketiciye yöneldi. Geçmişte Kız Kulesi'nin su yalıtımını yapan şirket hâlâ altyapı tünellerinde ve büyük projelerde bulunmakla beraber özellikle Ege ve Akdeniz'de de nihai tüketiciye yöneliyor. BTM, ısıtmada olduğu gibi soğutma için harcanan enerji gideri konusunda bilinçlendiriyor. Şirket, yalıtımda nihai tüketiciye yönelirken ürünlerini satmakla kalmıyor, danışmanlık hizmeti veriyor ve 'anahtar teslimi' iş yapıyor. Usta eğitimlerini önemsiyor. Krizin daralttığı Rusya, Yunanistan, Romanya gibi ülkelerde zorlanınca, Kuzey Afrika, Suriye, Irak gibi yeni pazarlara yönelen BTM, 2009'da 80 milyon TLTik satış gelirine ulaştı. 2010'da ilk 3 aydaki büyüme oram da yüzde 35 oldu.
Cumhuriyet/Fatma Koşar