Binasının depreme dayanıklı olup olmadığını merak edenler dikkat! Bina risk tespitinin maliyeti ne kadar?
Jeofizik mühendislerinden "binalarda risk tespiti" uyarısı geldi. Binasının depreme dayanıklı olup olmadığını merak edenler dikkat! Bina risk tespitinin maliyeti ne kadar? İşte uzaman isimden dikkat çeken açıklama...
Hatay, İskenderun, Antakya gibi yerlerde 6 aylık yeni binaların bile tamamen çöktüğüne şahit olduğumuza vurgu yapan Öziçer, binanın dayanıklı olup olmadığıyla ilgili yorum yapılmasını sağlayabilecek veriler ürettiklerini söyledi.
Vatandaşların aklına ilk gelen soru bunun maliyeti olduğunu ifade eden Öziçer, "Bununla ilgili net bir rakam yok. Binaların kat yüksekliği, taban alanı, bir kattaki kolonların dizilimine göre birim fiyat değişebiliyor" dedi.
BİNA RİSK TESPİTİNİN MALİYETİ NE KADAR?
Depremde çok sayıda can kaybı olduğunu belirten Öziçer, "Daire başına çıkabilecek 5 ya da 10 bin lira gibi rakamlar canımızdan daha kıymetli değil. Bu konuda fedakarlık yaparak binalarla ilgili risklerin proje uygunluğunun tespit edilmesini öneriyorum" diye açıkladı.
BİNALARIN PROJEYE UYGUNLUĞU TEST EDİLECEK
İzmir'de, konutlardaki donatılarda korozyon kaynaklı paslanma ve küflenme meydana gelebildiğine dikkat çeken Öziçer, bunun tespitini de net bir şekilde yapabildiklerini ifade ederek, "Yıllar geçse de vatandaşlar konutlarının temeliyle ilgili bilgi sahibi olmak isteyebiliyor" dedi ve sözlerine şu ifadelerle devam etti: "Yer radarı yöntemiyle temel çeşidini, kazık temel varsa derinliği, konumu, çapı ve donatımı net şekilde görüntüleniyor. Bu bina dayanıklıdır ya da değildir, performansa ihtiyaç vardır veya yoktur, yorumunu inşaat mühendisine bırakıyoruz" diye kaydetti.
İnşaat mühendislerine veriler verildiğini söyleyen Öziçer "Vatandaşlar aynı zamanda binalarında hasar olmamasını, silindir numuneyle numune alınmamasını da talep ediyor. Kendi açılarından haklı olabilirler ama binada kullanılan malzemeyle ilgili en doğru sonucu verebilecek çalışmalardan birisi karot çalışmasıdır" diye ifade etti.
Öziçer, taşıyıcı sistem kolon ve kirişler gözle görülemeyecek şekilde çatlak ve kırıklara sahip olabildiğini belirtti.
Taşıyıcı sistemin içinde görünmeyen, kılcal çatlakları ise sismik ultrason yöntemiyle tomografik şekilde görebildiklerini açıklayan Öziçer ,"Taşıyıcı kolonların dayanımı kalitesiyle ilgili inşaat mühendisini destekleyici bilgiler sunuyoruz. Yapı radarı kullanarak içindeki yatay ve düşey demirlerin konumlarını pas paylarını görüp projeye uygunluk çalışması yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
SGK müjdeyi verdi! Bayram ikramiyelerinin tarihi belli oldu! Hesaplara o gün yatacak!