BKM Tur yüzde 100 büyümeyi hedefliyor!
Turizmcilerin hedefinde global ekonominin yeni zenginleri var. Uzakdoğu'dan Türkiye'ye turist taşıyan BKM Tur, Çin ve Brezilya'yı radarına aldı. Hedefte yüzde 100 büyümek var..
Gelişmekte olan ülkelerde hızla artan seyahat eğilimi turizmcilerin yönünü bu pazarlara çevirdi. Sektöre 5 yıl önce adım atan, iç pazarın yanı sıra Kore ve Uzakdoğu'dan Türkiye'ye turist taşıyan BKM Tur da bu iki ülkeyi radarına aldı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Berces Aslan ve Genel Müdürü Murat Şık, her iki pazarda da büyük bir potansiyel olduğunu belirterek, 2016'da bu ülkelerden Türkiye'ye turist taşımaya başlayacaklarını söyledi.
Tur operasyonlarınız nasıl şekilleniyor?
B.A: Operasyonlarımız in-coming turlar (Dışarıdan turist getirmek) ve iç pazar olmak üzere ikiye ayrılıyor. 2014'te toplam ciromuzun yüzde 45'ini in-coming, yüzde 55'ini de iç pazardan sağladık.
İn-coming'de hangi ülkelerden Türkiye'ye turist taşıyorsunuz?
B.A: Singapur, Malezya, Endonezya ve Kore'den misafir getiriyoruz. 2014'te 12 bini Kore'den, 3 bini de diğer ülkelerden olmak üzere toplamda 15 bin kişi taşıdık. Bu yıl hedefimiz yüzde 100'e yakın bir büyüme yakalamak ve 25-30 bin kişiyi Türkiye'ye taşımak.
Hedefinizde farklı ülkeler var mı?
B.A: Brezilya ve Çin'e odaklandık. Bu iki ülkede ciddi bir potansiyel var. Öncelikli hedefimiz Brezilya. 2015 yılı sonuna kadar altyapı çalışmalarımızı tamamlayıp, 2016'da turları başlatmayı planlıyoruz.
Bu iki pazar da Türkiye'ye çok uzak. Buralarda sizi cezbeden ne oldu?
M.Ş: Evet, görünürde her iki ülke için en büyük sıkıntı uzaklık ama Kore'den direkt uçuşla yolculuk en az 10 saat sürüyor. Ve biz operasyonu başarıyla yürütüyoruz. Bu konuda deneyimli olduğumuz için hedefimize Çin ve Brezilya pazarını aldık. Özellikle Çin'de büyük bir nüfus var. Buradan Türkiye'ye 2016'da misafir taşımak istiyoruz. İlk etapta hedefimiz 5 bin kişi.
TÜRKİYE'YE İLGİ ARTIYOR
Brezilya'da durum nasıl?
M.Ş: Ülkede özellikle gelir seviyesi yüksek grubun ilk tercihi Türkiye. Brezilya halkının genelinde Türkiye'ye karşı ilgi her geçen yıl artıyor. Pazar araştırmamız hâlâ devam ediyor. Burada başarılı olacağımıza inanıyoruz. Yıl sonunda ilk misafirleri ülkemize getirmeyi hedefliyoruz.
Kore, Endonezya, Malezya ve Singapur'dan gelen misafirlerin Türkiye'de tatil tercihi nasıl şekilleniyor?
M.Ş: Daha çok kültür turlarını tercih ediyorlar. Tatil eğilimleri deniz turizminden yana olmadığı için 12 ay boyunca ziyaret edebiliyorlar. İstanbul'a inip gezdikten sonra ortalama 1000 dolar ve üzeri harcama yapıyorlar.
İç pazar operasyonlarınız nasıl şekilleniyor?
B.A: İç pazarda resort, kültür turları, cruise, yurtdışı, Kıbrıs ve mice (toplantı, seminer, iş organizasyonu) turlarımız var. Operasyonlarımızın yüzde 30'unu yurtdışı oluşturuyor. Yurtdışında Uzakdoğu'dan ABD'ye, Avrupa'dan Orta Asya'ya 60'dan fazla ülkeye tur düzenliyoruz.
Bu alanda hedefleriniz neler?
B.A: Geçen yıl iç pazarda 15 bin kişilik bir operasyonumuz oldu. 2015'te 30-40 bin kişi hedefliyoruz. İn-coming dahil amacımız 70 bini geçmek.
Betül Alakent-Sabah