Sektörel

Bodrum, Avrupa'nın Saint Tropez'i olacak!

ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, Bodrum'un iyi bir eylem planı ile 3-4 yıl içinde Avrupa'nın Saint Tropez'i olabileceğini söyledi

Mehmet Ersoy, Bodrum Belediyesi'nde düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamada, yatırımcıların bir bölgeye yatırım yapabilmesi için cesaretlendirilmesi gerektiğini kaydetti.

Bodrum'da son dönemde altyapı ve turizm anlamında önemli çalışmalar yapıldığını belirten Ersoy, "Yeni yönetim altyapıdaki kökleşmiş sorunları çözmeye başladı. Biz de dışarıdan onları izledik. Altyapı iyileştirilirse cesaretli yatırımlar yaparsanız. Bunlar yatırımcının dikkatini çeker" dedi.

Bodrum'da turizmin 12 aya yayılması gerektiğine işaret eden Ersoy, şunları söyledi:

"Bodrum'da yazlıkçı mantığı ile çalışan bir turizm sistemi var. Bunu değiştirmemiz gerekiyor. Biz grup olarak bu yönde bir çalışma başlattık. Müşterilerimize mail yoluyla Bodrum'da kışın neler yapabileceklerini anlatıyoruz. Kışın Bodrum'a uçak biletleri çok ucuz. 55 dakikada İstanbul'dan Bodrum'a uçabiliyorsunuz. Bodrum'da kültür turizmini de öne çıkarabiliriz. Biz kendi tesislerimizin küçük bölümlerini 12 ay açacağız. Ana tesislerimizde de sezonu uzatacağız. Süreler uzatıldıkça yabancı tur operatörlerini cesaretlendirmiş olacağız."

Mehmet Ersoy, Bodrum'u yerli turistin tatil merkezi olmaktan çıkarmak gerektiğini söyledi. Avrupalı turisti Bodrum'a getirmek istediklerini ifade eden Ersoy, "Bu yıl 12 milyon Avro'luk yatırımımızın 10 milyon Avro'luk bölümünü Bodrum'a yaptık. Önümüzdeki yılda bu yatırımın yüzde 80'ini Bodrum'a yapacağız. Fırsatlar çıktıkça yatırımımızı Bodrum'a kaydırma kararı aldık. Amacımız yabancı turisti getirebilmek" diye konuştu.

-BODRUM SAINT TROPEZ OLUR-
Avrupa'da yaşlı turist olduğunu ve bu turistlerin Antalya'ya olduğu gibi Bodrum'a da gelebileceğine işaret eden Ersoy, şöyle konuştu:

"Türk misafirler Bodrum'u keşfetmiş durumda. O kadar değerinin farkındalar ki, Bodrum'un dünyaya açılmasını ve büyümesini istemiyorlar. Kendisine kalmasını istiyorlar şu anda. Güzelliklerin paylaşılmasını istemiyor. Bence sıkıntı bu. Bodrum için Avrupa'nın Saint Tropez'i gibi bir benzetme var. Bodrum iyi bir eylem planı ile 3-4 yıl içinde Avrupa'nın ve Türkiye'nin Saint Tropez'i olur. O eylem planı da hazırlanıyor zaten. Esnafın ve halkın da biraz daha bilinçlendirilmesi gerekiyor."

Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon ise son dönemde yatırımcıların Bodrum'a yatırım yapmak istediklerini kaydetti. En büyük amaçlarının Bodrum'da turizmi 12 aya yaymak olduğunu anlatan Kocadon, şunları söyledi:

"Biz bunu yaparken Bodrum'daki kış turizmine yönelik otellerin yenilenmesi ve yenilerinin yapılması gerekiyor. Biz Bodrum'da kültür sanat etkinlikleri yapıp bunu dünyaya internet ortamından duyurarak turizmi 12 aya yaymayı amaçlıyoruz. Bodrum bu yıl bir tanıtım ve turizm atağına geçecek. 2010 yazı bir çok yazdan çok daha güzel olacak."
AA