01 / 07 / 2024

Boğaz Köprüsü için ilk adım 1952 yılında atıldı! 100 Milyon liraya mal olacak!

 Boğaz Köprüsü için ilk adım 1952 yılında atıldı! 100 Milyon liraya mal olacak!

1952 yılında Avrupa ve Asya kıtalarının köprü veya denizin altıdan geçecek bir tünel ile bağlanması tekrar gündeme gelmiş.  Avrupa ve Asya kıtaları birbirine nasıl bağlanmalı?



1952'de 'Avrupa ve Asya kıtaları birbirine nasıl bağlanmalı? Köprü mü, tünel mi?' tartışması' gündeme oturmuş. Köprünün Boğaz'ın güzelliğini bozacağını be kolayca tahrip olabilecğei ileri sürülerek tünel taraftarı olanlar olmuş. Fakat, köprünün daha az masraflı olacağı da belirtilmiş.

GELEN MEKTUP İSTANBUL'UNKADERİNİ DEĞİŞTİRMİŞ!

1952 yılında tam bu konunun üzerine Yüksek Mühendis Osman Hüsnü Edes imzalı bir mektup gelmiş. Mektupta 'İstanbul'un en mühim işi Boğaziçi köprüsü. İmar,liman meseleri buna bağlıdır. ve köprünün hisarlar arasında olması gereklidir' ifadelerine yer verilmiş.

BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NÜN YAPILMASI 100 MİLYON LİRAYA MAL OLACAK

Yapılan hesaplamalara göre Boğazköprüsü'nün yağılması 100 milyon liraya mal olacakmış. 

Söz konusu haber 8 Ağustos 1952 yılında Vatan Gazetesi'nde ''Köprü mü, tünel mi? Avrupa ve Asya kıtaları birbirine nasıl bağlanmalı?'' başlığı ile kaleme alınmış. İşte o haber...

 Boğaz Köprüsü için ilk adım 1952 yılında atıldı! 100 Milyon liraya mal olacak!

Köprü mü, tünel mi? Avrupa ve Asya kıtaları birbirine nasıl bağlanmalı?

Avrupa ve Asya kitalarının Boğaziçinde kurulacak bir köprü veya denizin altından ge çecek bir tünel vasitasile birbi rine bağlanması tekrar ziiniia. meselesi olilu. Gazeteler sık sik bundan bahsediyor, mütehasesların mütaläalarını satıyorlar,

Köprünün Boğazın güzelliği ni hazacağu ve halases tahrip edilebileceğini ileri sürerek istemeyen tarafta olanlar vardır. kat ekarriver bu fikri yerinde bulmuyor, köprünün daha az masraflı ve daha uygun olduğuun bildiriyor.
Bu hususta Yüksek mübendis Osman Hüsnü Edes imzası ile bir mektup aldık, Mektupta diyor ki:
Bugün İstanbul'un en mühim işi Boğaziçi köprüsüdür. İmar meseleleri hep buna bağlıdır. Bugüne kadar tehellür eden fikirlere göre köprünün Hisarlar arasında olması gerekmektedir.

Köprü, altından vapurların rahatea geçebilmesi için, deniz sahasından 60 metre çıklıkta yapılmalıdır.  demiryolunun da geçmesi icin, Rumeli'de Yeşilköye, Anadalolu' da Erenköye kadar apruş hat insanı lazımdır. Bu sayede Avrupadan gelen tren sehrin içinden geçmeden Yeşilköy'e Erenköy'e geçerek Anadolu'da yoluna devam edecektir.

1952'de belediye arsaları hakkında karar! Bir kısmına inşaat yapılacak kalanı uygun fiyattan halka satılacak!

1952 yılında Florya'daki 1600 metrekarelik tesis 500 liraya kiraya verilmiş!

 


 


Geri Dön