Boğaziçi Köprüsü'nün yıkılması öngörülüyor
Aynı güzergahta yeniden inşa edilmesi önerilen projenin yeni bir köprü yapımından daha ekonomik olacağı ifade ediliyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaş tarafından Temmuz 2009'da onaylanan 3. köprü ile yeni karayolu projelerine açıkça aykırı hükümler içeren 1/100 binlik planda kentin trafik sorununu aşmak için Boğaziçi Köprüsü'nün yıkılması ve raylı sistem geçişine izin verecek şekilde yeniden inşa edilmesi öngörülüyor.
İstanbul Boğazı'nda Garipçe-Poyrazköy arasında inşa edileceği açıklanan 3. köprü projesinin İstanbul'un anayasası olarak nitelendiren 1/100 bin ölçekli İstanbul Çevre Düzenleme Planı'na aykırı olduğunu söyleyen uzmanlar haklı çıktı. 1/100 bin ölçekli plan kentin kuzeyinde yer alan ve büyük bir bölümü orman ve su havzası niteliğindeki alanın yapılaşmaya açılmaması ve yeni karayolu projelerinden uzak tutulması konusunda kesin hükümler içeriyor. Raporda özetle şu bilgiler veriliyor: "Özellikle Boğaziçi Köprüsü'nün kullanım ömrünü tamamlayıp aynı güzergahta 'yeniden yapılması', İstanbul'un güneyinde (Marmara Denizi tarafı) ulaşım talebi, nüfus ve günümüzde var olan Boğaz araç trafik yoğunluğu dikkate alındığında, hazırlanacak projede raylı sistem geçişi yer almalı ve lastik tekerlekli araçların kullanımına yönelik şerit sayısı da arttırılmalıdır.
Deniz Tatarer Temur / Cumhuriyet
İstanbul Boğazı'nda Garipçe-Poyrazköy arasında inşa edileceği açıklanan 3. köprü projesinin İstanbul'un anayasası olarak nitelendiren 1/100 bin ölçekli İstanbul Çevre Düzenleme Planı'na aykırı olduğunu söyleyen uzmanlar haklı çıktı. 1/100 bin ölçekli plan kentin kuzeyinde yer alan ve büyük bir bölümü orman ve su havzası niteliğindeki alanın yapılaşmaya açılmaması ve yeni karayolu projelerinden uzak tutulması konusunda kesin hükümler içeriyor. Raporda özetle şu bilgiler veriliyor: "Özellikle Boğaziçi Köprüsü'nün kullanım ömrünü tamamlayıp aynı güzergahta 'yeniden yapılması', İstanbul'un güneyinde (Marmara Denizi tarafı) ulaşım talebi, nüfus ve günümüzde var olan Boğaz araç trafik yoğunluğu dikkate alındığında, hazırlanacak projede raylı sistem geçişi yer almalı ve lastik tekerlekli araçların kullanımına yönelik şerit sayısı da arttırılmalıdır.
Deniz Tatarer Temur / Cumhuriyet