29 / 04 / 2024

Boğaziçi'nin 1 yıl kapatılacağı iddiası uzmanlara göre gerçekçi değil!

Boğaziçi'nin 1 yıl kapatılacağı iddiası uzmanlara göre gerçekçi değil!

Boğaziçi Köprüsü'nün ağır bakıma girmesi ve 1 yıl süreyle kapatılmasının 3. köprüyü zorunlu hale getirdiğine yönelik iddialar ulaşım uzmanları tarafından gerçekçi bulunmadı



Boğaziçi Köprüsü’nün 2013’te 40 yılını doldurması nedeniyle ağır bakıma girmesi ve 1 yıl süreyle kapatılmasının 3. köprüyü zorunlu hale getirdiğine yönelik iddialar ulaşım uzmanları tarafından gerçekçi bulunmadı.

Uzmanlar, 3. köprünün hiçbir zaman Boğaziçi Köprüsü’nün alternatifi olmayacağını belirterek 1. köprünün bakıma ihtiyacının olabileceğini ancak bunun 1 yıl öncesinden planlanmasının akla ve mantığa aykırı olduğunu vurguladı. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Ulaştırma Anabilim Dalı emekli öğretim üyelerinden Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, konuya ilişkin Cumhuriyet gazetesine yaptığı değerlendirmede, “Karayolları Genel Müdürlüğü, bu işleri 1 yıl önceden mi planlar Bu olacak iş değil. 3. köprü 1. köprünün alternatifi değil. 3. köprü çok uzaktan geçiyor. İnsanlar 1. köprüyü bırakıp 3. köprüden mi dolaşacak Aralarında kaç kilometre var” diye sordu. Prof. Dr. Bayraktar, şöyle devam etti: “Köprünün bakımı elbette yapılacak. 40 yıl sonra bu köprü bitecekse, bunun için bir şeyler yapmaya 25. yılında başlarsınız. 1. köprünün alternatifi olacak şey 10 yıl önce düşünülürdü, 1. köprünün yanına bir köprü yapılırdı. 3. köprünün yerine yapılacak çok şey var. Mesela yük taşımacılığı. İDO’nun Ro-Ro taşımacılığı projesi var. Deniz taşımacalığına ağırlık versinler. Ayrıca Marmaray’ı bir an önce bitirsinler.”

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe ise “Boğaziçi Köprüsü’nde kademeli onarım mümkündür. Her tarafı denizle çevrili kentte deniz ulaşımı daha verimli kullanılabilir, geliştirilebilir. Deniz ulaşımı neden saat 23.00’ten itibaren durmaktadır Marmaray’ın daha erken bitirilmesi için daha çok kaynak aktarılabilir, çalışmalar hızlandırılabilir. Köprüde bakımın 1 yıl süreceğinin düşünülmesi gerçekçi değildir” diye konuştu.

İstanbul Şehir Hatları AŞ ile İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri AŞ (İDO) yetkilileri ise 1. köprünün kapatılması durumunda, İstanbulluların olumsuzluk yaşamaması için sefer sayılarının sıklaşması ve seferlerin daha geç saatlere dek sürmesi konusunda planlama yapacaklarını açıkladı.

Cumhuriyet


Geri Dön