İstanbul Şehir Hatları AŞ ile İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri AŞ Haberi
Boğaziçi Köprüsü’nün 2013’te 40 yılını doldurması nedeniyle ağır bakıma girmesi ve 1 yıl süreyle kapatılmasının 3. köprüyü zorunlu hale getirdiğine yönelik iddialar ulaşım uzmanları tarafından gerçekçi bulunmadı.
Uzmanlar, 3. köprünün hiçbir zaman Boğaziçi Köprüsü’nün alternatifi olmayacağını belirterek 1. köprünün bakıma ihtiyacının olabileceğini ancak bunun 1 yıl öncesinden planlanmasının akla ve mantığa aykırı olduğunu vurguladı. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Ulaştırma Anabilim Dalı emekli öğretim üyelerinden Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, konuya ilişkin Cumhuriyet gazetesine yaptığı değerlendirmede, “Karayolları Genel Müdürlüğü, bu işleri 1 yıl önceden mi planlar Bu olacak iş değil. 3. köprü 1. köprünün alternatifi değil. 3. köprü çok uzaktan geçiyor. İnsanlar 1. köprüyü bırakıp 3. köprüden mi dolaşacak Aralarında kaç kilometre var” diye sordu. Prof. Dr. Bayraktar,...