27 / 11 / 2024

Boyner'den 2013'te Atina'ya 9 bin m² Beymen mağazası!

Boyner'den 2013'te Atina'ya 9 bin m² Beymen mağazası!

Boyner Holding CEO’su Cem Boyner 2013’te Atina’ya 9 bin metrekare büyüklüğünde bir Beymen mağazası açılacağını anlattı. Boyner "Yeni bir AVM’de riski düşük çok avantajlı anlaşma yaptık




Boyner Holding CEO’su Cem Boyner, bazı yurtdışı yatırımlarında yerel ortaklıklarla hareket edeceklerini söyledi.

Boyner, “Alfabesini bilmediğimiz yerde yerel ortaklarımız olacak. Çünkü uzak coğrafyalara atım atıyorsunuz ama bir şeyler eksik oluyor. Biz rakısını bildiğimiz, mezesini yediğimiz yerlerde olacağız. Global değil ama bölgemizde yer edineceğiz” diye konuşu. 2013’te Atina’ya 9 bin metrekare büyüklüğünde bir Beymen mağazası açılacağını anlatan Boyner şunları söyledi:
“Yeni bir AVM’de riski düşük çok avantajlı anlaşma yaptık. Teklif onlardan geldi. AVM’nin hem ilk hem anchor mağazası biziz. Yunanistan’da bizim segmentimizde sadece Attica var. Bu anlamda da ülkeye giren ilk yabancıyız.”

‘2008’de nefes bile alamadık’

Boyner, Yunanistan’dan sonra Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da bir mağaza açacaklarını, Romanya pazarıyla da ilgilendiklerini anlattı. 2011 yılının ilk üç ayında 2007 rakamlarını göreceklerini anlatan Boyner “2008 yılını düşünüyorum da, o günlerde kim derdi ki bugünleri göreceğiz, nefes bile alamıyorduk. Ölümden sonra hayat yok gibi hissediyorduk” dedi.

2010 bütçesini yukarı doğru revize ettiklerine değinen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 2007 rakamlarını geçerek mağazalarının yüzde 56 büyüdüğüne dikkat çekti. Krizde 60 kişiyle yollarını ayırdıklarını hatırlatan Çapçı, “Onlara yeniden bir arada olacağımızı söylemiştik. Kaybettiklerimizi fazlasıyla aldık diyebilirim” dedi. Ayakkabı ve çantada çift haneli büyüdüklerini  anlatan Çapçı, Anadolu’daki yayılmalarının süreceğini, eylül başında açılan 600 metrekarelik Gaziantep SankoPark mağazasına ilginin büyük olduğunu söyledi.

Beymen gelini

Beymen’in iki yeni kategoriye gireceğini açıklayan Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Gelinlik kategorisine de giriyoruz. En geç yılbaşında Nişantaşı mağazamızın bir katında yer alacak. Gelinlik ve aksesuarın dışında kişiye özel hizmetler vereceğiz“ dedi. Çapçı, Beymen’in yeniden çocuk kategorisine girdiğini de dile getirerek bu kategoride 8 yaşa kadar olan çocuk ürünlerinin yer alacağını söyledi. Eşarp, çanta gibi ürünlerde private label (özel marka) markalarının artacağını ve bu markaları daha küçük metrekarelerde farklı bir mağaza ismi altında satacaklarına değindi.

Hüseyin Çağlayan’la ortaklık

Moda tasarımcısı Hüseyin Çağlayan’la çok kapsamlı bir ortaklık yaptıklarını dile getiren Çapçı şu bilgileri verdi: “Hüseyin Çağlayan sadece bizim için bir koleksiyon üretmeyecek. O kendi tasarımlarını yapacak biz üretim ve tüm dünyaya satışından sorumlu olacağız. Mesela Harrods’ta satılan ürünlerinin de pazarlaması bizde olacak. Anlaşma sadece tekstil ürünlerini değil, endüstriyel tasarımı da kapsayacak.”
Milliyet/Beste ÖNKOL

Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

Alfabesini bilmediği Doğu Avrupa ülkelerine ortaklarla açılıyor

Biri Kahire’de, kalanı Türkiye’de toplam 14 mağazası olan Beymen, yönünü Doğu Avrupa’ya çevirdi. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, “2013’te Atina’da, sonra Belgrad’da mağaza açıyoruz. Mısır dahil Yunanistan ve Sırbistan alfabesini bilmediğimiz ülkeler. Bu ülkelere ortaklarla açılıyoruz” dedi. Boyner, Beymen’in global değil bölgesel bir marka olacağını vurguladı.


TÜRKİYE’nin lüks perakende işinde en eski oyuncularından Beymen, 14’üncü mağazasını Gaziantep Sanko Park’ta açtı. Mağazanın açılışında sorularımızı yanıtlayan Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Beymen’in bölgesel bir marka olması için gelecek yıllarda atağa geçeceklerini söyledi. Atina’da 9000 metrekare büyüklükte dev bir mağaza açacaklarını, ardından Belgrad mağazasının açılacağını belirten Cem Boyner, “Mısır’a gittik alfabesini bilmiyoruz. Şimdi Yunanistan ve Sırbistan’a giriyoruz; alfabelerini bilmiyoruz. Böyle alfabelerini bilmediğimiz ülkelerde ortaklarla varlık göstereceğiz” dedi.
Globali değil Türk’ü seçti
Yunanistan, lüks butik mağazaların yer aldığı bir pazar olmakla birlikte lüks çok katlı mağaza zincirlerinin bulunmadığı bir ülke. Global department store zincirlerinden hiçbiri de yer almıyor. Cem Boyner, “Yunanistan’da biz ilk olacağız. Biz gidene kadar krizden iyice toparlanmış olacaklar. Yunanistan’da yüzde 50-50 ortakla hareket ediyoruz. Ortağımız global bir zincir yerine Türk Beymen’i tercih etti” diye konuştu.
Romanya ve Ürdün
Sırbistan’daki ortağı ise Beymen’de hisse sahibi olan Citigroup Venture Capital International (CVCI) bulmuş. Hem Yunanistan’daki hem de Sırbistan’daki mağazalar yeni yapılan alışveriş merkezlerinde yer alacak. Beymen’in global değil bölgesel bir marka olacağını vurgulayan Cem Boyner, “Saks ya da Harvey Nichols uzak yerlerde başarılı olamıyor. Bunu görüyoruz. Biz yakın çevreyi seçtik. Romanya ve Ürdün’ü konuşuyoruz” dedi. Altınyıldız’ın İran’daki başarısına değinen Boyner, orada Beymen açmayı çok istemelerine rağmen gelişmelerin nasıl seyredeceğini bilmediklerini söyledi. Ayrıca Boyner mağazasının da Libya ve Mısır ile ilgilendiğini belirtti.
Yüzde 33 büyüyecek
Efsane 2007 yılı rakamlarına 2011’in ilk 3 aylık döneminde dönmeyi hayal ederken bu seviyeye 2010 yılının son aylarında ulaşacaklarını belirten Cem Boyner, 2012’de metrekarede yüzde 33 büyüme sağlayacaklarını söyledi. Grup içinde herkesin büyümek için ‘gazı’ çok yükselttiğini söyleyen Boyner, “Grubumuzda herkes canavar gibi... Herkes ilgi rekabetinde. Yabancıların gözünde hem örnek bir şirket hem de örnek bir ülke haline geldik” dedi. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı ise şu değerlendirmelerde bulundu: “Bu yıl Beymen bütçesini yaparken açıkçası elim titremişti ama bütçeyi yukarıyla doğru revize ettik. Kendi mağazalarımızda kârlılık yüzde 56 arttı. Kriz sürecinde çalışanlardan gidenler, sayıları artarak aileye geri döndü. Yurtdışının devreye girmesiyle büyüme daha da ivme kazanacak.”

Beymen Wedding ve Beymen Çocuk geliyor

AYAKKABI ve çantanın her zaman dinamo kategoriler olduğunu anlatan Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, büyük metrekarelere geçtikçe yeni kategoriler ekleyeceklerini söyledi. Çapçı gelinlik ve çocuk bölümleri olacağını şöyle anlattı: “Çok eskiden varmış ama şimdi yeniden çocuk bölümümüz olacak. Yılbaşından önce gelinlik işine de giriyoruz. Galiba ‘Beymen Wedding’ ismi altında gelinlik ve evlilikle ilgili ürün ve hizmetler olacak.”

Hüseyin Çağlayan’la dev ortaklığa gidiyor

ÜNLÜ tasarımcı Hüseyin Çağlayan ile çalışmaya başladıklarını belirten Elif Çapçı, şunları söyledi: “20 Ekim’de tekrar buluşuyoruz. Chalayan markası Beymen’lerde satılacak. Ayrıca markanın dünyadaki toptan satışını biz gerçekleştireceğiz. Hüseyin Çağlayan’ın endüstriyel ve obje tasarımlarını da içeren çok kapsamlı bir ortaklık olacak bu.”

Günde 8 otobüs Suriyeli geliyor, Beymen mağazasını büyütüyor

14 Beymen, 15 Beymen Club, 10 butik (Tod’s, Chiristian Dior, Etro, Dolge & Gabbana, Bottega Veneta, Jimmy Choo, Chloe, Moschino, Guiseppe Zanotti) olmak üzere Beymen çatısı altında toplam 24 mağaza bulunuyor. Beymen’in 14’üncü mağazasını Gaziantep’te açtığını belirten Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 600 metrekare büyüklüğündeki mağazanın yakın zamanda iki katına çıkacağını söylüyor. Beymen’in Gaziantep bayisi olarak perakende sektörüne de adım atan Sanko Holding’in Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Konukoglu, “Sanko Park günde 25 bin ziyaretçi ağırlıyor. Haftasonu bu rakam 40 bine çıkıyor. Hergün buraya Suriye’den 8 otobüs geliyor. Halep 4.3 milyon nüfuslu bir yerleşim yeri. Gelecekte daha fazla Suriyeli ağırlayacağız. Tur şirketleriyle görüşüyoruz. Beymen’i de daha çok Suriyeli çekmek için getirdik” diye konuştu. Sanko Park’ın ticari olduğu kadar sosyal bir hizmet olduğunu da vurgulayan Konukoğlu, başka bir alışveriş merkezi yatırımı yapmayacaklarını söyledi. 

Liselinin de Buffett’ın da istediği farklı değil

EKONOMİNİN çok değiştiğini ve tüketici davranışlarının da farklılaştığını belirten Cem Boyner şu değerlendirmeyi yaptı: “Tüketicilerin elinde çok tasarrufu yok ama mortgage’la ev alıyor. iPad ya da iPhone için sıraya giriyor. Harçlığını zor denkleştiren lise öğrencisiyle Warren Buffett’in istekleri bu noktalarda buluşuyor. 5 yıl öncesine göre ayın sonu yine aynı maaşla getiriliyor ama 5 kat daha zengin bir hayat yaşanıyor.”
Hürriyet/Demet CENGİZ BİLGİN


Geri Dön