22 / 11 / 2024
fuzul

BSH Ev Aletleri Türkiye'de 140 milyon TL yatırım yapacak!

BSH Ev Aletleri Türkiye'de 140 milyon TL yatırım yapacak!

BSH Ev Aletleri Türkiye İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, œ2011"de tüm faaliyetlerimiz için 140 milyon TL yatırım yapacağız. Böylece Türkiye"deki yatırımlarımız 1 milyar Euro"nun üzerine çıkmış olacak dedi




 Dünyanın 3"üncü, Avrupa pazarının lider beyaz eşya üreticisi BSH Ev Aletleri Türkiye İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, Türkiye"nin Almanya ve çin"den sonra yatırımda öncelikli üçüncü ülke olduğunu belirterek, œ2011"de tüm faaliyetlerimiz için 140 milyon TL yatırım yapacağız. Böylece Türkiye"deki yatırımlarımız 1 milyar Euro"nun üzerine çıkmış olacak dedi.

BSH"in son 2 yılda Türkiye"deki yatırımlarını yüzde 181 artırdığını belirten Klein, 2011"in ikinci yarısında Türkiye"de küçük ev aletleri de üretmeye başlayacaklarını söyledi.

Ana markaları olan Bosch ve Siemens ile lüks markası Gaggenau, yerel markası Profilo ile Türkiye"de 4 fabrikada buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi ürettiklerini kaydeden Klein, œşžimdi Türkiye"nin Avrupa"ya yakınlığının sunduğu avantajlardan yararlanmak için küçük ev aletleri yatırımımızı çin yerine burada yapacağız. 2011"de küçük bir yatırım yapıp ikinci yarıda üretime başlayacağız. Asıl bu konudaki büyük yatırımımızı 2012"de yapacağız. şžu anda küçük ev aletlerinde pazar payımız yüzde 8 civarında. Bunu 5 yılda iki katına çıkarmak istiyoruz diye konuştu.

Hızlı moda gibi değişiyor

Klein, Türkiye"de küçük ev aletlerinde yerel rekabetin çok güçlü olmasına rağmen burada yatırım yapmaya karar verdiklerini belirterek gerekçelerini şöyle anlattı: œBiz buradaki küçük ev aletleri yatırımımızı ağırlıklı olarak başta Avrupa olmak üzere ihracat yapmak için yapıyoruz. Küçük ev aletleri de hızlı moda gibi trendleri çok çabuk değişen bir segment. çin"in kendine göre bazı avantajları olsa da çok uzun zaman önce sipariş vermeniz gerekiyor, gelmesi çok uzun sürüyor. Oysa Türkiye"de hızlı moda nasıl bir üs haline geldiyse aynı nedenlerle küçük ev aletlerinde de kalite kaygısı yaratmayan Türkiye"yi tercih ettik.

Bu yılın 9 aylık döneminde yurt içi satış cirolarının 1 milyar 9 milyon 583 bin lira, ihracat cirolarının 717 milyon 655 bin lira, toplam cirolarının 1 milyar 727 milyon 238 bin lira olduğunu belirten Klein, şunları söyledi: œSon çeyreği de iyi geçirdik. Yılın tamamında 2 milyar TL ciroyu buluruz. Buradaki önemli konu üretimimizin yüzde 60"ını ihraç ettik. Ayrıca karlılığımız da çok iyi vergi sonrası karımız yüzde 9.2 oldu. Zaten o yüzden Türkiye"ye yeni yatırımlar çekebiliyoruz.

1000 kişiyi daha işe alacak

NORBERT Klein, 2011"de yapacakları 140 milyon liralık yatırımın en büyük kısmını lojistik tarafına ayıracaklarını belirterek, œKapasitemizi yüzde 30-40 artıracağımız için dağıtım ağı çok önemli. Bu alana yatırım yapacağız. Bu süreçte şu anda 4 binin üzerinde olan çalışan sayımızı da artıracağız. 3 yılda 1000 kişilik yeni istihdam yaratmayı planlıyoruz dedi.
Hürriyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

BSH, çerkezköy'de üretime başlıyor

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, BSH Grubu'nun Avrupa pazarının lideri, tüm dünyada ise üçüncü en büyük beyaz eşya üreticisi olduğunu, 13 ülke ve 41 fabrikada üretim yaptıkları ifade etti. Türkiye'nin elde ettiği başarılarla Almanya ve çin'den sonra BSH Grubu'nun büyük önem verdiği ilk üç ülke arasına girmeyi başardığını da anlatan Klein, buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten dört fabrikalarında yaklaşık 4 milyon birim kapasiteyle üretim yaptıklarını vurguladı. Gelişmekte olan pazarlara dağıtımının Türkiye'den ve Almatı'daki BSH Ev Aletleri temsilcilik ofisinden gerçekleştirildiğini kaydeden Klein, bu yılın dokuz aylık döneminde yurt içi satış cirolarının 1 milyar 9 milyon lira, ihracat cirolarının 717 milyon 655 bin lira, toplam cirolarının 1 milyar 727 milyon lira olduğunu açıkladı. Norbert Klein, yatırımlarını aralıksız sürdürdüklerini ifade ederek, 2009 yılının 3'üncü çeyrek sonuçlarına kıyasla bu yılın aynı döneminde yatırım tutarlarının yüzde 258 gibi rekor bir artışla 55 milyon 150 bin TL'ye ulaştığını, yıl sonuna dek yaptıkları toplam yatırımın ise çerkezköy fabrikalarını gelecek yıllarda yepyeni bir boyuta taşıyacağını söyledi.
Sabah


Küçük ev aletlerine büyük yatırım

Türkiye'de 4 fabrikası bulunan Alman BSH Grubu, çerkezköy'de küçük ev aletleri üreteceği yeni bir fabrika kuracak. 2011 yılında 140 milyon liralık yatırım yapacaklarını açıklayan BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Klein, 'Türkiye'ye güvenimiz sonsuz.' dedi.

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, çerkezköy'de 2011'in ikinci yarısından itibaren küçük ev aletleri de üretmeye başlayacaklarını açıkladı. BSH, bu amaçla çerkezköy'deki fabrikasının yanında 100 dönümlük yeni bir arsa aldı. Klein, 'Küçük ev aletleri artık büyük ev aletleri gibi her an performansını takip ettiğimiz bir işkolumuz haline geldi. BSH Ev Aletleri olarak çerkezköy'deki üretim tesislerimizde 2011'in ikinci yarısından itibaren küçük ev aletleri de üretmeye başlayacağız. Toplam ciro içinde küçük ev aletleri yüzde 8 paya sahip. Bunu 5 yılda 2'ye katlamayı hedefliyoruz.' dedi. Klein, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'deki küçük ev aletleri pazarında yüzde 16 büyüme beklediklerini söyledi. 2011'de 140 milyon liralık yatırım yapacaklarını belirten Klein, 'En büyük yatırım lojistikte olacak. Kapasitemizi yüzde 30-40 artıracağımız için dağıtım ağı önemli.' dedi.

Küçük ev aletleri pazarında üreticiler ağırlıklı olarak çin'den ithalat yapıyor. BSH önümüzdeki yılın ikinci yarısında 37,5 bin adetlik deneme üretimine başlayacak. 2012'de ise tam kapasite üretim yapacak. Norbert Klein'in açıklamasına göre 2009 yılının 3. çeyrek sonuçlarına kıyasla bu yılın aynı döneminde BSH'nin Türkiye'deki yatırım tutarı yüzde 258 artışla 55 milyon liraya ulaştı. Grubun Türkiye'deki üretimi bu yılın ilk 9 aylık döneminde yüzde 8 artarak 3,6 milyon adede çıktı. Grubun orta vadeli hedefi yeni yatırımlarla üretim adedini 5,5 milyon adet seviyesine çıkarmak. Son 5 yılda üretimini yüzde 80 artıran BSH, aynı dönemde istihdamı yüzde 60 yükseltti. Türkiye'deki üretimin yüzde 60'ı Avrupa ülkeleri başta olmak üzere dünyaya ihraç edilirken, geçen yılın eylül ayına göre bu sene şirketin ihracatı yüzde 5 artış gösterdi.

Norbert Klein'in verdiği bilgiye göre BSH Grubu, beyaz eşyada Avrupa pazarı lideri, dünyada ise 3. büyük üretici. 13 ülkedeki 41 fabrikada üretim yapan grup, Almanya ve çin'den sonra yatırımlarında öncelik vereceği 3. ülke olarak Türkiye'yi belirledi. BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret Aşž'nin ana markaları Bosch ve Siemens, özel markaları Gaggenau. şžirketin Türkiye'deki yerel markası ise Profilo. şžirketin Türkiye'deki 4 fabrikasında üretilen buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Ermenistan, Kırgızistan, Tacikistan, KKTC ve Irak gibi ülkelere ihraç ediliyor. BSH bu yılı 2 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatacak. ekonomi servisi
Zaman


Geri Dön