Bursa Çarşampbazarı Çevre Şehircilik binası yolu kapatılacak mı?
Bursa'nın kent içi ulaşımında önemli bir kavşak görevi üstlenen Çarşambapazarı Çevre ve Şehircilik 11 Müdürlüğü binasının önündeki yol, bakanlığın imar planını değiştirmesi ve yolu kendi arsasına dahil etmesi nedeniyle kapatılmak isteniyor.
Bursa'nın kent içi ulaşımında önemli bir kavşak görevi üstlenen Çarşambapazarı Çevre ve Şehircilik 11 Müdürlüğü binasının önündeki yol, bakanlığın imar planını değiştirmesi ve yolu kendi arsasına dahil etmesi nedeniyle kapatılmak isteniyor. Bakanlık yetkilileri, kamu hizmet binasının tam ortasından geçen yol nedeniyle halkın hizmete ulaşımında ve kamunun hizmet vermesinde sıkıntılar yaşandığını, bu nedenle parsel bütünleştirmesi uygulaması yapıldığını ifade ediyorlar.
Bunun için de 2013 yılında çalışma başlatılmış. İlk adres Bursa Büyükşehir Belediyesi olmuş. Çırpan Mahallesi 5 bin 427 ada ve 1 numaralı parselde bulunan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü hizmet binasının yenilenmesi amaçlı olarak, iki bina arasındaki yolun iptali ve arsaya dahil edilip arsanın genişletilmesi istenmiş. Bu durum, 21 Şubat 2013 tarihli Büyükşehir Belediye meclisinde gündeme alınıp görüşülmüş.
Yol kavgası Stadyum Caddesi ile Çarşambapazarı giriş kavşağındaki kamu hizmet alanındaki yolun kapatılmak istenmesi Bakanlık ile Büyükşehir Belediyesini karşı karşıya getirdi. Vatandaşlar ise, yolun kapatılmasına tepki gösteriyorlar.
Bakanlığın yolun iptal edilmesi istemi uygun görüşmemiş.
BÜYÜKŞEHİR DEVRE DIŞI
Bakanlık bu kez, aynı planı kendi yetkisini kullanıp onaylamış. Ama, yasa gereği Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığının görüşü alınması zorunlu olduğu için, görüş istenmiş. Ulaşım Dairesi de, yolun kapatılması kent içi ulaşımını olumsuz etkileyeceğini belirterek, olumsuz görüş vermiş. Bakanlık yine yılmamış, bu kez Büyükşehir Belediyesini tamamen devre dışı bırakan 18 Eylül 2014 tarih ve 163 bin 012 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Planlama Genel Müdürlüğünün 7 bin 306 sayılı "olur'u ile Bakanlığın kendi yaptığı, Büyükşehir Belediyesinin ise olumsuz etki nedeniyle karşı çıktığı 17 Nisan 2013 tarihli plan değişikliğini onaylamış.
Bu onay ile Bursa Büyükşehir Belediyesi, Bursa'nın merkezindeki bir imar uygulamasından saf dışı bırakılmış. Büyükşehir Belediyesi, konuyu 18 Aralık 2014 tarihinde tekrar meclis gündemine almış ve uygulamayı kabul etmemiş.
Buna rağmen, bölgedeki binaların yenilenmesi adına yıkım başlatıldı.
Konunun planlama gelişimi bu şekilde.
VATANDAŞA SIKINTI OLACAK
Gelelim vatandaşa etkilerine. İpekböceği Tramvay hattının çalışmaya başlamasıyla birlikte Çarşamba Pazarı Caddesi tek yön olarak ulaşıma açıldı. Bölge halkının Stadyum Caddesi ile Ahmetpaşa Mezarlığı Farili Korutiirk Caddesi arasındaki ulaşımındaki tek alternatif ise bu yol kaldı.
İkinci sıkıntı ise bölgedeki otopark yokluğu. Çevre Bakanlığı hizmet binasının önündeki yol kapatılıp, ulaşım, Stadyum Kavşağı Flash Taksi önündeki yoldan verilmek isteniyor. Bu yolun, etrafında apartmanlar var. Oturan mahalle sakinlerinin araçları ise, otopark yokluğu nedeniyle sağlı sollu olarak bu yolda park ediliyor. Çünkü başka alternatif yok. Yol, buradan kullanılmaya başlandığında ise otopark sıkıntısı ve ulaşım sıkıntısı baş gösterecek.
Üçüncüsü, Çarşambapazarı, İntizam, Hocahasan ve Ahmetpaşa Mahallelerinin hatta Çırpan Mahallesinin tek ulaşım aksı olan bu yolun kapatılması, bölgedeki ulaşımı engelleyecek. Vatandaşlar, mahalleye gelebilme adına yaklaşık bir kilometre daha fazla yol yaparak, Ankara Yoluna ve Merinos Kavşağına inmeleri, oradan da İntizam ve Çırpan mahallesi kavşağına çıkmaları ve arka yollardan dar sokaklardan ulaşım imkanları araştırmak zorunda kalacaklar.
Konuya halkın tepkisi böyle. Birde bölgede yaşayan vatandaşlardan gazetemize yapılan şikayetlerde dile getirilen önerilerde mevcut. Binanın temellerinin yine iki ayrı parsel halinde atılmasını, aradan yol verilmesini, belli bir yükseklikte iki binanın birleştirilmesini ve yolun kapatılması yerine, köprü altı gibi geçiş imkanı verilmesini isteniyor.
Gazete Bursa