çağlayan Meydanı'nın yüzde 70 'i tamamlandı!
çağlayan Meydanı 'nda hummalı bir şekilde süren çalışmalarda sona yaklaşıldı. 5 aydır süren çalışmanın yüzde 70 'i tamamlandı. 1 ay sonra kavşak ve yollar araç trafiğine açılacak. Meydan ve otopark ise Ağustos 'ta tamamlanacak...
Beş aydır trafiğe kapatılan çağlayan Meydanı İstanbul 'un yayalaşmış en büyük meydanı olmaya hazırlanıyor. Nisan ayı içerisinde tamalanması beklenen meydanın trafiğe açılması dört gözle bekleniyor. Beş aydır yapılan çalışmalar sebebiyle bir karmaşanın içerisinde kaldıklarını belirten insanlar can güvenliği dahil yaşadıkları zorlukları dile getiriyor. çalışma sebebiyle işleri büyük oranda düşen esnaf Toz toprak içinde kaldık, düzenleme sonrasında inşaallah yerimizden edilmeyiz diyerek kaygılarını dile getiriyor. Büyükşehir tarafından yapılan açıklama ise meydan trafiğinin Nisan sonunda açılacağı şeklinde. Büyükşehir kavşağın ve meydan düzenleme projesinin yüzde 70 oranında tamamlandığını, Nisan sonunda kavşak ve yolların trafiğe açılacağını, meydan çalışması ve otopark inşaatının ise 2011 ağustos sonunda bitirilmesinin hedeflendiğini belirtiyor.
Maliyeti 80 milyon lira
İnşaat maliyeti yaklaşık 80 milyon TL olan meydan düzenleme çalışmasının projesi İBB tarafından yapıldı, ihalesini ise karayolları gerçekleştirildi. İBB çalışmayı karayollarıyla ortak yürütüyor. Maliyet karayoları tarafından karşılanıyor. Ekim 2010 sonunda başlanan projenin Nisan 2011 sonunda tamamlanması öngörülüyor.
En büyük meydan
çağlayan Meydanı çalışma tamamlandığında İstanbul 'un yayaştırılmış en büyük meydanı olacak. Pİyalepaşa Bulvarı, Kağıthane Caddesi, Mecidiyeköy Okmeydanı,D-100 Karayolu 'nun birleştiği noktanın yer aldığı çağlayan Meydanı, İstanbul 'un en yoğun araç trafiğinin olduğu bölgelerden biri. çalışma kapsamında 13 bin metrekare alt geçit imalatı yapılacak. Alt geçit uzunlukları 700 metre olacak. çağlayan Kavşağı iki katlı kavşak haline getirilerek trafik yer altına alınacak. Bu şekilde İstanbul 'da birçok miting ve yürüyüşüe ev sahipliği yapan çağlayan, 22 bin metrekare yayalaştırılmış alana sahip bir meydan halini almış olacak.
Abide-i Hürriyet Parkı ile bütünlük içinde yapılacak olan meydan düzenlemesiyle bölgede oturan, çalışan ve Avrupa 'nın en büyük adliye sarayı olan İstanbul Adliyesi için sosyal bir merkez oluşturulacak. Proje, ileride yapılması planlanan metro istasyonu dikkate alınarak planlandı.
HAK SAHİBİNE ENKAZ BEDELİ ÖDENDİ
32 konut ve iş yeri tasfiye edildi
Projeyle şişli istikametinden gelen, Kağıthane Caddesi 12 metre aşağısındaki alt geçit ile çevreyolu ve piyalepaşa istikametine bağlanacak.
çağlayan Kağıthane yolu ise 6 metre aşağıdan şişli Piyalepaşa istikametlerine, Piayalepaşa Bulvarı istikametinden gelen araçlar da 6 metre aşağıdan alt geçitle Kağıthane ve şişli istikametlerine ulaşabilecek.
Proje kapsamında 32 konut ve işyeri olarak kullanılan gecekondu encümen kararı gereğince tasfiye edildi. Hak sahiplerine toplam 1 milyon 501 bin 133 TL enkaz bedeli ödendi ve 22 adet sosyal konut tahsis edildi.
MODEL: YAP-İşLET-DEVRET
Zemin altı katlı otopark ' olacak
çağlayan Meydan zemin altı katlı otoparkının ihalesi 5 Ocak 2011 'de yapıldı. Otopark yapımı yıllığı 1 milyon 250 bin TL bedelle 30 yıllığına yap işlet devret olarak yapılacak. Otopark yaklaşık 800 araç kapasiteli olacak. Ortalama 23 bin 600 metrekarelik dört kattan oluşacak. Otopark yapı maliyeti avan projede 18 mİlyon+KDV olarak hesaplandı. Sözleşme tarihinden sonra 1 yıl içinde otoparkın yapımının tamamlanması öngörülüyor.
Okul yolu kabusu
çamur ve tozdan muzdarip olan vatandaşlar yürüme alanı olmamasından da şikayetçi. Sürücülerin yol kenarlarına araçlarını parketmeleri ise trafiği iyice içiden çıkılmaz bir hale sokuyor. Kağıthane Belediyesi 'ne şikayetlerini aktaran vatandaşlar buna rağmen sorunun giderilmediğini belirtiyor. Yolarda çift taraflı parkedilen araçlar sebebiyle insanlar dikiz aynalarına çarparak ilerliyor. Yetişkinlerin ucuz atlattığı kazalar birbuçuk ay önce bir öğrenciye pahalıya mal olmuş. çift tarfalı parkedilen araçların yer aldığ okul yolunda kontrolünü kaybeden bir araç öğrenciye çarparak belinin kırılmasına neden olmuş. Kaldırımın olmadığı ve araçların çift tarflı parkedildiği okul yolu, öğrenci ve öğretmenlerin kabusu oluyor. Öğretmen ve öğrenciler Yokuşu canımız burnumuzda çıkıyoruz diyor. Tek şeritte çift yönlü trafik yetmiyormuş gibi yol kenarlarına parkeden araçlarla ilgili Kağıthane Belediyesi 'ne şikayetlerini ileten vatandaşlar sorunun giderilmediğini belirtiyor. Belediye ise Meydandaki çalışmanın başlamasına bir ay kala araç parketmeyin ' uyarısında bulunduklarını ancak sürücülerin ikazlara kayıtsız kaldılarını dile getirdi.
Esnafın endişesi
Öte yandan, çalışmanın çilesini çeken esnaf meydan düzenlemesi bittikten sonra kendileriyle ilgili bir değişiklik yapılıp yapılmayacağı konusunda endişe yaşıyor. Esnaf Altı aya yakın bir zamandır toz-duman yuttuk. Müşterilerimiz önemli oranda azaldı. Sonucu güzel olacağını düşündüğümüz düzenlemenin bitmesini sabırla bekliyoruz. Ancak bizimle ilgili bir değişiklik yapılıp yapılmayacağı konusunda endişeliyiz. Umarız yerlerimizden edilmeyiz diyor
Star/Neziha çakıroğlu