Çamlıca Kavşağı, metro istasyonu için yeniden düzenlenecek! İmar planı askıda!
Üsküdar Altunizade’deki Çamlıca Kavşağı, Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy - Sancaktepe Metrosu kapsamında yapılacak metro istasyonu için yeniden düzenlenecek. Peki Çamlıca kavşağında neler olacak? Çamlıca kavşağı bölgesinde emsal kaç olacak? İşte cevaplar…
İstanbul’un Üsküdar İlçesi, Çamlıca Altgeçidi D-100 Karayolu Arası (Hastane Yolu) Yol Kavşak Uygulama Projesi'ne ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli Nazım ve Uygulama İmar Planı tadilatı 25 Mart 2014 Salı günü askıya çıkarıldı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 27749 dosya numaralı imar plan tadilatını 17 Ocak 2014’te onayladı.
Çamlıca Altgeçidi D-100 Karayolu Arası (Hastane Yolu) Yol Kavşak Uygulama Projesi'nin 1/5000 ölçekli plan tadilatı, 25 Nisan 2014 Cuma günü askıdan indirilecek.
Peki, Çamlıca kavşağı nasıl düzenlenecek? Emsal ve yükseklik kaç olacak? İşte detaylar…
1/5000 ölçekli imar planından notlar:
1- Uygulama Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nca onanacak avan projesine göre yapılacaktır.
2- Jeolojik ve jeoteknik etüd raporları doğrultusunda uygulama yapılacaktır.
3- Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nca onanacak olan uygulama projesi aşamasında yol güzergahlarına ilişkin kurum görüşleri alınacaktır.
4- "K" sembolü kavşak alanı şematik olarak gösterilmiş olup 1/1000 ölçekli planlarda kesinlik kazanacaktır.
5- Açıklanmayan hususlarda yürürlükteki nazım imar planı ve imar yönetmeliği hükümleri geçerlidir.
Plan Notları:
1- Plan onama sınırı, 1341 Ada, 29 Sayılı Parsel ile 1083 Ada, 23, 51 sayılı parselleri içermekte olup, kadastral yol geçişleri korunacaktır.
2- Plan tasdik sınırı içindeki imar parselleri dikkate alınarak, emsal hesabı ve uygulama brüt parsel üzerinden yapılacaktır. Bölgenin yürürlükteki mer'i plan şartlarına uygun olarak açık ve kapalı çıkmalar emsale dahil değildir. E: 1.00 olup H: Serbesttir.
3- Planda belirlenen düzenleme ortaklık payları kamuya terk edilmeden uygulama yapılamaz.
4- Plan tasdik sınırı içerisinde oluşacak imar parsellerinde brüt alan üzerinden hesaplanacak emsal değeri: 1.00'i geçmemek koşulu ile parseller arasında emsal aktarımı yapılabilir.
5- İlgili kamu kurum ve kuruluş görüşleri alınacaktır.
6- Uygulama, 1/5000 ölçekli plan üzerinden İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce tasdiklenecek avan proje ve vaziyet planına göre yapılabilir.
7- Rekreasyon alanında; rekreatif dinlenme amaçlı alanlar, açık kapalı spor alanı, park, çocuk oyun alanı, yeşil alan vb. fonksiyonlar yer alabilir. Uygulama avan projesine göre yapılacaktır.
8- Ticaret + turizm alanında; residence-konut alanı, iş merkezi, ofis, büro, alışveriş merkezi, çarşı, konaklama tesisleri, otel, motel, banka, finans kuruluşları, yönetim ve idari yapılar, teşhir ve sergi alanları, spor kompleksleri, eğlence merkezi, özel hastane vb. fonksiyonlar yer alabilecek olup uygulama şekli, TAKS, kitle ebatları avan projesinde belirlenecektir.
9- Zemin etüd ve raporları doğrultusunda uygulama yapılacaktır.
10- K sembollü kavşak alanları şematik olup, uygulama projesinde kesinlik kazanacaktır. Plan kapsamında, parseller arasındaki ylollarda alt ya da üst geçit teşkil edilebilir. Bu uygulamalarda İ.B.B. Ulaşım Daire Başkanlığı görüş ve önerilerine uyulacaktır.
11- Planda açıklanmayan hususlarda bölgenin mer'i planı ve plan hükümleri ile yürürlükteki yasa ve yönetmelik şartları geçerlidir. 07.08.2006 t.t.'li
Çamlıca Kavşağı 1/5000 ölçekli imar planı için tıklayın!
1/1000 ölçekli imar planından notlar:
1- Uygulama Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nca onanacak avan projesine göre yapılacaktır.
2- Uygulama aşamasında metro güzergahına ilişkin kamu kurum görüşleri alınacak ve bunlara uyulacaktır.
3- İstasyon alanları, kamulaştırılacak alanlardır.
4- Kamulaştırma sınırı içinde kalmayan alanlarda meri plan hükümleri geçerlidir.
5- Yeraltında kalan metro güzergahı üzerindeki alanlarda meri plan hükümleri geçerlidir. Bu alanlarda yapılacak uygulamalarda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Müdürlüğü'nün görüşü alınacaktır.
6- Metro güzergah ve istasyon alanları koruma sınırı içinde kalan alanlarda yapılacak tüm uygulamalarda İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Müdürlüğü'nün görüşü alınacaktır.
7- Jeolojik ve jeoteknik etüt raporları doğrultusunda uygulama yapılacaktır. KTVK Bölge Kurulu Kararı alınmadan uygulama yapılamaz.