Çanakkale 1915 Köprüsü için geri sayım başladı!
Çanakkale 1915 Köprüsü için geri sayım başladı. Çanakkale Deniz Savaşları’nın yıldönümü olan 18 Mart’ta köprünün temelleri atılacak.
Cumhuriyetin 100’üncü yılında açılacak olan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Avrupa ve Asya kıtalarını bir kez daha birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Savaşları'nın yıldönümü olan 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında geniş bir tören alanı hazırlanıyor. Şekerkaya mevkiindeki tören alanın önümüzdeki günlerde tamamlanması beklenirken, Gelibolu tarafında henüz bir çalışma yok.Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Bölgede aralıksız çalışan iş makineleri temel atma törenin yapılacağı alanı düzleştiriyor. Törene katılımın yüksek olması beklenirken, bu nedenle oldukça büyük bir alanda çalışmalar sürüyor. Yapılacak köprünün Gelibolu , Sütlüce köyü mevkii tarafında ise henüz bir çalışma yok. Bölge bakir görünümünü henüz korurken, bölge halkı da köprünün ayaklarının nerede olacağı konusunda meraklı bekleyişini sürdürüyor.
AÇILIŞ 2023'TE OLACAK
Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Lapseki Yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi MalkaraÇanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edildi. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 euro artı KDV olması planlanıyor.
LAPSEKİ'DEN GELİBOLU'YA
Dev proje Çanakkale'de, Lapseki'nin Şekerkaya mevkisi ile Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi arasında yapılacağını tekrarlayan AK Parti Çanakkale Milletvekili Ayhan Gider, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, Cumhuriyet'in 100. kuruluş yıl dönümü ile uyumlu olması adına 2 bin 23 metre ayak açıklığına sahip olacağını ve bu uzunlukla bir rekora imza atılacağını söyledi. Gider, 352 kilometre uzunluğunda olması planlanan Kınalı-Tekirdağ- Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir- Savaştepe Otoyolu'nun, ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı yapılacak.
İKİ KULE ARASI 2023 METRE!
Köprünün iki kulesi arasındaki açıklık 2023 metre olacak. 2 bin 23 metrenin önemli bir açıklık teşkil ettiğine işaret eden AK Partili Gider, köprünün Türkiye'de inşa edilen asma köprülerin en uzunu olacağını kaydetti. Dünyada ayak açıklığı en uzun köprünün, Japonya'daki Akashi Köprüsü olduğunu da ifade eden Gider, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün, Akashi'den daha da uzun olacağını vurguladı.
MARMARA OTOYOL RİNGİNİN SON HALKASI
1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü'nü de içinde barındıran projenin Marmara Otoyol Ringi'nin son halkası olacağını belirten Ayhan Gider, "Uluslararası ana ulaşım koridorlarının üzerinde yer alan Türkiye, bölgesel ve kıtalararası ticarette bir köprü konumunda. Ülkemizin bu konumunu kullanabilmesi amacıyla İstanbul- İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ- Çanakkale-Balıkesir- Savaştepe Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi'ni otoyollarla çeviriyoruz. Yaptığımız plana göre, Kınalı-Tekirdağ- Çanakkale-Balıkesir- Savaştepe Otoyolu, Kınalı tarafından TEM'e, Balıkesir'in batısından ise Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu'na bağlanacak" diye konuştu.
Yeni Asır