Genel

Carrefoursa, 2009 yılında 54, bu yıl ise 70 mağaza açtı!

Şu anda satın almak için görüştükleri market zincirinin olmadığını söyleyen Carrefoursa Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Ama bu yöndeki tekliflere açığız. Bir zinciri satın ald

Şu anda satın almak için görüştükleri market zincirinin olmadığını söyleyen Carrefoursa Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Ama bu yöndeki tekliflere açığız. Bir zinciri satın aldığımızda bizim için bir laboratuvar gibi oluyor. Böylece çalışma stillerini, market içindeki bölümleri nasıl işlettiklerini yakından inceleyebiliyoruz” diyor

Mayıs ayında Alpark’ı 45 milyon liraya satın aldıklarını hatırlatan Carrefoursa Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Halihazırda satın almak için görüştüğümüz bir market zinciri yok. Ama bu yöndeki tekliflere açığız. Aradığımız özellikler ise lokasyonun iyi olması ve fiziki standartlarının Carrefoursa’ya uyması” diyor.
Önümüzdeki yıl katlanarak büyüme planlarının olduğunu söyleyen Özay, 2009 yılında 54, bu yıl ise 70 mağaza açtıklarını, 2011’de aynı agresif büyümeyi sürdüreceklerini belirtiyor.

‘Zammı yansıtmadık’

Et fiyatlarında yaşanan sorunun kısa süre içinde sonuçlanacak bir durum olmadığını ifade eden Özay, “Biz Carrefoursa olarak tüketicimizin et yiyebilmesi için kar marjını düşük tutuyoruz. Aynı şekilre de ekmekte de durum böyle. Ekmek fiyatlarındaki artışı reyonlarımıza yansıtmadık” diyor. Özay şunları söylüyor:
“Etten sonra insanların ekmekte de aynı fiyat şokunu yaşamasını istemediğimiz için, ekmek zammıyla ilgili açıklamalarımızda hammadde fiyatlarının artmasından kaynaklanan maliyet artışlarını tüketiciye aynı oranda kesinlikle yansıtmayacağımızı belirtmiştik. Geçen yıldan beri Carrefoursa mağazalarında ekmek fiyatı ortalama 0.87 TL olarak seyrediyor. Bu anlamda, ortalama ekmek fiyatlarımıza bakıldığında son 2 yıldır herhangi bir değişiklik olmazken, satışlarımızda yaklaşık yüzde 2.5 oranında artış yaşandı.”
Özay, domates fiyatlarıyla ilgili olarak da “Fiyatlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artarken, satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.5 azaldı” diyor.

Carrefoursa olarak 2009 yılında 2 bin adet paketli kurbanlık satışı gerçekleştirdiklerini kaydeden Özay, “Aynı yıl yaklaşık 15 bin adet canlı kurbanlık sattık. Kurban satışlarımızın başladığı ilk 10 günlük satışlar baz alındığında bu yıl, canlı kurbanda 2009’daki satış rakamlarının aşılacağı öngörülüyor”
diyor.

‘Tekliflere açığız’

Ciddi bir büyüme istedikleri için tekliflere açık olduklarını söyleyen Merter Özay, “Bir zinciri satın aldığımızda bunlar bizim için bir laboratuvar gibi oluyor. Böylece yerel marketleri daha iyi ve yakından inceleyebiliyoruz. Çalışma stillerini, market içindeki bölümleri nasıl işlettiklerini görebiliyoruz.”

‘Et ithalatını düşünmüyoruz’

Tüketicinin ithal ete sıcak bakmadığını söyleyen Merter Özay, “Bu nedenle et ithalatı yapmayı düşünmüyoruz. Zaten yerel firmalarla çalışmayı tercih ediyoruz” dedi. Özay ayrıca Carrefoursa olarak ithalat için başvuruda bulunmadıklarını belirtiyor.
Milliyet/Eylem TÜRK