28 / 04 / 2024

ÇED raporu nasıl alınır?

ÇED raporu nasıl alınır?

Çevresel Etki Değerlendirmesi raporu; yeni proje ve gelişmelerin çevreye olabilecek sürekli veya geçici potansiyel etkilerinin sosyal sonuçlarını içine alacak şekilde analizi ve değerlendirilmesine deniyor. Peki, ÇED raporu nasıl alınır?



ÇED raporu nasıl alınır?

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED); belirli bir proje veya gelişmenin, çevre üzerindeki önemli etkilerinin belirlendiği sürece deniyor. Bu süreç, kendi başına bir karar verme süreci değil,karar verme süreci ile birlikte gelişen ve onu destekleyen bir süreç olarak nitelendiriliyor.


ÇED'in amacı; ekonomik ve sosyal gelişmeye engel olmaksızın, çevre değerlerini ekonomik politikalar karşısında korumak, planlanan bir faaliyetin yol açabileceği bütün olumsuz çevresel etkilerin önceden tespit edilip, gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak olarak ifade ediliyor. ÇED raporu alabimek için bazı evraklar gerekli oluyor. ÇED raporu alabilmek için gerekli evraklar şunlardır;



ÇED raporu alınması için gerekli evraklar..

1. Vekâletname (noter onaylı olacak), 

2. Taahhütname 

3. Tapu veya Kira sözleşmesi, 

4. Yapı kullanım izin belgesi, 

5. Tüm üniteleri, yerleşimleri gösteren vaziyet planı, makine yerleşim planı 

6. Đş Akış Şemaları(Atık çıkış noktalarının-baca,atıksu vb gösterildiği) 

7. Kapasite Raporu(yoksa tesise girecek hammaddelerin, çıkacak ürünlerin miktarları, Kullanılacak makine teçhizat listeleri, çalışacak personel sayısı hk. Bilgi) 

8. Projeyi tanıtan yazılı bilgi ve belgeler,(Detaylı) 

9. Proje bedeli, çalışacak personel sayısı, 

10. Varsa alınmış yazılı izinler, Đçme suyu kullanma izni, kanalizasyon bağlantı 

izni, ÇED Gerekli Değildir Belgesi, Đş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatı, v.b. 

11. Şirkete ait Ticari Sicil Gazetesi örneği, 

12. Faaliyette olan ve kapasite artırımı planlanan bir tesis ise; daha önce 

yaptırılmış emisyon, gürültü ve titreşim ölçüm raporları ve atıksu analiz raporu örneği, ÇED raporu alınması için gerekli oluyor.


ÇED  raporu alması gereken projeler..

1. Rafineriler,

2. Termik güç santralleri,

3. Nükleer yakıt tesisleri,

4. Metal endüstri tesisleri,

5. Tank hacminin 100 m3 ve üzeri olduğu, elektrolitik veya kimyasal bir proses kullanılarak metal veya plastik maddelerin yüzeylerinin metalle kaplandığı tesisler veya yüzey temizleme işleminin yapıldığı tesisler,

6. Asbest çıkartılması ve asbest içeren ürünleri işleme veya dönüştürme tesisleri,

7. Fonksiyonel olarak birbirine bağlı çeşitli birimleri kullanarak endüstriyel ölçekte üretim yapan kimya tesisleri,

8. Patlayıcı ve parlayıcı maddelerin üretildiği tesisler,

9. Şehirlerarası yollar ve havaalanları,

10. Su yolları, limanlar ve tersanelerin ÇED raporu alması gerekiyor. ÇED raporu çıkana kadar firmanın beklemesi gerekiyor. Beklenmediği takdirde cezai yaptırımlar söz konusu olabiliyor.


ÇED yönetmeliği 2014!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com


Geri Dön