07 / 10 / 2024
fuzul

Cemal Atasoy: AVM'ler insanları sosyalleştiriyor!

Cemal Atasoy: AVM'ler insanları sosyalleştiriyor!

AVM'de marka karmasını oluştururken bölgesel etkileri baz aldıklarını söyleyen Genel Müdür Cemal Atasoy alışveriş merkezlerinin insanları sosyalleştirdiğini belirtiyor...




Doğru lokasayonda doğru konseptle yapılan Armonipark Outlet Center bölgenin cazibe merkezi olarak öne çıkıyor. AVM'de marka karmasını oluştururken bölgesel etkileri baz aldıklarını söyleyen Genel Müdür Cemal Atasoy alışveriş merkezlerinin insanları sosyalleştirdiğini belirtiyor.

Armonipark'ın çok doğru bir lokasyonda yapılmış bir proje olduğunu söyleyen Genel Müdür Cemal Atasoy şu bilgileri verdi: 'Bölgenin elit yeri olarak tanımlanabilir. Alışveriş merkezimiz mimari anlamda da çok iyi kurgulanmış. Bu nedenle ziyaretçilerimiz AVM'yi tam anlamıyla sahiplenmiş. Pazara sürekli yeni oyuncular girmesine rağmen günlük ortalama 27 bin ziyaretçimiz var. Bu rakam hafta sonu ikiye katlıyor. Yıllık ciro hacmi ise 12.5-13 milyon TL civarında. 2010'da 2009'a göre ciro bazlı büyümemiz yüzde 14. Amacımız AVM'ye bölgenin sürekli faydalanılan cazibe merkezi olarak korumak. Tabii AVM'de marka karması oluştururken çevresel etkenler de baz alındı. Öncelikle bu bölgede yaşayan insanların eğitim ve gelir durumu gibi birçok kriter masaya yatırılarak yapılanmaya gidildi. Buradaki bir sıkıntı ülkemizde fazla markanın olmaması. Dolayısıyla bu istenilen kurgunun tam olarak AVM konseptinde yapılmasını engelliyor. Etiler'de yapılanan bir AVM'nin marka karmasıyla Güneşli'de yapılan AVM'nin marka karmasının zıt olması gerekirken en az yüzde 60 oranında ortak. İnsanların gelir ve yaşam seviyelerine göre marka karması ülkemizde çok az. Bir de kiralama sürecinde yaşanan dış etkenler var. Bu da dost ilişkileri. Herhangi bir markanın AVM'de müşterisi olmasa bile dostluk ilişkileriyle girmesi zaman içinde sıkıntı yaratıyor. Eğer AVM'de üç aksesuarcı varsa dördüncüsüne gerek yok. Onun yerine olmayan ve iş yapabilecek bir marka tercih edilmeli. Durum böyle olunca AVM yönetimi de marka da problem yaşıyor. AVM'nin varoluş amacı her yaş grubu ve herkesin beklentilerine cevap vermekse bazı kuralları uygulamak zorunda. Herkes rolünü iyi oynarsa ihtiyaçlarına doğru zamanda doğru cevap bulan ziyaretçi mutlu gider. Müşteri iyi hizmet alamadığı yere bir daha gitmez. Bu gerçeği kabullenmek gerekiyor. İnsanlar haftanın altı günü çalışıyor. Kalan bir gününde de zamanını çok iyi kullanmak istiyor. Alışveriş merkezlerinin tercih edilmesindeki neden de bütün ihtiyaçların tek çatı altında karşılanabilmesi. Eğer tüketici bunu göremezse bir başka yere yönelmesi son derece doğal.'

SELİM BARAN/Yeni şžafak

Haberin tamamı için tıklayınız


Geri Dön