Çin, inşaat alanında en büyük yatırımcı konuma yerleşti!
Çin, Afrika'da inşaat başta olmak üzere madencilik, ulaşım ve enerji alanlarında en büyük yatırımcı konumuna yerleşti.
Çin, kıtada inşaat başta olmak üzere, madencilik, ulaşım ve enerji alanlarındaki en büyük yatırımcı konumuna yerleşti ve Afrika'daki altyapı projelerinden 2020 yılında 24 milyar doların üzerinde kazanç sağladı.
YÜZDE 25'İ ÇİN SERMAYESİYLE İNŞA EDİLİYOR!
Afrika'da kara yolları, demir yolları ve elektrik üretim tesisi projelerinin yüzde 25'i Çin sermayesiyle yapılıyor.
IMF'ye göre, Çin'in kıtada verdiği krediler 2000'li yıllarda hızla artmaya başladı. Çin'in Sahra Altı Afrika'nın dış kamu borcundaki payı 2005 yılı öncesinde yüzde 2 iken, 2021'de yüzde 17 seviyesine yükseldi.
Afrika, son 20 yılda 200 milyar dolardan fazla Çin'e karşı ticaret açığı verdi. Çin ise Afrika ile ticaretini sürdürmek için bu açığı yatırımlarla ve hibe yoluyla telafi etmeye çalışıyor.
24TV'de yer alan habere göre; Çin, başta Kenya, Angola, Nijerya ve Sudan olmak üzere 35 Afrika ülkesinin altyapı projelerinde yer alıyor. Ayrıca Kongo Demokratik Cumhuriyeti (KDC) ve Güney Afrika ile ilgili bazı yeni proje planlıyor.
Çinli şirketler, Afrika'da sadece büyük altyapı inşaatları değil aynı zamanda petrol, mineral, enerji, doğal taş ve metaller, bakır, demir ve tarım ürünlerinin ithalatında da önemli paya sahip.
AFRİKA'DAKİ BARAJLARIN YAPIMINDA EN ÇOK ÇİN'İN KATKISI VAR!
Afrika kıtasında, milyarlarca dolar değerindeki barajlar, Çin hükümeti ve Çinli yatırım şirketleri tarafından yapılıyor. Sudan, Zambiya, Etiyopya, KDC'de kurulan hidroelektrik barajların finansmanının büyük bölümü Çin tarafından karşılandı.
ÇİN AFRİKA'DA 23 YILDA 100 LİMAN İNŞA ETTİ!
Çin, şu ana kadar Afrika'da 10 bin kilometreden fazla demir yolu, 100 bin kilometreden fazla yol altyapısına yatırım yaptı. Washington merkezli Küresel Kalkınma Merkezinin paylaştığı verilere göre, Afrika'da 2020'de değeri 50 milyon dolardan fazla olan inşaat projelerinin yüzde 31'i yine Çin tarafından finanse edildi.
Nairobi'den Mombasa'ya ve Addis Ababa'dan Cibuti'ye kadar hemen hemen tüm demir yollarının yapımı, onarımı ve bazı durumlarda işletmesi Çin'e ait.
Çinli liman şirketleri, 2000'den bu yana tüm Afrika'da 100 liman inşa etti. Bu limanlardan en önemlileri ise Kamerun'da 2014'te yapımına başlanan Kribi ve Nijarya'daki Lekki.
2020 sonu itibarıyla 200'den fazla Çinli şirketin, 35 Afrika ülkesinin tarım sektöründe 1,11 milyar dolarlık yatırım stoku bulunduğu belirtildi.