Ticari

City’s Alışveriş Merkezi’nde boş mağaza kalmadı!

Yıllık 1.1 milyar liralık cironun yapıldığı City’s AVM’de boş mağaza kalmadı. Yerli ve yabancı markaların olduğu 126 markaya evsahipliği yapan City’s AVM’ye girebilmek için 100’e yakın şirket sırada

City’s Genel Müdürü Kazım Çizmeci, “Değişik noktalardan aracı koyanlar, hava parası önerenler, ‘Ayak bastı parası verelim, yeter ki bize yer bulun’ diyenler var. İsmi bilinmeyen veya marka olmaya çalışanlarla birlikte 100’e yakın bir bekleme listesi oluştu” dedi.

Nişantaşı’nda 2008 yılında faaliyete geçen City’s Alışveriş Merkezi (AVM), kısa sürede bölgenin alışveriş ve yaşam alışkanlıklarını değiştirdi. 1.650 kişinin istihdam edildiği, yıllık 1.1 milyar liralık cironun yapıldığı alışveriş merkezinde şu anda boş mağaza yok. Aralarında Accessorize, Apple, Chakra, Polo Garage, Tween, Swatch, Fabrika, DKNY, Douglas, Calvin Klein, Victoria’s Secret, GAP, Banana Republic, Mango, Class Roberto Cavalli, Samsonite, Beymen Club, Steve Madden, Mavi Jeans gibi yerli ve yabancı markaların olduğu 126 markaya evsahipliği yapan City’s AVM’ye girebilmek için 100’e yakın marka sıraya girdi.

Tax Free noktası

Ortalama metrekare kirası 89 euro olan AVM’ye ilginin büyük olduğunu belirten City’s Genel Müdürü Kazım Çizmeci, “Şu anda tüm mağazalarımız dolu ama 45’in üzerinde tanınmış marka yer için bekleme listesi oluşturdu. Değişik noktalardan aracı koyanlar, hava parası önerenler, ‘Ayak bastı parası verelim, yeter ki bize yer bulun’ diyenler var. İsmi bilinmeyen veya marka olmaya çalışanlarla birlikte 100’e yakın bir bekleme listesi oluştu” değerlendirmesini yaptı.

Hafta içi 30 bin, hafta sonu 40 bin kişinin alışveriş merkezini ziyaret ettiğini, bu sayıları arttırmayı hedeflediklerini kaydeden Çizmeci, “Müşteri dinleme seansları yaptık. Müşterilerin tercih ettiği 126 markayı aynı çatı altında topladık. Açıldığımız döneme göre markalarımız yarı yarıya yenilendi. Bu süreç 1.5 yılımızı aldı. Şimdi boş yerimiz yok, işlerimiz çok iyi maşallah... Caddedeki markalar bile bizim alışveriş merkezine gelmek istiyor. Victoria’s Secret gibi uluslararası markalar ilk mağazalarını burada açmayı tercih ediyor. Eleştirilere kulak kapadık ve işimize baktık. Sonuçta markalarımızla, restoranlarımız, sinema kompleksimiz ve otoparkımızla Nişantaşı bölgesine farklı bir dinamizm getirdik” diye konuştu.

Eskiden Pazar günleri sessizliğe bürünen Nişantaşı’nın City’s ile birlikte canlandığını sözlerine ekleyen Çizmeci, başlarda 5 bin olan Pazar günü kapı girişinin bugün 25 bine ulaştığını vurguladı.

City’s AVM’deki alışveriş sepeti tutarının diğer alışveriş merkezlerinden daha yüksek olduğunu belirten Çizmeci, yabancı müşterilerinin de yüksek oranda olduğuna değindi. AVM bünyesinde bir Tax Free (vergi iadesi) noktası oluşturduklarını kaydeden Kazım Çizmeci, “Diğer cadde mağazalarından yapılan alışverişlerin de Tax Free işlemlerini kabul ediyoruz. Bu hizmette Nişantaşı’nda tek noktayız” değerlendirmesini yaptı.

Satış ne oldu

Ortadoğulu dev bir grubun City’s AVM’ye ortak olduğuna ilişkin yorumları da sorduğumuz Kazım Çizmeci, bu konuda yorum yapmaktan kaçındı. Ancak duyduğumuza göre Türkiye’de başka yatırımlar yapmayı da düşünen ve ortaklıkla ilgili gizlilik anlaşması yapan yabancı grup, yakın zamanda bütün projelerini aynı anda kamuoyuna açıklamayı planlıyor.

Zengin turist ağırlıkta

- City’s AVM’de toplam 1.650 kişi istihdam ediliyor. Yıllık ciro ise 1.1 milyar lirayı geçiyor.

- AVM bünyesinde yer alan işyerleri tarafından ödenen toplam yıllık KDV miktarı 209.5 milyon lira, yine yıllık ödenen damga vergisi, eğlence vergisi, stopaj, kurumlar vergisi ve diğer vergi ve harç 158 milyon 365 bin TL.

- Elektriğe yaklaşık 9.7 milyon lira, suya 498 bin lira ödeniyor.

- Günde 1.600, ayda 45 bin, yılda 500 bin araç otoparkı kullanıyor.

- Sinema kompleksine ayda 50 bin kişi geliyor.

- AVM’ye gelen yabancı turistlerin ağırlığını Ortadoğu ülkelerinin gelir grubunun en yüksek kesimi, Avrupa, Amerika ve Güney Amerika ülkelerinin vatandaşları oluşturuyor

NECLA DALAN/Vatan