22 / 12 / 2024

Covid-19 sonrasında emlak sektörünü neler bekliyor?

Covid-19 sonrasında emlak sektörünü neler bekliyor?

Esenyurt'ta yükselen ve Sanayinin Modern Geleceği olarak ifade edilen Modern Sanayi Merkezi projesinin yüzde 70'i tamamlandı. Biz de hem projenin, hem de emlak sektörünün son durumu hakkında Alzamil Yatırım Müdürü Ogeday Çuhadar ile bir röportaj gerçekleştirdik. İşte o röportaj...



Esenyurt'ta yükselen ve Sanayinin Modern Geleceği olarak ifade edilen Modern Sanayi Merkezi projesinin inşaatı tamlanıyor. Alzamil Yatırım Müdürü Ogeday Çuhadar, emlak sektörü ve Modern Sanayi Merkezi projesinin son durumu hakkında değerlendirmelerde bulundu...

Covid-19 sonrasında emlak sektörünü neler bekliyor? 

1. Modern Sanayi Merkezi Projesinin son durumu nedir? Yüzde kaçı tamamlandı?

Alzamil - Etiman - Haliç SanayiKooperatifi işbirliği ile hayata geçirilen Modern Sanayi Merkezi'ni inşaatının yüzde 80’i tamamlananmış durumda.

2. Projenin teslimat tarihi nedir? Covid-19 teslimat sürecinizi etkileyecek mi?

2020 içinde teslim planlanmaktadır. Halihazırda teslim planlamamızda bir değişiklik yapılmamıştır, ancak covid 19 riski ve olası etkileri, hükümetimizin bu konudaki yönlendirmeleri dikkatle takip edilmektedir.

Covid-19 sonrasında emlak sektörünü neler bekliyor? 

3. Projenin yüzde kaçı satıldı? Şimdiye kadar projenin yüzde 40'ı satıldı. Satışlarınız covid-19'dan nasıl etkilendi?

Projemizde gerçekleşen satışlar metrekare bazında yüzde 45’i geçmiş durumdadır. Covid-19 riskinin henüz doğrudan satışa etkisini hissetmedik, ziyaretçi sayımızda düşüş var ancak sanayi ve lojistik pazarı oyuncularından halen talep almaya, satın alma görüşmeleri yapmaya devam ediyoruz.

4. Projenin hedef kitlesi kimlerdir?

Projede ilk hedeflenen; projenin ortaklarından olan Haliç Alibeyköy Baraj Bölgesi ve Toplu İşyeri Kooperatifi üyeleri ve onların tedarikçileri olan orta ölçekli işletmelerdir. Ayrıca şehir içinde kalan ve konut bölgelerinde zorunlu sanayi bölgesine geçmek isteyen orta ölçekli işletmeler ve bölgedeki diğer fabrikaların tedarikçileridir. Geniş ölçekte Modern Sanayi Merkezi İstanbul’da üretim yapan orta ölçekli sanayiciler ve lojistik firmalarını hedefliyor. Üreticiler ve lojistikçilerin yanı sıra yerli ve yabancı yatırıcılar da Modern Sanayi Merkezi’nin hedef kitlesi arasındadır.

5. Hedef kitleniz neden MSM'yi tercih etsin?

a. MSM Projesinin yeni nesil sanayi sitesi olması
b. Projede sanayi ile günlük yaşamın birarada olması,
c. MSM’de az sayıda bağımsız bölüm olması nedeniyle butikbir sanayi sitesi olması
d. MSM Sanayide verimlilik ve altyapının önemidüşünülerek tasarlanmış bir sanayi sitesi olması
e. MSM projesinin istihdamın kolay sağlanabileceğibirsanayi bölgesinin tam ortasında olması
f. Projeye ulaşımın çok kolay olması
g. Hali hazırda satış fiyatlarının çok uygun olması ve işini geliştirmek isteyen herkes için doğruprojenin bu olması
h. Her türlü altyapının hazır olması
i. Projede her şeyin en ince ayrıntısına kadardüşünülmüş olması, gerekli fizibilite çalışmalarının yapılmış olması, 120’ye yakın sanayici ve lojistikçi ile konuşulup fikirleri alınarak tasarlanmış olması
j. Yaklaşık 2 yıldır projenin kullanımı hakkında hiçbir olumsuz tepki alınmamış olması

6. Sizce emlak sektörü covid-19'dan sonra nasıl olacak? Bütün her şey bittiğinde sektörü neler bekliyor olacak?

Covid-19 sonrası dünyanın neredeyse tamamen dijitalleşmiş ticaretin olduğu, bununla doğru orantılı olarak özellikle lojistik faaliyetin çok ciddi ivmelendiği ve alan ihtiyacının arttığı bir dönem olacağı çok açık. İhtiyaçların değiştiği ancak azalmadan artmaya devam ettiği ve alışverişin büyük oranda dijitalleştiği bir dünyada lojistik depolama alanlarına ve küçük-orta ölçekli üretim sahalarına da ihtiyacın artacağını görebiliyoruz, Bu doğrultuda MSM’nin ciddi avantajlar vaad ettiğini söyleyebiliriz. Konut sektörünün artan maliyetler nedeniyle geliştirme faaliyetlerinde çok ciddi düşüş yaşadığı ve doğru orantılı olarak halihazır arzın talebi karşılayamayacağı ve fiyatların yukarıya doğru gideceği bir piyasa beklentimiz var.

7. Covid-19'dan sonra satış ve pazarlama yöntemlerinizi değiştirdiniz mi? Ne gibi önlemler aldınız?

Covid-19 sonrası dijital pazarlamaya çok daha fazla ağırlık verdiğimiz, bu konuda yaratıcı çözümler araştırdığımızı söyleyebiliriz. Covid-19 insanlık için büyük riskler içermesine rağmen, çıkardığımız dersler ve dayanışma ruhu ile ülke olarak bu dönemi de atlatıp her yönü ile daha iyi bir seviyeye geleceğimize inanıyoruz.

8. Eklemek istedikleriniz var mı?

Makro ve mikro gelişmelerin etkisi ile bazı sektörlerde ve elektronik ticarette yaşanan ciddi ticaret ivmesi sonucunda özellikle bazı sanayici gruplar ve depolama lojistik işleri ile uğraşan piyasa aktörlerinden projenin teknik özellikleri yanında lokasyonunun da çok cazip olması nedeniyle ciddi talep alıyoruz.

Korona emlak alışkanlıklarını da değiştirdi!

Koronavirüs salgınının emlak sektörü üzerindeki etkisi!


Geri Dön