Genel

Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi TBMM gündeminde!

Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Barut, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi'ne ilişkin soru önergesi hazırladı. Barut, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi. 

CHP'li Barut, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı sayın Adil Karaismailoğlu tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim'' diye konuştu.

Barut, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''Mersin sınırları içerisinde Yap-işlet-Devret modeliyle yatırım maliyeti 357 milyon Euro olarak belirlenip ihalesi 15 Aralık 2011'de, yer teslimi 15 Mart 2013'te gerçekleştirilen ve temeli 28 Mayıs 2013 tarihinde atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı, 3 yıl içinde hizmete açılacaktı. İlk ihale tarihinden bu yana 9 yıl geçmesine karşın bu tartışmalar bitmedi. Havaalanında başlayan çalışmalar bir türlü tamamlanmayınca, yine çeşitli ihaleler düzenlendi. Son olarak 4 Şubat 2020'de yapılacağı duyurulan havalimanı üst yapı ihalesi 16 Mart 2020 tarihine ertelendi. Sonrasında ise Cengiz-Limak-Kalyon İnşaat Ortak Girişim Grubu'nun kaybettiği Çukurova Havalimanı ihalesini Günbeton İnşaat-Terminal Yapı Ortak Girişimi kazandı. Bu sürecin ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan görevden alınırken yerine atanan Bakan Adil Karaismailoğlu, bu ihaleyi iptal ettiklerini duyurdu. 26 Ekim 2020 tarihinde yapılacağı açıklanan yeni ihale de 20 Kasım 2020 tarihine ertelendi. Son yapılan ihalede en yüksek teklifi 297 milyon 100 bin Euro artı KDV karşılığında Favori İşletmecilik A.Ş. / YAKO Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret A.ş. ortak girişimi verdi. 30 milyon yolcu kapasitesiyle yapılacağı söylenen bölgesel havaalanı için bu rakamin revize edilerek 12 milyona düşürüldüğü, ve yolcu garantisi de verildiği söyleniyor. Mevcut durumda Adana ile birlikte Niğde, Osmaniye ve Mersin'in de yararlandığı Adana Havalimanı 2019 yılını 5 milyon yolcuyla kapattı. Çukurova Bölgesel Havalimanı yapıldığında verilen 12 milyonluk yolcu garantisinin yakalanma şansı görünmüyor.''

CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut'un soruları:
1- Adana ve Mersin nüfusu, bölgeye gelen yıllık turist sayısı hesaba katıldığında yeni açılacağı söylenen ve yapımı yılan hikayesine dönen Çukurova Bölgesel Havalimanı için kamuoyuna yansıdığı biçimde yolcu uçuş garanti sayısı verildi mi, eğer böyleyse hangi kriterler gözetilerek bu sayıya ulaşıldı ve yolcu garantisinin koşulları ve bilgilerini paylaşır mısınız? 
2- Yıllık uçuş garanti sayısının 12 milyon kişi olduğu doğruysa bunu sağlayabilmek için 2019 yılında yaklaşık 5 milyon kişinin kullandığı Adana Havalimanı'nın kapatılması mı düşünülmektedir? 
3- Yolcu uçuş garantisi altyapı ihalesini alan şirkete mi, yoksa üstyapı ihalesine en yüksek teklifi veren şirkete mi verilmiştir, bu konuda açıklama yapabilir misiniz? 
4- Son olarak üst yapı ihalesine en yüksek teklifi veren şirketin iktidar partisinden belediye başkan adayına ait olmasının ihalede bir rolü olmuş mudur? 
5- İlk başta yatırım maliyeti 357 milyon Euro olarak duyurulan Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin sadece üst yapı ihalesinde 297 milyon 100 bin Euro tutarında bedel belirlenmesi sizleri rahatsız etmiyor mu, neden bu seviyede bir rakam ortaya çıkmıştır? 
6- Kamuoyunda haklı tepkilere yol açan ve bölgenin ihtiyacını karşılamayan Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinden vazgeçmeyi düşünüyor musunuz? 
7- Bugüne dek yapılan yatırım tutarları ve işler dikkate alındığında iptal edilmesi olası olan Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın yerine uluslararası ölçekte geniş boyutlu Hal ve Gıda Kompleksi yapılmasını düşündünüz mü?