Genel

Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin akıbeti mecliste!    

Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin akıbeti meclis gündemine taşındı. CHP'li Başarır, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır, Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin akıbetine ilişkin soru önergesi hazırladı. Başarır, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi. 

CHP'li Başarır, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla dilerim'' diye konuştu. 

Başarır, açıklamalarına şu şekilde devam etti:
''Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın yapım işi hikâyesi 9 yıl önce 357 milyon Euro yatırım maliyeti ile ihale edilmesiyle başlamıştı. Bu ihaleye tek teklifi, Sky Line Havacılık- Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu vermişti. Havalimanı 3 yilda hizmete açılacaktı. Şirketin iflas etmesiyle proje tam bir yılan hikâyesine dönüştü. O zamanki yetkililerin açıklamalarına göre inşaatın yüzde 85'i tamamlanmıştı. Daha sonra defalarca ihale yapıldı. Bu yılın mart ayında söz konusu ihale yeniden yapılmıştı. İhaleyi Günbeton İnşaat-Terminal Yapı Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. Yapılan ihalede Limak-Kalyon-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu elenmişti. İhaleden 12 gün sonra dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan görevinden alınmıştı. Yeni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun göreve gelmesinden 18 gün sonra da ihale iptal edilmişti. Yeni ihalenin yapılması için ise 26 Ekim 2020 tarihi verilmişti. Sonrasında yapılan açıklamayla ihalenin 20 Kasım 2020 tarihine ertelendiği duyurulmuştu. 20 Kasım'da yapılan ihaleye pazarlık sonucu en uygun teklifi, 297 milyon 100 bin Avro artı KDV karşılığında Favori İşletmecilik AŞIYAKO Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret AŞ ortak girişiminin verdiği duyuruldu. İhaleyi kazanan ortak girişim grubundaki her iki şirkette Kozuva Şirketler Grubu bünyesinde faaliyet göstermektedir. Kozuva Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kozuva olup, yapılan son yerel seçimlerde AKP'den Çerkezköy Belediye Başkan adayı olmuştur. İlk olarak 357 milyon Euro yatırım maliyeti ile ihale edilen ve altyapısının yüzde 85 “i bittiği söylenen Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın üst yapım işi son olarak 297 milyon 100 bin Euro arti KDV ile ihale edilmiş oldu.''

CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır'ın soruları:
1- Yapılan yeni üst yapı ihalesinde, yolcu uçuş garanti sayısı verilmiş midir? Verilmişse günlük aylık/yıllık kaç yolcu uçuş garantisi verilmiştir? 

2- Yolcu uçuş garantisi altyapı ihalesini alana mi yoksa üst yapı ihalesini alana mi verilmiştir? Yoksa her ikisine de ayrı ayrı mı verilmiştir? 

3- Kamuoyunda yıllık uçuş garanti sayısının 12 milyon kişi olduğu söylenmektedir. Bu sayı doğru mudur? Doğru ise bu sayıya ulaşmak için yıllık ortalama 5 milyon kişinin uçak yolculuğu yaptığı Adana Şakirpaşa Havalimanı'nın kapatılması mi planlanmaktadır? 12 milyonluk yolcu uçuş garantisi hangi kriterlere göre 
verilmiştir? 

4- Yapımı yılan hikâyesine dönen Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın, yapılan yeni ihaleye göre üst yapısının tamamlanması ne zaman planlanmıştır? 

5- Altyapısının yüzde 85'i tamamlandığı söylenen Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın geriye kalan yüzde 15'lik altyapısı ne zaman tamamlanacaktır? 

6- Söz konusu yapılan üst yapı ihalesinin kazanılmasında Kozuva şirketler grubunun sahibi Süleyman Kozuva'nın son yerel seçimlerde Çerkezköy'den AKP'nin belediye başkan adayı olması etkin olmuş mudur?