Çukurova Havalimanı ihalesi iptal edildi!
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi için düzenleyeceği ihaleyi iptal etti. Karar bugünkü Resmi Gazete'de yayınlandı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi için düzenleyeceği ihaleyi iptal etti. Karar bugünkü Resmi Gazete'de yayınlandı.
İPTAL İLANI
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünden (DHMİ):
Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi 14.12.2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ilan metni ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği ilanen duyurulmuştur.
Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesinin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkarılarak, DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından Kuruluş öz kaynaklarından karşılanmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir.
İlgililere İlanen duyurulur.
Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Tamamı özel sektör tarafından yapılması planlanan Çukurova Bölgesel Havalimanı ihalesi iptal edildi.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Çukurova Bölgesel Havalimanı ihalesini iptal etti. Adana ve Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanı, devlet tarafından yapılacak.
DHMİ’nin bugün gazetelere verdiği ilanda şöyle denildi:
"Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi, 14 Aralık 2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan ilan metli ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurulmuştur. Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi’nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkartılarak DHMİ tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir."
Havalimanı ihalesi 15 Aralık 2011 tarihinde yapılmıştı. İhaleyi en iyi teklifi 357 milyon euro ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Koçoğlu Grubu’na bağlı Skyline Havacılık ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu kazanmıştı.
Yer tesliminden itibaren iki yıl içinde tamamlanması planlanan proje için 50 milyon euroluk yatırım yapılmasına rağmen müteahhit firmanın içine düştüğü mali kriz nedeniyle durmuştu. DHMİ sözleşmeyi geçen yıl ağustos ayında fesh etmişti.
Yıllık kapasitesi 15 milyon yolcu
Projede Adana-Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanının 15 milyon yolcu/yıl kapasite ile açılması hedeflenmişti. 3500 metre uzunluğunda ve 60 metre eninde piste sahip olacak Çukurova Havalimanı’nın kapasitesi 30 milyon yolcu/yıla çıkartılması öngörülüyor.
Dünya
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;
DHMİ'nin bugün gazetelere verdiği ilanda şöyle denildi: "Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi, 14 Aralık 2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan ilan metli ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurulmuştur. Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi'nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkartılarak DHMİ tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanrmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir."
Havalimanı ihalesi 15 Aralık 2011 tarihinde yapılmıştı. İhaleyi en iyi tekligfi 357 milyon Euro ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Koçoğlu Grubu'na bağlı Skyline Havacılık ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu kazanmıştı.
Yer tesliminden itibaren iki yıl içinde tamamlanması planlanan proje için 50 milyon Euro'luk yatırım yapılmasına rağmen müteahhit firmanın içine düştüğü mali kriz nedeniyle durmuştu. DHMİ sözleşmeyi geçen yıl ağustos ayında fesh etmişti.
Milliyet
Bu haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Çukurova Bölgesel Havalimanı ihalesini iptal etti. Adana ve Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanı, devlet tarafından yapılacak
DHMİ'nin bugün gazetelere verdiği ilanda şöyle denildi:
"Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi, 14 Aralık 2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan ilan metli ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurulmuştur. Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi'nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkartılarak DHMİ tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanrmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir."
Havalimanı ihalesi 15 Aralık 2011 tarihinde yapılmıştı. İhaleyi en iyi tekligfi 357 milyon Euro ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Koçoğlu Grubu'na bağlı Skyline Havacılık ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu kazanmıştı.
Yer tesliminden itibaren iki yıl içinde tamamlanması planlanan proje için 50 milyon Euro'luk yatırım yapılmasına rağmen müteahhit firmanın içine düştüğü mali kriz nedeniyle durmuştu. DHMİ sözleşmeyi geçen yıl ağustos ayında fesh etmişti.
YILLIK KAPASİTESİ 15 MİLYON YOLCU
Projede Adana-Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanının 15 milyon yolcu/yıl kapasite ile açılması hedeflenmişti. 3500 metre uzunluğunda ve 60 metre eninde piste sahip olacak Çukurova Havalimanı'nın kapasitesi 30 milyon yolcu/yıla çıkartılması öngörülüyor.
Habertürk
Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;
Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın Yap-İşlet-Devret modeli kapsamındaki ihalesi iptal edildi.
Resmi gazete'nin bugünkü sayısında yer alan ilana göre havalimanı Devlet Hava Meydanları (DHMİ) tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanmak üzere yapılacak.
DHMİ, 14 Aralık 2015'te yayımladığı bir ilanla Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi ihalesinin yeni ihale tarihi daha sonra ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurmuştu.
Başbakan Yardımcısı Elvan, dün yaptığı açıklamada Çukurova Havaalanına ilişkin Yüksek Planlama Kurulu kararı alındığını belirterek, "Bir iki hafta içerisinde de ihaleye çıkmayı hedefliyoruz" demişti.
Akşam
Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yapımı yılan hikayesine dönen Çukurova Havalimanı Projesi ihalesini DHMİ iptal ettiğini açıkladı. Yeni plana göre Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında beş yıl önce ihaleye çıkarılan projenin maliyeti devlet tarafından karşılanacak.
DEVLET Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Çukurova Bölgesel Havalimanı ihalesini iptal etti. Adana ve Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanı, devlet tarafından yapılacak. Havalimanı ihalesi 15 Aralık 2011 tarihinde yapılmıştı.
İhaleyi en iyi teklifi 357 milyon Euro ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Koçoğlu Grubu’na bağlı Skyline Havacılık ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. Yer tesliminden itibaren iki yıl içinde tamamlanması planlanan proje için 50 milyon Euro’luk yatırım yapılmasına rağmen müteahhit firmanın içine düştüğü mali kriz nedeniyle durmuştu. DHMİ sözleşmeyi geçen yıl Ağustos ayında feshetmişti. Çukurova Bölgesel Havalimanı ihalesini iptal eden DHMİ’nin dün gazetelere verdiği ilanda ise şöyle denildi: “Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi, 14 Aralık 2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan ilan metni ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurulmuştur. Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi’nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkartılarak DHMİ tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir.”
Yıllık kapasitesi 15 milyon yolcu
Projede Adana-Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanının 15 milyon yolcu/yıl kapasite ile açılması hedeflenmişti. 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 60 metre eninde piste sahip olacak Çukurova Havalimanı’nın kapasitesi 30 milyon yolcu/yıla çıkartılması öngörülüyor.
YARIM KALAN YATIRIMI DEVLET TAMAMLAYACAK
Valisi Özdemir Çakacak, milletvekilleri, Mersin Ekonomi Platformu Başkanı Hanife Körünoğlu ile bazı sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden oluşan heyeti Başbakanlık’ta kabul eden Başbakan Yardımcısı Lütfi Elvan, havaalanı konusunda Çukurova bölgesinin çok talihsiz bir süreç yaşadığını dile getirdi. Lütfi Elvan, “Firmanın 50 milyon Euro’luk yatırım yapmasına rağmen iflas etmesi nedeniyle yatırım yarıda kaldı ki altyapıya yönelik önemli bir çalışma yapılmıştı” dedi. Çukurova Havaalanı’na ilişkin Yüksek Planlama Kurulu kararı alındığını belirten Lütfi Elvan, “İki gün evvel Ulaştırma Bakanımızla da görüştüm, bir sıkıntı görünmüyor, muhtemelen bir iki hafta içerisinde de ihaleye çıkmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Yeni Yüzyıl