Deprem sigortasında hedef 5.5 milyon sigortalı konut!
Son altı ayda meydana gelen 20 depremde maddi hasar gerçekleştiğini söyleyen DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, deprem bilincini geliştirerek, 3.5 milyon olan deprem sigortalı konut sayısını 5.5 milyona yükseltmeyi hedeflediklerini dile getirdi
DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, yılın ilk altı ayında büyüklüğü 4ün üzerinde 20den fazla deprem meydana geldiğini söyleyerek, bu depremlerin çoğunun çeşitli maddi hasara neden olduğunu kaydetti.
Simavdaki depremlerinse daha büyük hasarlara yol açtığını bildiren Yazıcı, Bu hasarlar, depremde hayatta kalmak kadar, deprem sonrasında ekonomik kayıpların uygun şekilde giderilmesinin de önemli olduğunu gösteriyor. DASK olarak tüm çabamız bugün 3,5 milyon olan zorunlu deprem sigortalı konut sayısını orta vadede 5,5 milyona çıkararak deprem güvenceli hayatı teşvik etmek. Bunun için elimizden geleni yapıyor, gerek halkımızın ayağına giderek, gerek sosyal medyayı etkin şekilde kullanarak deprem ve zorunlu deprem sigortası bilincini artırabileceğimiz her mecrayı değerlendiriyoruz dedi.
Simava 5 milyon lira
DASK, Simavda 19 Mayısta meydana gelen 5.9 büyüklüğündeki deprem ve artçı şokların zorunlu deprem sigortalı konutlarda yarattığı hasarın tazmini için ödemelerine devam ediyor. DASK konut sahiplerine bugüne kadar toplam 5 milyon TL hasar ödemesi yaptı. Depremlerde hasar gören 1.200 adet zorunlu deprem sigortalı konuttan 1.000 adedinin işlemleri tamamlandı. Kapanan dosyalardan yaklaşık 650 adedine tazminat ödemesi yapıldı.
Simav ilçesinin bağlı olduğu Kütahyada sigortalılık oranının depremden sonra yüzde 14ten 18e yükseldiğine dikkat çeken Yazıcı, Depremden önce Kütahya genelinde zorunlu deprem sigortası kapsamına giren 124 bin konutun sadece 18 bininin poliçesi bulunurken bugün bu sayı 22 bine çıktı. Poliçelerdeki ivmeyi, deprem bölgesindeki bu ilimizde sigortalılığın yaygınlaşması açısından olumlu değerlendirmekle birlikte bu bilincin depremi yaşamadan önce oluşmasını daha çok temenni ediyoruz diye konuştu.
Deprem her yerde
DASK, 17 Ağustosun yıldönümünde başlayan Deprem her yerde uygulamasıyla internette deprem farkındalığını artırmayı hedefliyor. DASKın www.facebook.com/dask adresindeki sayfasından ulaşılan Deprem her yerde uygulaması kullanıcıların Facebook sayfasını yıkarak depreme, sayfayı onararak zorunlu deprem sigortasına dikkat çekiyor.
Japon etkisiyle farklılaşacağız
Sompo Japan Sigortanın Fiba Sigortayı satın alma sürecinden sonra yaşadığı değişiklikleri ve Japonların şirkete olan katkılarını anlatan Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, gözüken en somut faydanın reasürans alanında aldıkları ve ihtiyaç halinde alabilecekleri destek olduğunu söyledi.
Satın almanın en önemli etkisinin ise yıllar içerisinde görüleceğini belirten Ergun konuyla ilgili şöyle konuştu:
Reasürans alanında Japonlardan aldığımız ve alacağımız desteğin yanı sıra şirketimizin ülkemizdeki Japon müşteriler ve şirketler tarafından tercih edilmesi, yani kazanılan yeni Japon müşteriler gibi somut gözüken faydalar da var. Ancak bence bu satın almanın en önemli etkisi yıllar içerisinde görülecek. Sompo Japan Inc, Japonyada yüzde 30a yakın pazar payına sahip bir sigorta devi. Sompo Japanin uzun yıllara dayanan uluslararası bilgi ve birikimi hem yeni ürün geliştirme alanında hem de müşteri odaklı hizmet anlayışı açısından bize farklı bir perspektif kazandırıyor. Mevcut iş yapma tarzımız ve şirketimiz, Japonların etkisiyle birlikte çok daha özel bir yapıya dönüşecektir.
Doğal seleksiyon kuralı
Son yıllarda sigorta sektöründe yaşanan yoğun rekabet ve dönüşüme dikkat çeken Ergun, değişen sigorta mevzuatının şirketler, acenteler ve müşteri açısından önemli etkileri olduğunu kaydetti. Sigorta şirketlerinin iş yapma tarzlarını ve yeteneklerini bu yeni ortama uygun olacak şekilde değiştirip geliştirmeye çalıştıklarını söyleyen Ergun, Şirketlerin ortama uyum için gerçekleştirdikleri bu çabalarının yanı sıra, pazara yeni giren şirketlerin pazar koşullarını öğrenme ve pay alma çabası da rekabetin boyutunu tırmandırıyor. Doğal seleksiyon kuralı sigorta sektörü için de çalışıyor. Yeni ortamı doğru tahlil edip buna göre yeteneklerini geliştirebilenler hayatta kalacak ve arz-talep dengelenmedikçe, rekabet şiddetlenerek devam edecek. Yani gelecek yıl bu yılın koşullarını arar hale geleceğiz dedi.
Gasp ve kapkaça Işık güvencesi
Işık Sigorta ferdi kaza teminatı da bulunan kapkaç sigortasıyla, sigortalıları çoklu koruma altına alıyor.
Işık Sigortanın bu poliçesi sigortalıyı kapkaç, gasp, hırsızlık ve çalınma olaylarına karşı korurken, hem kapkaç esnasında oluşabilecek kazalara karşı, hem de ferdi kaza sigortası kapsamındaki diğer kazalara karşı teminat altına alıyor. Vefat, sürekli sakatlık, tedavi masrafları, gündelik iş görememezlik teminatlarıyla birlikte kredi kartları, anahtar kaybı, kimlik kaybı, giyim masrafları ve bayan kozmetik malzemelerinin de çalınmasına da poliçeyle teminat veriliyor.
Asistans paketiyle zenginleştirilen kapkaç sigortasına 8 ay boyunca ayda 5 lira ödeyerek sahip olunabiliyor.
Anadoludan kurumlara önleyici sigorta hizmeti
Anadolu Sigorta, geçen yıl nisanda hizmete soktuğu Anadolu Risk web sitesini yeniliyor. Kobiler de dahil büyük endüstriyel segmentteki sigortalılara, iş potansiyellerini kaybetmemeleri için üretim süreçlerinin hangi noktalarına dikkat etmeleri gerektiğini anlatan, hasar yaşamamaları amacıyla elektrik ve mekanik tesisatlardaki kritik noktalarını gösteren, yapılarda sıklıkla karşılaşılan hatalar hakkında bilgiler veren web sitesi, ihtiyaçların sonucu olarak güncelleniyor.
Anadolu Sigortanın orta ölçekli ve büyük endüstriyel tesislere yönelik verdiği risk mühendisliği hizmetini bir adım daha öteye taşıma kapsamındaki bir diğer projesi de poliçe üretim sistemine entegre halde çalışan risk skoru uygulaması. Risk teftişleri sonrasında hazırlanan risk teftiş raporları içeriğinde söz konusu işletmeye ilişkin risk skoru da içeriyor.
HDI acenteleri Messilerin diyarında
HDI Sigortanın 2011 yılı Şubat- Haziran dönemini kapsayan Hayat-i Ferdi Kaza Sigortası Kampanyası kapsamında, gerçekleştirdikleri satışlarla ödül kazanan acenteler Barselonanın tadını çıkarttı.
Dört günlük Barselona seyahati boyunca acenteler, şehrin meşhur caddelerinde gezme, ünlü mimarların başyapıtlarını görme, farklı bir kültürün yemeklerinin tadına bakma ve şehrin tarihini öğrenme şansı buldular.
Ekip aynı zamanda Şampiyonlar Ligi kutlamalarına da tanık oldu. Bütün detaylar düşünülerek, özel olarak hazırlanan Barselona seyahatinin bir ödül olmasının yanı sıra kendileri için oldukça motive edici olduğunu belirten acenteler, tatil sonrasında enerji depolayarak evlerine döndüklerini söyledi.
Milliyet