Devletten kira yardımı nasıl alınır? Gerekli evrakları nelerdir?
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, ihtiyaç sahibi ailelere kira yardımı verileceğini açıkladı. Peki Devletten kira yardımı nasıl alınır? Kira yardımı başvurusu e devletten nasıl yapılır? Kira yardımı alabilmek için gerekli evrakları nelerdir? İşte tüm merak edilenler...
Bir çok vatandaş ''Devletten kira yardımı nasıl alınır? Kira yardımı başvurusu e devletten nasıl yapılır? Kira yardımı alabilmek için gerekli evrakları nelerdir?'' gibi soruların cevaplarını merak ediyor. Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum yaptığı duyuruda tüm soruları cevaplandırdı. Vatan Gazetesi'nde yer alan habere göre; koronavirüs nedeniyle dönüşüm projesi kapsamında verilen kira yardımı 36 aydan 48 aya çıkarıldığını duyuran Bakan Kurum, ihtiyaç sahiplerine de kira yardımı yapılacağını anlattı. İşte tüm merak edilenler...
Bakan Kurum, yaptığı açıklamada “Riskli ve rezerv yapı alanlarında muhtelif sebeplerle dönüşüm projesi bitmediği için evini alamayan vatandaşımızın mağduriyet yaşamaması adına kira yardımını 36 aydan 48 aya çıkarıyoruz” bilgisini yayınladı.
KİRA YARDIMI BAŞVURUSU
Kira yardımı başvuruları Kaymakamlık ve Valilikler bünyesinde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları'ndan yapılıyor. Kira yardımı ve diğer yardımlardan faydalanmak amacıyla yardıma muhtaç vatandaşların bireysel başvuru yapmaları gerekiyor. Bunun dışında belediyeler tarafından bu kişilerin tespiti ile şahısların başvurması gibi bir şart aranmaksızın da yardım yapılabiliyor.
Kentsel dönüşüm kira yardımı için:
Sayfanın açılmasından sonra “Tüzel kişilik ve Kendim İçin” seçeneklerinden kira yardımı istediğiniz kirada oturduğunuz eviniz ise “Kendim İçin” seçeneğine tıklamalısınız. Dükkân ve işletme için kira yardımı almak istiyorsanız “Tüzel kişilik” seçeneğini seçmelisiniz.
Bilgileri doğru bir şekilde girdikten sonra sağ alt kısımda bulunan “İleri” seçeneğine basın. Ekran üzerinde çıkan sayfada yardım talepleri bulunuyor. “Hak Sahibi Ailelere Kira Yardımı Yapılması” seçeneğini seçtikten sonra, başvuruyu sonlandırıyoruz.
İhtiyaç sahiplerine kira yardımı için:
Sosyal Yardımlaşma Vakfı Kira Yardımı Yapıyor. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne bağlı Sosyal Yardımlaşma Vakıfları vasıtası ile kira yardımı isteyebilirsiniz. ALO 170 numaralı hat Sosyal Yardımlaşma Vakıfları'na ulaşabiliyor.
KİRA YARDIMI BAŞVURUSUNDA GEREKLİ EVRAKLAR
- T.C. kimlik fotokopisiİkametgâh belgesi
- Gelir belgesi
- Muhtarlıktan alınacak olan fakirlik kağıdı
- Kira Yardımı BaşvurusuKira Yardımı Başvurusu
Bu evraklar ile birlikte SYDV'lere gidip başvuruda bulunabiliyorsunuz. Bunların yanı sıra kira yardımı talebinde bulunduğunuza dair bir dilekçe hazırlamanız gerekiyor. Başvuru yapmaya gittiğinizde aile fertleri ile ilgili sorular sorulabilir. Ya da vakıf bünyesinde bulunan kurulca yerinde incelemede bulundu. Gerçekleşen inceleme sonucunda ailenin nasıl bir yaşantı içinde olduğuna bakılıyor. İncelemelerin ardından mütevelli heyet tarafından bir rapor hazırlanması gerekiyor.
Kentsel dönüşümde tüm mağduriyetler engellenecek!
Kentsel dönüşümde kira yardımı süresi 48 aya çıktı!