22 / 11 / 2024
fuzul

Devremülk satışında dolandırıcılara dikkat!

Devremülk satışında dolandırıcılara dikkat!

TÜKODER (Tüketiciyi Koruma Derneği) Genel Başkanı ve TÜDEF (Tüketici Dernekleri Federasyonu) Genel Başkan Yardımcısı Aziz Koçal, devremülk satışları hakkında vatandaşlara karşı uyarılarda bulundu. 




Termal tatil programlarına ve devre mülk satışlarında vatandaşlardan mağduriyet şikayetlerinin arttığını söyleyen Aziz Koçal vatandaşlara uyarılar yaptı. 

 

Milliyet Gazetesi'nde yer alan habere göre  Koçal, “Devre mülk pazarlamacıları genellikle çekilişte size bir iki gün bir gaecelik tatil çıktı diyerek, Yalova termal ya da başka bir yerde termal tesislere götürerek, burada satışını vaat ettikleri devre mülk tanıtımlarını yaparak kişileri sözleşme imzalamaya zorluyorlar. Bir kişinin başına beş altı kişi gelerek baskı altına alarak sözleşme imzalattırdıklarını mağdurlar bize anlatıyor” dedi. 

 

“Hatta siz kullanmazsanız, biz yüksek fiyata başkasına sizin adınıza kiraya vereceğiz vaatlerinde bulunuyorlar. Yüksek kira getirisi olan devre mülk satışı ile “tüketicileri mağdur ediyorlar” diyen Aziz Koçal, “Emekli ikramiyesini bile yatıranlar var” şeklinde konuşmaya devam ettii.

 

TÜKODER Genel Başkanı ve TÜDEF Genel Başkan Yardımcısı Aziz Koçal, dolandırılıcılığa ilişkin sözlerine şunları da ekledi;  “2+1 devre mülk alan bir tüketiciyi belli bir süre sonra ödemesi bitti ise çağırarak, 2+1’de mutfak yok denerek, 3+1’e yükseltip ilave para alıyorlar, 3+1 bitiyor, yüzde yüz kira garantili diyerek 4+1’e yükseltip yine para alıyorlar. Şirketi tanımayan vatandaşlarımız maalesef bu vaatlere inanıyorlar. Bu şirketin sözleşmelerin hiç biri kanunun belirlediği şartlara uymuyor. Vatandaş istediği zaman cayma hakkını kullanarak senetlerin ve ödediği paraların iadesini talep edebilirler. Tüketici mahkemesi için avukat şartı yok. Tüketici yazdıracağı bir dava dilekçesi ile birlikte tüketici mahkemesine dava açarak, davasını takip edebilir.”

 

‘Bakanlığa şikâyet edin’
Mağdur olan, senetlerini iade alamayan, şirkete ulaşamayan vatandaşlarımız, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na ve alo 175’e mutlaka şirketi şikayet etsinler.”
 


Geri Dön