08 / 09 / 2024

DiaSA 2009 sonunda 245 franchise mağazaya ulaşacak

DiaSA 2009 sonunda 245 franchise mağazaya ulaşacak

DiaSa Türkiye Genel Müdürü Samoza: "Önümüzdeki 3 sene içinde 140 milyon liralık yatırım yapacağız" dedi



Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerle ilgili bir soru üzerine, "Türkiye, Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum" dedi.

DiaSA'nın 10. yıldönümünde Türkiye'deki 10 yıl sonuçlarının değerlendirildiği ve gelecek dönem hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Dinçer, Sabancı'da misyonlarının büyüme potansiyeline sahip rekabetçi bir portföy yöneterek, Türkiye'ye ve paydaşlarına değer yaratmak olduğunu olduğunu belirtti.

Dinçer, bu misyon çerçevesinde perakendeyi en önemli büyüme alanlarından biri olarak belirlediklerini ifade ederek, sektörde CarrefourSA ile genel perakende, DiaSA ile indirim marketi, TeknoSA ile elektronik perakende alanında faaliyet gösterdiklerini hatırlattı.

Halihazırda perakende sektörünün büyüklüğünün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini söyleyen Dinçer, "Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakende pazarı ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz" dedi. Dinçer, DiaSA ile faaliyet gösterdikleri illerin her mahallesinde olmayı hedeflediklerini belirterek, "Ortağımızla birlikte Türkiye'nin geleceğine, modern perakendeciliğin Türkiye'deki geleceğine inanıyoruz" diye konuştu.

Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış toplam 22 şehirde, 680 markete ulaştıklarını, 10 senede toplam 2 bin 800 kişiye istihdam sağladıklarını, Marmara ve Ege bölgelerinde haftada 2'den fazla market açtıklarını anlatan Dinçer, küresel krize ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:
"Tüm dünyayı saran ve bizi de etkileyen ekonomik krizin sonlarına geldiğimizi düşünüyoruz. Sakin sulara yaklaşıyoruz. Kriz döneminde bile 20 milyon lira yatırım yaptık. Gelecek yıl için çok daha iyimser planlar yapıyoruz. Ülkemize, gelişen ekonomimize güvenimiz sonsuz. Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Çünkü Sabancı olarak perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz. 2010 senesinde de franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz."

CARREFOUR'UN TÜRKİYE'DEN AYRILACAĞI SÖYLENTİLERİ
Haluk Dinçer, konuşmasının ardından soruları yanıtlarken, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerin hatırlatılması üzerine, basında yer alan bu söylentilere kaynak olan yatırım bankası raporunun Carrefour'a yönelik olumlu bir içeriğe sahip olduğunu belirtti.

Global kriz nedeniyle şirketlerin yakından izlendiğini kaydeden Dinçer, "Raporda 'Carrefour Grubu'nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın, bu stratejinin başarı şansı yüzde 80'dir' diyor. Yüzde 20 ihtimalde ise bazı
ülkelerden çıkabilir deniyor. Türkiye Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor" diye konuştu.

-"DİA MARKALI ÜRÜNLERİN YÜZDE 99,5'İ YEREL ÜRETİLİYOR"-
DiaSA Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Samoza ise 22 şehirde yaşayan 26 milyonun üzerinde kişiye hizmet verdiklerini, Marmara ve Ege bölgesindeki lojistik platformları ile Türkiye nüfusunun yüzde 40'ına
ulaştıklarını ve her yıl 90 milyondan fazla müşterinin mağazalarını ziyaret ettiğini kaydetti.

Önümüzdeki dönemde diğer bölgelerde de mağazalar açarak büyümeye devam etmeyi planladıklarını söyleyen Samoza, Türkiye pazarına yönelik katkılarına ilişkin olarak, "Türk tedarikçi firmaları, diğer Dia ülkelerine 10 milyon liranın üzerinde ihracat yapıyor. Ulusal markaların yüzde 100'ü yerel olarak satın alınıyor. Dia markalı ürünlerin yüzde 99,5'i yerel olarak üretiliyor" diye konuştu.

700'den fazla ürün sayısı ile en fazla market markasına sahip indirim marketi olduklarını belirten Samoza, satılan ürünlerin yüzde 55'inin kendi markaları olduğunu kaydetti.

-"2009 SONUNDA TOPLAM 245 FRANCHISE MAĞAZA"-
Samoza, faaliyete başladıkları 1999 yılından bu yana 150 milyon liralık yatırım yaptıklarını ve 156 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını ifade ederek, "Önümüzdeki 3 sene içinde 140 milyon liralık yatırım yapacağız. Mağaza ağımız 2 katına çıkacak. Bununla birlikte satışlarımızın yüzde 120 artması bekleniyor. Çalışan sayımızı 5 binden fazla artırmayı planlıyoruz" şeklinde konuştu.

Bu hedeflerine ulaşmak için izledikleri stratejiye değinen Samoza, Dia market mağazalarının müşterileri tarafından olumlu şekilde kabul gördüğünü, 2009 sonunda 110 mağazanın Dia market mağazası olacağını anlattı. Dia için franchise sisteminin önemine işaret eden Samoza, şu bilgileri paylaştı:
"2009 yılında 90 franchise mağazası açıldı. Mağaza sayısıyla DiaSA, Türkiye'de perakende alanında franchising veren bir numaralı şirkettir. 2009 yılı sonu itibariyle toplam 245 franchise mağazaya ulaşılacaktır. Franchise
mağazalarda satışlar, geçtiğimiz yıla göre yüzde 35 oranında artış kaydetmiştir."

DiaSA'nın 10. yılı nedeniyle düzenledikleri kampanyalar hakkında da bilgi veren Samoza, konuşmasının ardından soruları yanıtlarken, ortalama sepet büyüklüğünün müşteri başına yaklaşık 9 lira seviyesinde bulunduğunu, bunun da geçen seneye göre bir artışa karşılık geldiğini belirtti.

-"3 YIL İÇİNDE TÜRKİYE, MAĞAZA SAYISINDA 2. OLACAK"-
DİA Grup Üst Yöneticisi (CEO) Ricardo Curras da Dia Grup olarak 8 ülkede 6 bin 252 mağaza ve 52 binin üzerinde çalışanla faaliyetlerini yürüttüklerini belirterek, 2008 yılında 10,5 milyar avro satış geliri elde ederken, 458 milyon avroluk yatırım yaptıklarını anlattı.

Curras, Türkiye'nin Dia'nın faaliyet gösterdiği ülkeler içindeki yerine ilişkin şu görüşleri aktardı:
"Dia'nın varolduğu tüm ülkeler arasında Türkiye, mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ikinci sırada yer alıyor. Önümüzdeki 3 yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde mağaza sayısı açısından ikinci olacaktır. Dia Türkiye'nin faaliyetleri bizim için çok önemlidir ve en önemli gelişim noktalarımızdan biri olacaktır. Dia Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz. Türkiye kalabalık genç ve eğitimli nüfusu, 15,4 milyon hanesi ile bizim açımızdan büyük bir potansiyele sahiptir ve son yıllarda şaşırtıcı bir gelişme göstermiştir. Sizi temin ederim son yıllardaki Türkiye gerçeğini görmekte olan yabancılar bu muhteşem ülkeye tekrar gelebilirler."

-"TÜRKİYE YENİDEN EN ÇOK GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDEN OLACAK"-
Türkiye'nin küresel krizden çok kuvvetli bir şekilde çıkacağına inandıklarını söyleyen Curras, "Türkiye, yeniden en çok gelişmekte olan ülkelerden biri olacaktır. Dia buna kayıtsız kalmak istememektedir. Sizi temin ederim ki bu gelişimden faydalanmak için biz burada olacağız" diye konuştu. Curras, GDO'lu ürünlere ilişkin bir soru üzerine, "Bu şu anda bütün Avrupa'da tartışma konusudur. Carrefour Grup çok açık bir politikaya sahiptir, ki
bu AB otoritelerin genetiği bozulmamış ürünleri koruma yönünde gösterdiği yolu takip etmektedir. Dia da aynı yolu takip etmektedir" dedi.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Diasa mağazaları ikiye katlanacak

Türkiye'deki 10'uncu yılını dolduran indirim marketi DiaSa'nın ilerleyen dönemde agresif büyüme planlarına devam edeceğini söyleyen Sabancı Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, faaliyet gösterdiklerin illerin her mahallesinde olacaklarını ifade etti

 10 yılda 150 milyon lira yatırımla 700 mağaza sayısına ulaştıklarını söyleyen Dinçer şunları anlattı:
"3 yılda 140 milyon liralık yatırımla mağaza sayımızı ikiye katlamayı, satışı yüzde 120 artırmayı planlıyoruz. Bu yıl 20 milyon lira yatırım yaptık. Franchise mağazalarımızda satışlar geçen yıla göre yüzde 35 arttı. 2010'da 200 yeni franchise arıyoruz. 220 milyar dolara ulaşan perakende sektörünün yarısı gıdadan bu alanda büyük bir potansiyel görüyoruz. Bu yıl perakende alanında 4.2 milyar lira gelir elde ettik.
2010 hedefimizse 5 milyar lira."
Diasa Genel Müdürü Fernando Gonzales Somosa ise 10'uncu yıla özel olarak 700 mağazada bulunan 700 üründe yüzde 35'e varan oranda indirim yapacaklarını söyledi. Dia Grup CEO'su Ricardo Curras de Don Pablos, Diasa'nın tüm Dia'lar içinde mağaza sayısında üçüncü, franchise sayısında ikinci olduğunu belirtti. 

3 YILDA 140 MİLYON LİRA YATIRIM PLANI
-  3 yılda mağaza sayısı ikiye katlayacak, satışlar yüzde 120 artacak.
-  Aynı sürede 140 milyon lira yatırım yapılacak.
-  Ortalama sepet büyüklüğü müşteri başına 9 lira.
-  Her yıl 90 milyondan fazla müşteri mağaza ziyareti yapıyor.
-  Mağazalardaki 700'den fazla ürünün yüzde 55'i Dia markalı. Bunlarınsa yüzde 99.5'i yerel.
-  22 ilde 700 market,   3 lojistik platform var.
-  2 bin 800 kişilik istihdam sağlıyor.
Milliyet

140 milyon TL yeni yatırımla mağaza sayısını katlayacak  
 
Sabancı Holding'in İspanyol ortağı ile kurduğu Diasa, onuncu yılında 680 şubeye ulaştı. Şirket, üç yıl içinde 140 milyon TL yatırımla 1.400 mağazaya çıkmayı hedefliyor.

İspanyol perakende devi Dia ile Sabancı ortaklığında faaliyet gösteren Diasa, 10. yılını kutluyor. İlk mağazasını 1999'da açan şirket, 10 yılda 680 şubeye ulaştı. Geçen yıl 683 milyon TL ciro yapan firma, büyümede gaza basma kararı aldı. Buna göre 2012 sonuna kadar 140 milyon TL yatırımla mağaza sayısını ve cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor. Diasa'nın, halen Marmara ve Ege bölgelerindeki 22 ilde mağazası bulunuyor. Buralarda toplam 2 bin 800 kişi istihdam ediliyor. Dün bir basın toplantısı düzenleyen Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, perakendeyi en önemli büyüme alanlarından biri olarak gördüklerini ifade etti. Dinçer, Carrefoursa ile genel perakende, Diasa ile indirim marketi, Teknosa ile de elektronik perakende alanında faaliyet gösterdiklerini aktardı. Perakende sektörünün büyüklüğünün 220 milyar dolara ulaştığını söyleyen Haluk Dinçer, "Burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz." diye konuştu.

Dinçer, krizle ilgili de "Krizin sonlarına geldik, sakin sulara yaklaşıyoruz. Kriz döneminde bile Diasa'ya 20 milyon lira yatırım yaptık. Çünkü perakendeye stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz." açıklamasını yaptı. Diasa Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Samoza ise faaliyete başladıkları 1999'dan bu yana 150 milyon liralık yatırım yaptıklarını dile getirirken, "Önümüzdeki 3 sene içinde 140 milyon lira daha yatıracağız. Mağaza ağımız 2 katına çıkacak. Satışlarımızın da yüzde 120 artması bekleniyor." şeklinde konuştu. Samoza, gelecek yıl 200 yeni franchise vermeyi hedeflediklerini kaydetti. Dia Grup Üst Yöneticisi Ricardo Curras de Don Pablos da 8 ülkede 6 bin 252 mağaza ve 52 binin üzerinde çalışanla faaliyet gösterdiklerini, toplam 10,5 milyar Euro ciro yaptıklarını anlattı. Curras, "Mağaza sayımızda Türkiye 3. sırada. Son yıllarda şaşırtıcı bir gelişme gösterdiniz. Şunu söylemek isterim ki Türkiye gerçeğini görmekte olan yabancılar bu muhteşem ülkeye tekrar gelebilir." dedi.

Carrefour'un Türkiye'ye bakışı değişmez

Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerle ilgili bir soru üzerine, "Bu söylentilere kaynaklık eden yatırım bankası raporunda 'Carrefour'un stratejisi doğrudur, bu stratejinin başarı şansı yüzde 80'dir.' diyor. Yüzde 20 ihtimalde ise bazı ülkelerden çıkabilir, deniyor. Türkiye Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor." değerlendirmesinde bulundu.
Necip Çakır/Zaman

DiaSA Türkiye'de 10 yılda yaptığı yatırımı üç yılda gerçekleştirecek

Türkiye'de 10 yılda 150 milyon TL yatırım yapan DiaSA, 2012 yılına kadar 140 milyon TL yatırım gerçekleştirerek 680 olan mağaza sayısını iki katına çıkaracak. DiaSA Türkiye'de sadece şehirlerde değil, mahallelerde açtığı indirim mağazalarıyla konumunu daha da güçlendirecek

Türkiye'de faaliyet gösterdiği 1999 yılından bu yana 150 milyon TL yatırım yapan DiaSA, 2012 yılına kadar 140 milyon TL yatırım gerçekleştirerek 680 olan mağaza sayısını iki katına çıkaracak. Türkiye'de faaliyet gösterdiği şehirlerin her mahallesinde olmayı hedefleyen DiaSA, franchise (bayilik) modeli ile kurulacak mağazalar için iş ortağı aramaya da başladı. Yeni mağazalarla Türkiye'deki büyümelerini sürdüreceklerini söyleyen DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, "2012'ye kadar 140 milyon liralık yatırım yapacağız. Bu sayede satışlarımızın yüzde 120 artmasını bekliyoruz. Yatırıma paralel olarak çalışan sayımızı da 5 binden fazla artırmayı planlıyoruz" dedi. 2009'da 13 milyon liranın üzerinde yatırım yapıldığını söyleyen Somoza, 2009'da 90 franchise mağazası açıldığını söyledi.

`İş ortağı arıyoruz'
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer de "2010'da franchise marketleri için 200 yeni iş ortağı arıyoruz" dedi. DiaSA'nın 10'uncu yıl dönümü dolayısı ile düzenlenen toplantıda konuşan Haluk Dinçer, ana iş kolu olarak belirledikleri perakende sektöründe CarrefourSA ile hiper ve süpermarket, DiaSA ile indirim mağazacılığı, TeknoSA ile de elektronik market alanında faaliyet gösterdiklerini hatırlattı. Türkiye'de modern perakendeciliğin hızla büyüdüğüne dikkat çeken Dinçer, halihazırda perakende sektöründeki büyüklüğün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini söyledi. Sektörün hızla büyümeye devam ettiğini belirten Dinçer, "Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakendesi ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz" dedi. İndirim perakendeciliği alanında DiaSA ile sektörde fark yarattıklarını dile getiren Haluk Dinçer, "Faaliyet gösterdiğimiz illerin her mahallesinde olmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

`Krizde yatırım yaptık'
Türkiye'de faaliyetine 1999 yılında başlayan DiaSA'nın, 2009'da 10 yaşında olduğunu ve çok hızlı bir büyüme kaydettiklerini ifade eden Dinçer, "Bundan on yıl önce üç DiaSA marketi ile yola çıktık. Bugün Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış toplam 22 şehirde, 680 markete ulaştık. 10 yılda toplam 2 bin 800 kişiye istihdam sağladık. DiaSA mağaza sayısı son dört yılda yıllık yüzde 27 büyüme hızı ile Türkiye'nin yüzdesel olarak en hızlı büyüyen market zinciri oldu. Marmara ve Ege bölgelerinde haftada ikiden fazla market açıyoruz" şeklinde konuştu. Konuşmasında global ekonomik krize de değinen Dinçer, krizin sonlarına geldiğini düşündüklerini belirterek, "Sakin sulara yaklaşıyoruz. Kriz döneminde bile 20 milyon lira yatırım yaptık" açıklamasında bulundu.
İndirim marketi olarak her üründe, özellikle de DiaSA markalı ürünlerdeki çok düşük fiyatlarla tüketicinin cebine destek olduklarını söyleyen Dinçer, gelecek yıl için çok daha iyimser planlar yaptıklarının altını çizdi. Dinçer, "Ülkemize, gelişen ekonomimize güvenimiz sonsuz. Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Çünkü Sabancı olarak perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz" şeklinde konuştu. 2010 yatırım planları hakkında bilgi veren Dinçer, "2010 yılında da franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz. Gelecek 10 yıla da güvenle, umutla bakıyoruz" dedi. Dia Grup Dünya Başkanı Ricardo Curras da, 2008 verilerine göre Dia Grubu'nun sekiz ülkede faaliyet gösterdiğini, 10.560 milyon avro satış geliri olduğunu, 6 bin 252 mağaza ile 52 bin 375'in üzerinde çalışanı bulunduğunu ve grubun 458 milyon avroluk yatırım yaptığını söyledi.
Dia mağazalarının var olduğu tüm ülkeler arasında Türkiye'nin, üçüncü, franchise sıralamasında ise ikinci sırada yer aldığını bildiren Curras, "Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde ikinci olacaktır. Dia Türkiye'nin faaliyetleri bizim için çok önemlidir. Franchise geliştirerek, birçok ortak bularak, bu işte faaliyetlerimizi geliştirmek istiyoruz. Dünyada ikinci büyük volüme sahip ülke olan Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye'nin çok önemli ve şaşırtıcı gelişmeye sahip bir ülke olduğuna dikkat çeken Curras, "Sizi temin ederim ki son yıllarda Türkiye gerçeğini görmekte olan yabancılar bu muhteşem ülkeye tekrar gelebilirler" dedi.
Türkiye'nin çok kuvvetli bir şekilde krizden çıkmakta olduğunu bazı belirtilerin gösterdiğine dikkat çeken Curras, "Yeniden en çok gelişmekte olan ülkelerden biri olacaktır. Dia buna kayıtsız kalmak istememektedir. Sizi temin ederim ki bu gelişimden faydalanmak için biz burada olacağız" ifadelerini kullandı.

90 milyon ziyaretçi
DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise  Türkiye'de ilk mağazasını Aralık 1999'da açan DiaSA'nın önemli bir gelişme kat ettiğini söyledi. 2009 itibariyle 680'den fazla mağaza ve 2 bin 800 çalışanın bulunduğunu bildiren Somoza, 2008'de yaklaşık 700 milyon lira brüt satışı geliri sağlandığını, 2004 - 2008 yılları arasında ortalama büyüme hızının yüzde 31 olduğunu söyledi. 22 şehirde yaşayan 26 milyon kişiye hizmet verdiklerini, tüm Türkiye nüfusunun yüzde 40'ına ulaştıklarını, her yıl 90 milyondan fazla müşterinin mağazalarını ziyaret ettiğini açıklayan Somoza, ayrıca Türk tedarikçi firmaların diğer Dia ülkelerine 10 milyon lirayı aşan ihracat yaptığını söyledi.
Türkiye'de 700'den fazla ürün ve en fazla market markasına sahip olduklarını kaydeden Somoza, Dia markalı ürünlerin yüzde 99.5'inin yerel olarak üretildiğini söyleyerek, "Örneğin 10 litre yağın 6 litresi bizim kendi markamızdan oluşmaktadır" dedi.
Türkiye'de yüzde 80 gelişme aktivitesi ve yüzde 90 franchise mağazası ile 1 milyondan fazla faturalamaya ulaşıldığını söyleyen Somoza, "Dia için franchise sistemi, lokal marketçiliğin ve uluslararası ticaretin gelişmesine izin veren bir sistemdir" dedi.

`Carrefour için Türkiye gelecek taşıyor'
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerle ilgili bir soru üzerine, "Türkiye, Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum" dedi. Haluk Dinçer, şunları söyledi:
"Bu söylentiler, basından çıkıyor. Basının kaynak olarak aldığı bu yatırım bankası raporu, Carrefour için olumlu içerik taşıyor. Bu raporda: Carrefour Grubu'nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın. Başarı şansı yüzde 80, yüzde 20 ihtimalle bazı ülkelerden çıkabilir diyor. Türkiye'nin potansiyeli son derece yüksek. Carrefour, 35 ülkeden hangisinden çıkar hangisinden çıkmaz bilinmez ama Carrefour'un gözünde Türkiye, gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanıyorum. Ortaklığımızda 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor."

10. yıla özel kampanya
DiaSA'nın 10'uncu yılında özel bir kampanya düzenledikleri bilgisini veren DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, aralık ayı boyunca 700 mağazada, 700 üründe yüzde 35'e varan indirim uygulanacağını açıkladı. Bu kapsamda sıvı yağın 11.89'dan 9.40'lira, tavuğun 8.30 liradan 5.90'liraya kadar ineceğini belirten Somoza, "Ayrıca 4 - 24 Aralık tarihleri arasında 20 lira üzerindeki her alışveriş için yüzde 5 indirim yapılacağını anlattı. Somoza, "Axess ile DiaSA'da 20 lira ve üzeri alışveriş yapanlara yüzde 10 chip para hediye edilecek" dedi. DiaSA mağazalarınızda sepet ortalamasının 9 lira olduğunu söyleyen Somoza, gelişim planlarıyla ilgili olarak franchise konusunda ise "Franchise sistemini, belki biz kendi mağazalarımıza göre artırarak yatırım yapacağız" dedi.
(Radikal)

DiaSA 140 milyon dolara her mahalleye şube açacak 

Sabancı Holding ile İspanyol DIA Grup ortaklığı olan DiaSA, 3 yılda 140 milyon dolarlık yatırım yaparak, 680 olan mağaza sayısını iki kat artıracak. DiaSA `bulundukları ilin her mahallesine girme' hedefi de koydu

Sabancı Holding ve İspanyol DIA Grup ortaklığı olan ve 1999'da Türkiye'de hizmet vermeye başlayan DiaSA, `her mahalleye girerek' büyüyecek. Gelecek 3 yılın hedeflerini de açıklayan DiaSA, 2012'ye kadar 140 milyon TL yatırım yaparak mağaza sayısını iki kat artıracak. Personel sayısını 5 bine çıkaracak olan DiaSA, satışlarını ise yüzde 120 artırmayı hedefliyor. Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, DiaSA ile faaliyet gösterdikleri illerin her mahallesinde olmayı hedeflediklerini belirterek "Ortağımızla Türkiye'nin geleceğine, modern perakendeciliğin geleceğine inanıyoruz" dedi. DiaSA'nın Türkiye'deki 10 yıl sonuçlarının değerlendirildiği ve hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Dinçer,. Marmara ve Ege'de toplam 22 şehirde, 680 markete ulaştıklarını, 10 senede 2 bin 800 kişiye istihdam sağladıklarını kaydetti.

200 YENİ İŞ ORTAĞI ARIYORUZ

Ekonomik krizin sonlarına gelindiğini düşündüklerini belirten Dinçer "Sakin sulara yaklaşıyoruz. Krizde bile 20 milyon lira yatırım yaptık. Gelecek yıl için çok daha iyimser planlar yapıyoruz. Ülkemize, gelişen ekonomimize güvenimiz sonsuz. Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Çünkü perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz. 2010'da franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz" dedi. DiaSA Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise 22 şehirde 26 milyonun üzerinde kişiye hizmet verdiklerini kaydetti. Somoza, 1999'dan beri 150 milyon liralık yatırım yaptıklarını ve 156 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını ifade ederek, şunları söyledi: "Önümüzdeki 3 sene içinde 140 milyon liralık yatırım yapacağız. Mağaza ağımız 2 katına çıkacak. Çalışan sayımızı 5 binden fazla artırmayı planlıyoruz."

`Carrefour gidecek' iddialarına yanıt

Haluk Dinçer, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerle ilgili, "Türkiye, Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor" dedi. Dinçer, perakendeyi en önemli büyüme alanlarından biri olarak belirlediklerini ifade ederek, sektörde CarrefourSA ile genel perakende, DiaSA ile indirim marketi, TeknoSA ile elektronik perakendede faaliyet gösterdiklerini hatırlattı. Perakendenin büyüklüğünün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini söyleyen Dinçer "Pazarın yarısı gıda perakende pazarı ve burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz'' dedi.

DIA evreninde Türkiye ikinci 

DIA Grup CEO'su Ricardo Curras, DIA Grup olarak 8 ülkede 6 bin 252 mağaza ve 52 binin üzerinde çalışanla faaliyetlerini yürüttüklerini belirtti. DIA'nın varolduğu tüm ülkeler arasında Türkiye'nin mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ikinci sırada yer aldığına dikkat çeken Curras, şunları söyledi: "3 yıl içinde Türkiye, DIA evreni içinde mağaza sayısında ikinci olacaktır. DIA Türkiye'nin faaliyetleri bizim için önemli ve en önemli gelişim noktalarımızdan biri olacak. Türkiye'nin krizden çok kuvvetli çıkacağına inanıyoruz. Türkiye, yine en çok gelişmekte olan ülkelerden olacaktır. Bu gelişimden faydalanmak için burada olacağız."

700 mağazada 700 üründe yüzde 35'e varan indirim

DiaSA'nın 10'uncu yılında özel bir kampanya düzenlediklerini söyleyen DiaSA Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, aralık ayı boyunca 700 mağazada, 700 üründe yüzde 35'e varan indirim uygulanacağını açıkladı. Bu kapsamda  sıvı yağın 11.89'dan 9.40'a, tavuğun 8.30 liradan 5.90'liraya kadar indirimli olacağını kaydeden Somoza, ayrıca 4-24 Aralık arasında 20 lira üzerindeki her alışveriş için yüzde 5 oranında indirim yapılacağını vurguladı.
Star

DiaSA'dan büyüme atağı 
 
DiaSA, 3 yılda 10 yıllık yatırımı yapacak mağaza ve çalışanı 2'ye katlayacak

Türkiye pazarına 10 yılda 150 milyon TL'lik yatırım yapan DiaSA, 2012 yılına kadar ise 140 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirecek. DiaSA, üç yıl içinde çalışan ve mağaza sayısını da 2'ye katlayacak.

Türkiye'de bu yıl 10'uncu yılını kutlayan indirim marketi DiaSA, 10 yıl boyunca yaptığı yatırımı gelecek üç yıla sığdıracak. 10 yıl içinde 150 milyon TL'lik yatırım gerçekleştiren DiaSA, 2012 yılına kadar ise 140 milyon TL'lik yatırım yapacak, çalışan sayısını da 2 bin 800'den 5 bine çıkaracak. Mağaza sayısını da ikiye katlamayı hedefleyen DiaSA'nın satış gelirleri ise yüzde 120 artacak. Kriz döneminde bile DiaSA'ya 20 milyon TL'lik yatırım yaptıklarını ve gelecek yıl için daha iyimser planları olduğunu söyleyen Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, "Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Şu anda harika günlere kavuşmasak da kademeli olarak bir düzelme görülüyor" dedi.

200 iş ortağı arıyoruz

DiaSA'nın yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Haluk Dinçer, "2010 yılında da franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz. Gelecek 10 yıla da güvenle, umutla bakıyoruz" diye konuştu. Dinçer, perakende faaliyetlerinden elde ettikleri satış gelirinin 2009'da 4.2 milyar lira olmasını beklediklerini, 2010 hedeflerinin ise 5 milyar liraya ulaşmak olduğunu da açıkladı.

Türkiye lider olacak

Türkiye'nin Dia'nın varolduğu ülkeler içinde en başarılı üçüncü ülke konumunda olduğuna dikkat çeken Dia Grup CEO'su Ricardo Curras ise üç yıl içinde Türkiye'nin ikinci sıraya yükselmesini beklediklerini ifade etti.

Türkiye'nin Dia için en önemli gelişim noktalarından biri olacağını da vurgulayan Curras, "Franchise sıralamasında ise Türkiye ikinci sırada. Ümit ediyorum ki yakında bu sıralamada Türkiye ilk sıraya yükselecek. Türkiye'ye büyük bir güvenimiz var" diye konuştu.

Krizin tüm ülkeleri etkilediğini de hatırlatan Curras, "Ancak Türkiye bu krizden kuvvetli bir şekilde çıkıyor ve önümüzdeki dönemde de gelişen ülkeler arasındaki yerini almaya devam edecektir" açıklamasını yaptı.

Haftada 3-4 gün geliyor, 9 TL'lik sepet yapıyorlar

- DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, Türkiye'de müşteri başına alışveriş sepeti büyüklüğünün 9 TL'ye yükseldiğini belirterek, "Bizim müşterilerimiz yoğun sıklıkta mağazalarımıza alışverişe geliyor. Bu sayı haftada 3-4 günden fazla. Yılda 90 milyon müşteriye hitap ediyoruz" dedi. Hedeflerinin krize rağmen büyümek olduğunu da vurgulayan Somoza, "Bu yıl özellikle franchiselarımız konusunda 'agresif' yayılma planımız var" dedi. Somoza, Türkiye'de geçtiğimiz dört yılda satışlarının yüzde 31 arttığını da kaydetti.

CARREFOUR TÜRKİYE'NİN GELECEĞİNE İNANIYOR

Haluk Dinçer, bir yatırım bankasının raporu sonrası Carrefour'un Türkiye piyasasından çıkıp, çıkmayacağı yorumları karşısında, "Türkiye'nin potansiyeli son derece yüksek. Carrefour, 35 ülkeden hangisinden çıkar hangisinden çıkmaz bilinmez ama Carrefour'un gözünde Türkiye, gelecek taşıyan bir ülke. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor" dedi.

Franchise sayısını artıracak

Mağaza sayısı 680

Satış geliri 683 milyon TL

Çalışan sayısı 2.800

Franchise sayısı 245 (*)

2009 hedef

700 üründe yüzde 35 indirim

DiaSA'nın 10'uncu yılında özel bir kampanya hazırladıklarını söyleyen Somoza, Aralık ayı boyunca 700 mağazada, 700 üründe yüzde 35'e varan indirim uygulanacağını açıkladı. 4 - 24 Aralık tarihleri arasında 20 lira üzerindeki her alışveriş için yüzde 5 indirim yapılacağını belirten Somoza, "Axess ile DiaSA'da 20 lira ve üzeri alışveriş yapanlara yüzde 10 chip para hediye edilecek" dedi. 
Vatan


Geri Dön