Dixons, Türkiye'de yüzlerce mağaza açmaya hazırlanıyor!
Electro World markasıyla Türkiye 'de teknoloji perakendeciliğinde faaliyet gösteren Dixons Retail 'in CEO 'su John Browett, 'Türkiye 'ye girmekte nasıl doğru karar verdiğimizi görüyorum. Bu güzel ülkede kısa sürede yüzlerce mağazaya ulaşacağız' dedi
Türkiye'de Esas Holding ve ODESA ortaklığında Electro World markasıyla teknoloji perakendeciliğinde faaliyet gösteren İngiliz Dixons Retail 'ın CEO 'su John Browett, stratejik pazarları olarak gördükleri Türkiye 'de yatırıma devam edeceklerini ve kısa sürede yüzlerce mağazaya ulaşacaklarını söyledi.
şu anda 22 mağaza var
şu anda 11 ilde 22 Electro World mağazası olduğunu hatırlatan Browett, şöyle konuştu: Franchise sistemimizle Türkiye 'nin küçük şehirlerine de giriyoruz. Herkes İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyükşehirlere odaklanırken biz her yere yayılıyoruz. Bu bize çok farklılık katacak. Bu yıl sonunda 40 mağazaya kısa sürede de yüzlerce mağazaya ulaşacağız. Franchise uygulamasıyla daha fazla müşteriye daha büyük pazar payına ulaşma şansı yakalıyoruz. Bu bizim erişilebilirliğimizi ve rekabetçiliğimizi artırdı. Bununla beraber en büyük katma değer girişimci ruh ve yerel güçten geliyor. Bu gücün bize rekabette yararı olacak.
Büyümeye kararlıyız
Türkiye ekonomisinin çok hızlı büyüdüğünü ve dünyadaki krizden etkilenmediğini de vurgulayan Browett, şunları dile getirdi: Avrupa 'da çoğu pazar küçülürken Türkiye 'de teknoloji pazarı büyüyor. Ülkede kişi başına gelir arttıkça da teknoloji harcaması yükseliyor. Türkiye 'de operasyonumuzun iyi işleyeceğine inanıyoruz. Uzun vadede yatırım ve karlılık öngörülerimizi yapıyoruz. Rekabeti de seviyoruz. çünkü bu müşteriye en iyi yararı sağlıyor. Bu güzel ülkede daha da büyümeye kararlıyız.
Hala işin başındayız
Türkiye pazarı için uzun vadeli düşündüklerini ifade eden Browett, şöyle konuştu: Potansiyeli olan bir pazar. Krizlerde inişler çıkışlar olabilir ama sonunda hep iyi sonuç alınıyor. Genç bir nüfus var ve teknolojiyi seviyorlar. Gelecek 10-20 yıl için iyimserim. Türkiye ekonomisine ve Electro World 'ün buradaki performansına bakınca, Türkiye 'ye girmekte nasıl doğru karar verdiğimizi görüyorum. Ülkenin potansiyeli ve sektörün kapasitesini bildiğimiz için hala başlangıçta bulunduğumuzu daha keşfedilecek çok kale olduğunu söyleyebilirim.
Hizmette fark yaratıp krizden etkilenmiyoruz
Son dönemde dünyayı etkisi altına alan krize de değinen John Browett, şu değerlendirmeyi yaptı: Perakendeci olarak buna odaklanıyoruz. Her krizden bir çıkış oluyor. Biz perakendeci olarak en iyi değeri sunmak istiyoruz. İyi hizmet veriyoruz. Her şey taklit edilebilir ama iyi hizmet edilemez. Burada fark yaratıyoruz. Bizim stratejimiz müşteriye odaklanmak. Eğer bunu yaparsanız her zaman kazanırsınız. Zaten sattığımız bilgisayar ve beyaz eşya gibi ürünler günlük yaşamda gerekli. Bu nedenle krizlerde satışlarımız düşmüyor.
Herkes iyi fiyat ve kalite istiyor
Türk tüketicisinin son teknolojiye yakın olduğunu da vurgulayan John Browett, Dünyanın her yerinde teknoloji müşterisinin önemsediği şeyler aynı. İyi fiyat ve kaliteye bakıyorlar. Türkler de elektronikte kaliteyi önemsiyor dedi. Dünyada piyasaya sürülen yeni teknolojik ürünler konusunda da heyecanlı olduklarını ifade eden Browett, Tablet bilgisayarlar ve özellikle akıllı televizyonlarda büyük Pazar payımız var. Mağazalarımızda binlerce metrekarelik alanlarda binlerce ürünü sergiliyoruz. Bu bizi farklı kılıyor. Electro World mağazalarında 25 bin farklı ürün var diye konuştu.
28 ülkede 40 bin çalışanı var
Avrupa'nın en büyük elektronik perakende gruplarından biri olan Dixons 'ın 28 ülkede 1200 mağazası ve 40 bin çalışanı var. Grup satışları 8 milyar sterlin. İngiltere, İrlanda, İskandinav ülkeleri, Yunanistan ve çek Cumhuriyeti gibi ülkelerde pazar lideri. Yılda 100 milyon kişiye hizmet veriyor. Electro World yanında farklı ülkelerde, PC World, Currys gibi markalarla faaliyet gösteriyor.
Hanife Baş / HÜRRİYET