30 / 04 / 2024

Doğtaş 40'ıncı yılında ödülleriyle büyüyor!

Doğtaş 40'ıncı yılında ödülleriyle büyüyor!

Son üç yıldır ödül almaya kesintisiz devam eden Doğtaş, 2011 yılını da altı ödülle tamamladı. 2012'ye İMOB'dan aldığı tasarım ödülüyle başlayan şirket, 40'ıncı yaşını kutladığı bu yıl yüzde 40 büyümeyi hedefliyor. Aldığı her ödülle sektördeki gücü ve konu



Ciro ve ihracat alanlarındaki başarılarıyla mobilya sektöründe ilk üçe giren Doğtaş, bu başarısını ödülleriyle taçlandıran şirketlerden. Sadece geçtiğimiz yıl altı ödüle layık görülen şirket, üç yıldır yaptığı yatırımların meyvesini alıyor. Aldıkları ödüllerin tüm Doğtaş Ailesi’ni motive ettiğini dile getiren Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, ödül aldıkları her alanda daha fazla yenilik yarattıklarını belirtiyor. Son üç yılda 20 milyon dolar tutarında yatırım gerçekleştiren Doğtaş, 2011 yılını da son derece iyi bir şekilde geçirdi. “Aldığımız ödüller, zaten 2011’i nasıl geçirdiğimizin bir kanıtı” diyen İsmail Doğan, 2012 yılında da ürün ve hizmetleriyle ödül almaya devam edeceklerini dile getiriyor. Doğan, diğer sorularımızı ise şöyle yanıtlıyor:

Doğtaş için ödül almanın önemi nedir
Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında yer alıyoruz. Ayrıca mobilya ihracatında ve ciroda, sektörün ilk üçe giren mobilya markalarından biriyiz. Sürekli en iyinin peşindeki arayışlarımız, zamanın ruhunu kavrayan çalışmalarımızla son yıllarda Doğtaş’ın yıldızı daha da parladı. Kurulduğumuz günden bu yana değişmeyen bu anlayış ve çalışmalarımız sonucunda gurur duyduğumuz bir noktaya geldik. Gerçekleştirdiğimiz projeler, yeni ve önemli yatırımlarımız, aldığımız çeşitli ödüllerle mobilya sektörüne damgamızı vurduk, etkinliğimiz ve gücümüzü pekiştirdik.

Aldığımız ödüller Doğtaş Ailesi olarak hepimizi motive ediyor. Bu motivasyon kişilere ve şirkete katkı sağlıyor ve ne kadar doğru işler yaptığımızı bize bir kez daha gösteriyor. Hep daha iyisini yapma yönünde istek yaratıyor. Yapılan çalışmaların takdir görmesi, ödüllendirilmesi gurur ve mutluluk verici.

Doğtaş olarak hangi ödülü aldınız Ve bunu nasıl başardınız
Doğtaş olarak bugüne kadar birçok ödüle layık görüldük. Son olarak 2011 yılı sonunda Capital Dergisinin 2011 araştırmasında sektörün “En Beğenilen Şirket”i seçildik. Her geçen yıl büyüyen, güçlenen, yenilikleri ile dikkat çeken Doğtaş olarak bu sonuç, başarımızın da bir göstergesidir. Bu motivasyon ve enerjiyle Türk mobilya sektörünü daha da yukarılara çekecek çalışmalarımıza ve aynı kalitede ürünlerimizi sunmaya devam edeceğiz.

Capital dergisinin düzenlediği Türkiye’nin en beğenilen şirketleri araştırmasında çeşitli kriterler göz önüne alınarak değerlendirme yapılıyor. En beğenilen şirket seçilmek için göz önüne alınan kriterler düşünüldüğünde, ürün ve hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, güvenilirlik, yönetim kalitesi ve şeffaflık, yenilikçilik ve finansal sağlamlık, çalışan memnuniyeti başlıklarının altını ne kadar başarıyla doldurduğunuz ortaya çıkıyor. Bu kriterlere göre sektörün en beğenileni seçilmek sağlam ve köklü bir şirket olduğumuzu da kanıtlıyor.

Nasıl bir 2011 yılı geçirdiniz 2012 için Doğtaş olarak neler yapmayı hedefliyorsunuz
Doğtaş olarak 2011 yılı bizim için çok olumlu bir yıl oldu. 2011 yılından yatırım yaparak ve büyüyerek çıktık. Bundaki en önemli unsur, kalite politikamızdan hiç taviz vermeyerek faaliyetlerimize, üretimimize sahip çıkmamız. 2011 yılında ortalama yüzde 34’lük büyüme sağladık. Global pazarlarda 65 ülkede faaliyetlerimizi yürüterek ihracatta yüzde 30 seviyesine ulaştık. 2012 hedefimiz, 40’mcı yılımızda yüzde 40 büyüme sağlamak.

Kazandığınız ödüller şirketinize ne katıyor
Aldığımız tüm ödüller, başta motive edici güç olduğu gibi, ileriki dönem çalışmalar için de yüreklendirirken, bizi daha büyük hedefler koyma konusunda cesaretlendiriyor. Bu bağlamda ödül kavramı, bugün Türkiye’den çıkan bir dünya markası olma yolunda daha sağlam adımlar atılmasına destek oluyor. Bugün geldiğimiz nokta gösteriyor ki, Doğtaş artık sadece bir marka değil; bilinen, beğenilen, güvenilen, takip edilen, büyük, sağlam bir marka.

Ödül aldığınız alanda neler yaptınız Bu alanda neler yapmaya devam edeceksiniz
Gerçek bir marka olabilmek için hem üründe hem hizmette farklılaşmak gerekiyor. Üründe farklılaşma ancak tasarım ve Ar-Ge’ye önem vererek gerçekleşebilir. Biz de öncelikle tasarım ve Ar-Ge departmanımızı güçlendirdik. 25 kişilik bir Ar-Ge ve tasarım kadromuz var. Farklı ürünler ortaya çıkarmaya başladık. Son üç yıldır farklılaşmanın bir diğer boyutu olan “Exclusive Mağazacılık” yatırımları gerçekleştiriyoruz. Bunun için 20 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Dış cepheler, tabelalar yenilendi, ünlü tasarımcılarla anlaşmalar yapıldı. Bunların dışında kurumsal kimliğimizi tüm yönleriyle ele alan detaylı bir kurumsal kimlik kitabı oluşturduk. Son üç yıldır yapılan pazarlama yatırımları bizi daha da yukarı taşıdı.

Ayrıca önümüzdeki beş yıllık stratejik iş planımızı yaptık. 2016 yılı dahil artışlarımızı belirledik. 40’ıncı yılımız olan 2012’de yüzde 40 büyüme hedefliyoruz.

Aldığınız ödüllerin sizin için anlamı nedir
Aldığımız ödüllerin hepsi çok anlamlı ve değerli. Özelikle yaptığımız tüm çalışmaların objektif değerlendirilmesi ile 2011 yılında sektörün en beğenilen markası seçilmemiz kayda değer bir motivasyon sağladı. Sektördeki gücümüzü ve başarımızı pekiştirdi. İlerisi için bizi daha da cesaretlendirdi. Bu ödüle layık görüldüğümüz için gurur ve mutluluk duyuyoruz.

DOĞTAŞ OLARAK BAŞKA HANGİ ÖDÜLLERİ KAZANDINIZ
2010 Tüketici Akademisi,
Kalitesine En Çok Güvenilen Marka Ödülü
2011 İstanbul İhracatçı Birlikleri
En Başarılı ihracatçı Ödülü
2011 Türkiye İhracatçılar Meclisi
Çanakkale İhracat Birincisi
2011 Çanakkale Sosyal Güvenlik Kurumu
İstihdam Ödülü
2011 Capital Dergisi
Sektörün En Beğenilen Şirketi Ödülü
2008 İMOB Fuarı Tasarım Yarışması
Exlusive Serisi ve Stand Tasarımı
2009 İMOB Fuarı Tasarım Yarışması
Exclusive Yatak Odası, Bratz Space ve Korsan Genç Odası ile üç ödül
2010 İMOB Fuarı Tasarım Yarışması,
Genç Odası kategorisinde birincilik ve üçüncülük ödülü
2011 İMOB Fuarı Tasarım Yarışması
Oturma Grubu kategorisinde Frame oturma odası ile birincilik ödülü, Spirit genç odası, Mystic yatak odası ve Passion yemek odası tasarımlarıyla üçüncülük ödülü
2012 İMOB Fuarı Tasarım Yarışması
Aksesuar kategorisinde Flat TV Ünitesi ile birincilik, Yatak Odası kategorisinde Flat yatak odası tasarımıyla ikincilik ödülü.

Capital Awards
 


Geri Dön