Dünyanın en büyük 'kasasız' mağazası Çin'de hizmete açıldı!
Yazılım şirketi AiFi, Çin’in en büyük kentlerinden Şanghay'da dünyanın en büyük 'kasasız' mağazasını hizmete açtı. Mağazada müşterilerin aldığı ürünler, kameralar tarafından otomatik şekilde tanımlanıyor ve akıllı sepet oluşturuyor
Otonom perakende yazılım sağlayıcısı AiFi, Şangay'da dünyanın en büyük 'kasasız' mağazasını hizmete açtı. Yaklaşık olarak 370 metre karelik mağaza, müşterileri kasaya gitmeden mağazadan çıkabilmesi amacıyla 200 adet akıllı kamera kullanıyor.
'Amazon Go'dan farklı'
NTV'nin haberine göre, AiFi'nin CEO'su Steve Gu, Insider'a konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "İnsanlar mağazaya girebilir, bir şeyler alabilir ve sonra hiç vakit harcamadan gidebilir" ifadelerine yer verdi.
Diğer bir yandan, otonom mağazacılık Amazon Go'nun duyurulamsıyla son yıllarda sıklıkla oluşturulmaya başladı. Fakat Gu, AiFi'nin farklı olduğu nokta olarak, 'bir perakendecinin olmaması' faktörüne işaret etti.
AiFi'nin bir yazılım şirketi olduğunu belirten Gu, yapay zeka teknolojisini üçüncü taraf perakendecilere satarken, Amazon Go mağazaları, Amazon'un kendisi tarafından işletildiğini bildirdi. Gu, “Amazon Go, müşterilerin otonom sistemi kullanmaları ve mağazaya girmek için bir QR kodunu taramaları gereken bir sistem sunuyor, AiFi ise hibrit bir çözüm sunuyor. Bizim sistemimizde müşterilerin hiçbir şey yapması gerekmiyor. Sadece bir telefon uygulamasını girişlerdeki cihazlara göstermeli yeterli” ifadelerine yer verdi.
Ürünler yapay zeka ile tanımlanıyor
Şangay’daki mağazada kameralar, müşterilerin satın aldıkları ve bıraktıkları ürünleri algılayarak, sanal sepetlerin otomatik olarak güncellenmesine imkan tanıyor. Müşteriler mağazadan ayrıldığında da onlara uygulama aracılığıyla dijital bir makbuz gönderiliyor.
Diğer bir yandan Gu, yalnızca kamera içeren bir çözüme geçmenin, marketlerinde personel ve alan için harcanan giderin yüzde 60 oranında düşmesini sağlayabileceğini belirterek, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) pandemisinin otonom perakendeciliğe olan talebi hızlandırdığını söyledi.
Gu, pandemi sebebiyle insanların temassız alışverişin 'gerekliliğini' fark ettiğini açıkladı. Böylelikle otonom mağazaların pazarda benimsenmesi de hızlandı. Bu da müşterilerin sadece bir kasiyerle etkileşimden kaçınmakla kalmayıp aynı zamanda sosyal mesafenin zor olabileceği kasada bir sırada beklemekten de kaçınabileceği anlamını taşıyor.