Sektörel

Eczacıbaşı İnovasyon Merkezi'nin inşaatı tamamlanıyor!

Erdal Karamercan, İstanbul Restate Gayrimenkul Fuarı kapsamında düzenlenen toplantıda bir konuşma yaptı

Eczacıbaşı Üst Yöneticisi (CEO) Erdal Karamercan, "Eczacıbaşı İnovasyon Merkezi'ni bu yılın son çeyreğinde devreye alıyoruz. Şu anda inşaatı tamamlanmak üzere" dedi.

Karamercan, İstanbul Restate Gayrimenkul Fuarı kapsamında düzenlenen toplantıda bir konuşma yaptı.

Dünyadaki tüm karbon salınımının yarısının binalardan kaynaklandığına işaret eden Karamercan, son dönemlerde özellikle binalarda eko verimliliğin ön plana çıkmaya başladığını, yerinde enerji üretiminin söz konusu olduğunu belirtti.

İnovasyonun sürdürülebilir kalkınmanın temeli olduğunu, çözümün de temelde sanayide bir değişimi gerektirdiğini söyleyen Karamercan, dünyada en önde gelen 200 civarındaki sanayi kuruluşunun bir araya gelerek "Dünya Sürdürülebilir Kalkınma İş Konseyi"ni kurduğunu, buraya Türkiye'den davet edilip üyeliğe alınan ilk topluluğun da Eczacıbaşı Topluluğu olduğunu anlattı.

Karamercan, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) bünyesinde TÜSİAD Sürdürülebilir Kalkınma Görev Timi oluşturduklarını, bunun başında da yine Eczacıbaşı'ndan Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilir Kalkınma Koordinatörleri bulunduğunu ifade ederek, "Önümüzdeki ekim ayında da yine Dünya Sürdürülebilir İş Konseyi Başkanını davet ederek burada iş dünyası ile bu konuda bir toplantı planlıyoruz ve TÜSİAD'da da bu konuyu en üst kademede izlenmesini sağlamaya çalışıyoruz" dedi.

-"ÇOK DAHA ERKEN YOLA ÇIKARAK KENDİ TAAHHÜTLERİMİZİ OLUŞTURMALIYIZ"-
Topluluğun konsolide enerji tüketimi ve karbon emisyonu rakamları hakkında da bilgi veren Karamercan, şunları kaydetti:
"2008-2009 arasında enerji tüketimimizi yüzde 9,8 oranında düşürdük, karbon emisyonumuzu da yüzde 9,1 oranında düşürdük. Bunun endekslenmiş şekline bakarsak, enerjide yüzde 8,1 karbon salınımında da yüzde 7,3 üretim birimi başına bir düşüş sağlandı. Türkiye'nin 2020 yılındaki karbon salınımını yüzde 12 düşürmekten bahsediliyor, biz çok daha erken yola çıkarak kendi taahhütlerimizi iş dünyası olarak oluşturmamız gerektiğini paylaşmak istiyorum. Su tüketiminde de bir seneden bir seneye yüzde 15,4 dolayında tasarruf sağlandı. Bunun da yine endeksine baktığımız zaman birim başına su tüketimi yüzde 9,6 bir yıldan bir yıla düştü. Biz bu raporlamayı artık her sene paylaşarak 2008'den başlamak üzere kamuoyu ile paylaşacağız."

-"ARTIK TÜKETİCİ ÇOK YAKIN GELECEKTE NAYLON POŞET KULLANMAYACAK"-
Eczacıbaşı İnovasyon Merkezi'ni de bu yılın son çeyreğinde devreye alacaklarını belirten Karamercan, "Şu anda inşaatı tamamlanmak üzere. Burada 60 bilim adamı, teknisyen, yaratıcı ve yenilikçi beyin bir araya gelerek Eczacıbaşı'nın özellikle yapı ürünleri grubundaki inovatif çalışmalarının merkezini oluşturacak" dedi.

Erdal Karamercan, özellikle geliştirmekte oldukları yapı ürünlerinde daha az su, daha fazla hijyen, daha fazla doğal kaynak kullanımını çevre ve gelecek bilinciyle teşvik eden ürünleri desteklemek için özellikle bu inovasyon merkezini kurduklarını kaydetti.

Konuşmasının ardından katılımcıların sorularını da yanıtlayan Karamercan, Grup olarak inovasyon bütçesine belirli bir yüzde olarak bakmadıklarını, sınırlama getireceği için bunun sakıncalı olacağını söyledi.

Başka bir soruya karşılık da Erdal Karamercan, bunun bir iş modeli olduğunu düşündüğünü ifade ederek, şunları kaydetti:
"Ben bir CEO'yum, topluluğumun sürdürülebilir bir şekilde karlılığını, uygulamak durumundayım, ama eve girince ben kimim? Ben bir babayım, 3 tane kızım var, şimdi yeni bir torun geldi. Bunun istikbalini düşünen bir kişiyim ve bu ikinci kişiliğimden sıyrılarak birinci kişiliğimi yönetemem, o ikiyüzlülük olur, çifte standart olur. Ben çocuklarımın geleceğini muhakkak ve muhakkak nasıl destekleyeceğimi kurgulayarak kendi endüstrimi de o şekilde yönetmem lazım ve bunu yaparken de karlılığı ön planda tutmam lazım. Hepiniz de benim ürünlerimin tüketicisi olarak benim ürünlerimi alacaksınız. Çünkü siz de çocuklarınızın geleceğini düşüneceksiniz.

Tüketici tercihi çok kısa dönemde bu ürünlere yönelecek. Bu bir iş modelidir, fantazi değildir. Tüketicilerin çok yakın gelecekte çevre dostu ve çevreye yatırım yapan ürünlere ve onları üreten kurumlara göstereceği önceliktir.

Artık tüketici naylon poşet kullanmayacak çok yakın gelecekte. Doğaya tekrar dönüştürülebilen malzemelerle eşyalarını taşımak isteyecek. Ben 3-4 yıl sonrasını konuşuyorum. Tüketici tercihi çok hızlı değişir, yeter ki bilinçlendirmeyi ihmal etmeyelim."
AA